Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yorokobi
#3187552


Ik weet niet of jullie het zo kunnen zien.
Maar als jullie het kunnen zien zo heeft iemand een idee wat het is? Dierenartsen komen er niet uit. Is een scan van het hoofd gemaakt en bloed getest, heeft epilepsiepillen maar hier komt het gewoon doorheen.
Het is overigens geen hond van mij of van mij vandaan.
Door yorokobi
#3187621
Joyce Nijmeijer Ze durft bijna niet te lopen en als ze dat al doet dan is ze "dronken" , ze verlies constant haar evenwicht, weet geen afstand of diepte in te schatten. Ze laat ook haar urine lopen omdat ze totaal geen beheersing heeft over haar spieren. Een jaar geleden heeft ze voor het eerst (vanuit het niets) zo'n aanval gehad. Inmiddels heeft ze drie aanvallen in de maand.
Door tt-tjes
#3187633
Jeetje wat erg. Helaas geen advies voor je. Ik neem aan dat ze bij een neuroloog geweest is? Jammer dat er hier geen DA meer zitten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3187647
tt-tjes schreef:Jeetje wat erg. Helaas geen advies voor je. Ik neem aan dat ze bij een neuroloog geweest is? Jammer dat er hier geen DA meer zitten.
Heb ik iets gemist?
Door yorokobi
#3187656
tt-tjes schreef:Jeetje wat erg. Helaas geen advies voor je. Ik neem aan dat ze bij een neuroloog geweest is? Jammer dat er hier geen DA meer zitten.
Jaja paul mandigers is ermee bezig
Door Lizzy
#3187679
yorokobi schreef:Jaja paul mandigers is ermee bezig
Ik zou haast zeggen "als Mandigers het niet weet..........., weet niemand in NL het".

Ik heb me gek zitten googlen, vooral op Engelstalige (Amerikaanse) sites maar het klopt allemaal net niet met deze symptomen. Wat een ellende :-\
Door Siberienne
#3188148
Als ik naar het filmpje kijk lijkt het net of ze wat ziet, dus naar iets kijkt wat er niet is. In combinatie met het geen diepte zien en onzeker lopen, moest ik aan migraine denken. Als ik migraine heb, zie ik scotomen en ik denk dat als een hond dat soort flikkeringen zou zien, het zpu kunnen dat hij daarnaar gaat kijken.

Daarbij verlies ik gevoel / controle over linker armen spraak wordt moeilijker, as kind werd ik ook heel angstig ervan, ik weet niet of dat speelt (als verklaring voor laten lopen urine?). Ik heb gekeken en migraine kan voorkomen bij honden - hoewel erg zeldzaam en de symptomen bij de hond in dit artikel zijn wel anders; http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 12167/full
Door Lizzy
#3188173
yorokobi schreef:Als het goed is hebben ze vanavond ook een neurologenoverleg en gaan ze dit geval meenemen.
Is hier nog wat uitgekomen?
Door yorokobi
#3188196
Gekopieerd van het baasje: Laatste nieuws betreffende Phenix.... Gisteren is in Utrecht Phenix haar problematiek onderwerp van gesprek geweest tijdens een overleg met meerdere neurologen. Ze zijn uitermate geïntrigeerd in Phenix. Besloten is om nu eerst haar medicatie tegen epilepsie naar beneden te brengen. Dan wordt over een maand Phenix bij de dierenarts onder een lichte roes gebracht en gaan ze bloed en urine afnemen. Dit wordt vervolgens per koerier naar Utrecht gebracht. Dan wordt het vanuit Utrecht (samen met samples van andere gezelschapsdieren) naar Amerika gezonden. In Amerika zal het getest worden op minstens 30 dingen. Ik ben een overzicht aan het maken van alle ingebrachte ideeën en als dit klaar is wil de dierarts dit heel graag hebben. Dan gaat zij er aandacht aan besteden en wellicht bepaalde dingen al testen en/of uitsluiten. Graag wil ik iedereen bedanken voor het meedenken. Alle hulp is meer dan welkom en hopelijk komt er "iets" uit waardoor Phenix uiteindelijk geen aanvallen meer zal krijgen. Want daar gaat het tenslotte om.
Door sella
#3188217
Humaan staat in de bijsluiter van epilepsie middelen dat je er migraine van krijgen, erge hoofdpijnen die geen migraine zijn, hallucinaties en nog meer ongein.
Omdat de aanvallen toenemen, kwam dit hier in huis omhoog, in het praten hierover.
Mogelijk dat de aanvallen daar door verergeren?
Is ze nog open of is ze gecastreerd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door