Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3187284
Het is hier te droog, denk ik. De hygrometer geeft nu steeds tussen de 40 - 50% aan, wat volgens dat ding in de groene zone, dus prima, valt.

Alleen ik smeer me een ongeluk aan handcreme, mijn lippen zijn stuk, en ook mijn nagelriemen scheuren. Daarbij heeft Gijs steeds last van kriebelplekjes, waardoor hij zijn vacht stuk bijt. Vorig jaar was dit ook in de winter.

Ik heb het idee dat het door ons lekkere houtkacheltje komt. Het is hier nu ook warmer dan voorheen met de cv.

Er staat al een paar dagen een bakje water op het houtkacheltje, de honden komen steeds nat binnen, ik heb gisteren a la assepoester stijl op mijn knietjes de vloer in de huiskamer gesopt, en daarna nog een keer nagedweilt, maar het wordt alleen maar droger!

Iemand nog tips?
Door Anneloog
#3187294
Hier ook zelfde probleem en ik heb ook vele kamerplanten, 2 verwarmde aquarium's en bakjes water aan de verwarming. maar een luchtvochtigheid van 42% die heel af en toe de 50% raakt met eten koken maar dan weer net zo hard daalt en dat terwijl het buiten echt zeiknat is.
Ik brand de hout haard weinig en heb dus cv aan pas in de avond als we van werk thuiskomen.
De katten hebben er gelukkig geen last van, mijn vele kamer planten wel ( orchideeën, goudpalm, spathipilium etc) dus die benevel ik nu zelfs om de dag met de plantenspuit en mijn lippen smeer ik veel in met sheabutter net als mijn handen want gort droog allemaal.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3187298
Hier is het ook snel droog in huis. Ik let er vooral op om veel te ventileren.
Verder heb ik bakjes aan de verwarming hangen en natuurlijk de planten in huis.
Maar denk dat ventileren de grootste truc is.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3187299
Charlie Angel schreef:Hier is het ook snel droog in huis. Ik let er vooral op om veel te ventileren.
Verder heb ik bakjes aan de verwarming hangen en natuurlijk de planten in huis.
Maar denk dat ventileren de grootste truc is.

Misschien ventileer ik dan wel te veel.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3187328
ik heb een luchtbevochter. Kostte vorig jaar € 148. Kijk uit met het hangen van bakjes water aan een radiator of op een kachel die niet loeiheet wordt. De kans op legionellabacterie is erg groot en deze gedijt het beste tussen 20 à 25 en 60 gr. C. Daarom zijn douches ook zo link als er te weinig gebruik van gemaakt wordt. Je krijgt dan besmette waterdruppels binnen, waar je goed ziek van kunt worden.

Ik heb deze:

Afbeelding
http://www.cleanairstore.nl/caso-air-vi ... wgodfJcDzA

Sinds ik hem heb, heb ik niet meer van die rot tikken gehad door statische electriciteit, ook geen korsten meer in mijn neus of bloedneuzen, mijn handen en benen zijn niet meer helemaal uitgedroogd. Hij staat hier inmiddels ook weer aan...... Krijg ik weer last van tikken, dan moet hij aan...........
Door Lizzy
#3187337
Jullie hebben allemaal een luxe probleem :biggrin2: (hier is de luchtvochtigheid te hoog en dat los je veel lastiger op). Overigens heb ik ook een uitgedroogde huid hoor. Zeker nu het buiten wat kouder is, springen de kloven in mijn handen en lippen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3187373
Hier nu 52, heb afgelopen jaar ook begin 30 meegemaakt, dus wat dat betreft is 52 best hoog
;)
Heb trouwens nu ook kapotte mondhoeken zal wel door de gure wind komen.
En oo Lizzy sinds ik die zeep van jou gebruik ( ook voor mijn haar) zijn mijn kapotte handen ongelooflijk verbeterd :worthy:

In ons vorig huis had ik die ontvochtiger dingen, nu nergens voor nodig.
Enige logische als je get vochtiger wil een luchtbevochtiger, (of ja een airco goed instelbaar is, is Gijs je van de zomer ook dankbaar ( nu nog die zak met geld vinden ::) :biggrin2: ) )
Door eelke
#3187386
Haha een airco hebben we al lang! ;-)

Legionella krijgt ook geen kans hoor, dat bakje is in een dag leeg.

Maar een bevochtiger dus. Hmm... dat dat beter werkt dan natte hond...

Heb nu t klapraam ook maar dichter gezet. Stond altijd open omdat t anders te vochtig werd in de keuken maar dat is ook niet meer.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3187419
Wil je een beetje van mijn vochtprobleem?

Ondanks dat we verwarming hebben en er goed geventileerd wordt hebben we een luchtvochtigheid van tussen de 65 - 80, zelfs na de koude dagen die we achter de rug hebben is het nog steeds boven de 60.
Woningbouw is langs geweest en meldde me dat het eerst een paar dagen droog moest zijn (precies in een regenperiode geweest) voor ze maatregelen konden nemen. Nu zijn ze weer geweest en gaan ze eindelijk onder de vloer aan de gang, we schijnen last te hebben van optrekkend vocht. :-\
Door Lizzy
#3187434
Ruby/Billy schreef:Wil je een beetje van mijn vochtprobleem?

Ondanks dat we verwarming hebben en er goed geventileerd wordt hebben we een luchtvochtigheid van tussen de 65 - 80, zelfs na de koude dagen die we achter de rug hebben is het nog steeds boven de 60.
Woningbouw is langs geweest en meldde me dat het eerst een paar dagen droog moest zijn (precies in een regenperiode geweest) voor ze maatregelen konden nemen. Nu zijn ze weer geweest en gaan ze eindelijk onder de vloer aan de gang, we schijnen last te hebben van optrekkend vocht. :-\
Yep, hier idem, een veel te hoge luchtvochtigheid. Bij ons komt het gewoon omdat het huis oud is en we aan een sloot wonen en dit een lager liggend dijkhuisje is. Dus wij zullen er mee moeten leren leven.
Door Lil
#3187451
Pffff geef mij maar liever een te droog huis, kan ik een bevochtiger aanzetten. Die loopt want het was hier 50 en dat is voor de piano grenswaarde. Met zo'n simpel en goedkoop ding is het in 12 uur 56 dus hij mag straks alweer uit.
Door Lizzy
#3187456
Kaio schreef:Hier nu 52, heb afgelopen jaar ook begin 30 meegemaakt, dus wat dat betreft is 52 best hoog
;)
Heb trouwens nu ook kapotte mondhoeken zal wel door de gure wind komen.
En oo Lizzy sinds ik die zeep van jou gebruik ( ook voor mijn haar) zijn mijn kapotte handen ongelooflijk verbeterd :worthy:

In ons vorig huis had ik die ontvochtiger dingen, nu nergens voor nodig.
Enige logische als je get vochtiger wil een luchtbevochtiger, (of ja een airco goed instelbaar is, is Gijs je van de zomer ook dankbaar ( nu nog die zak met geld vinden ::) :biggrin2: ) )
He, fijn om te lezen :-*

Zonder zulke zeep is het hier helemaal drama hoor. Ik zweer er inmiddels bij.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3187504
Lizzy schreef:He, fijn om te lezen :-*

Zonder zulke zeep is het hier helemaal drama hoor. Ik zweer er inmiddels bij.

geen prettige bijwerking lijkt me :cool:



:coolio: :dog: :dog:






:sofa:
Gebruikersavatar
Door Kees
#3187541
Al jaren geleden een luchtbevochtiger gekocht: een Venta. Hartstikke duur ding destijds, maar het is een fantastisch apparaat. Meestal zet ik 'm 's nachts aan, alhoewel ie heel weinig geluid geeft.
Destijds aangeschaft om de volgende redenen:
* de hond had last van een droge huid.
* we hadden net een nieuwe eettafel gekocht. Op een avond zaten we rustig TV te kijken toen we ineens een enorme knal hoorden (ik overdrijf niet ;D ). Die knal kwam van de eettafel: het hout was gaan werken.
Sinds we de Venta gekocht hebben houdt de eettafel zijn kop :biggrin2: en hebben de honden geen droge huid meer. Maar dat laatste zal ook komen omdat we nu al jaren barfen.

Kees.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door