Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3187240
volgens onze dierenarts is kans groot dat onze oude hond last heeft van een schimmel. Hij had deze test niet in huis en zou hem aanvragen ( duurt nu al week ) maak het nu schoon met biotex, afspoelen met water en doe er honingzalf op. Is erg hardnekkig - iemand nog andere tips
Door Lizzy
#3187270
faya schreef:het gaat om een pootje - achterpoot - eeltlaag laat los en er vallen als het ware gaten in de huid tussen de tenen
Ja, dat moet toch echt wel verder onderzocht worden want stel het is auto immuunziekte, dan gaat biotex en honingzalf niet helpen. Als ik jou was zou ik er bij mijn dierenarts op aandringen dat hij verder snel onderzoek doet of je anders doorstuurt.
Door faya
#3188027
het gaat om een hond van 15,5 dus een behoorlijk oudje - auto immuumziekte zou goed kunnen. We gaan nu voor schimmelkweek, maar ik las dat uitslag wel 3 weken op zich kan laten wachten en voor mij is de reden met een hond van die leeftijd eigenlijk ondergeschikt: ik wil dat ze er zo min mogelijk last van heeft en haar tijd bij ons zo prettig mogelijk is - gaat het om een jongere hond dan snap ik dat symptoonbestrijding niet voldoende is. Ik wil toch niet weer 3 weken wachten voordat ik iets kan doen ( ik vind het nu wel belangrijk om te weten wat het is omdat ik nog 2 honden in huis heb en schimmels er besmettelijk schijnen te zijn ) iemand met schimmelziekte aan poten hond goede ervaring met een bepaald medicijn, homeopathisch middel, huismiddeltjes, etc....
Door Lizzy
#3188054
Misschien dat je hier wat ideeetjes uit op kunt doen: http://goedgezond.info/2015/04/natuurli ... infecties/

Je zou kurkuma inwendig kunnen geven, kokosolie (extra vergine en bio en geurend) inwendig kunnen geven maar misschien ook met een paar druppels tea tree kunnen mengen en erop kunnen smeren? En nou ja, misschien ook een uitgeknepen teentje knoflook door het mengsel van koksolie en tea tree doen?
Door Anneloog
#3188099
Azijn is schimmeldodend dus ik zou dan denken aan een oplossing van appelazijn met water om de voetjes kort in te badderen of mee te deppen. Maar als het open wonden zijn kan dit pijnlijk zijn.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3188124
Teatree is ook schimmeldodend. Dan zou ik liever gaan voor wat Lizzy zegt, nl. wat biologische niet-ontgeurde kokosolie vermengen met een klein beetje teatree.
Door faya
#3191028
eindelijk uitslag test - duurde zo lang voordat DA deze in huis had ( of mij er over informeerde ) testuitslag zelf duurde een week: bleek toch geen schimmel te zijn maar staphhylokken, te weten: staphylococcus intermedius. Omdat de oude dame ook vaak last heeft van ontstoken vagina ( pyodermie ) en daarvoor clavubactin kreeg en laatst een dubbele kuur heeft gehad wat dit euvel wel ( tijdelijk ) heeft verholpen maar eigenlijk kort daarna kwam met de ontstoken poten waar letterlijk de gaten invielen nu gekozen voor andere AB en blijven ontsmetten met Betadine ( ik gebruik zalf ) voel echter wel veel voor kurkurmaoplossing of andere genoemde mogelijkheid, blijft natuurlijk symptoonbestrijding maar goed bij een hond van 15 jaar +++ gaan we ook niet verder dokteren. Nu het toch geen schimmel blijkt te zijn maar de staphylococcus intermedius zijn de genoemde voorstellen Kurkurma, teatree olie nog steeds van kracht? Dank voor het meedenken
Door Lizzy
#3191042
faya schreef:eindelijk uitslag test - duurde zo lang voordat DA deze in huis had ( of mij er over informeerde ) testuitslag zelf duurde een week: bleek toch geen schimmel te zijn maar staphhylokken, te weten: staphylococcus intermedius. Omdat de oude dame ook vaak last heeft van ontstoken vagina ( pyodermie ) en daarvoor clavubactin kreeg en laatst een dubbele kuur heeft gehad wat dit euvel wel ( tijdelijk ) heeft verholpen maar eigenlijk kort daarna kwam met de ontstoken poten waar letterlijk de gaten invielen nu gekozen voor andere AB en blijven ontsmetten met Betadine ( ik gebruik zalf ) voel echter wel veel voor kurkurmaoplossing of andere genoemde mogelijkheid, blijft natuurlijk symptoonbestrijding maar goed bij een hond van 15 jaar +++ gaan we ook niet verder dokteren. Nu het toch geen schimmel blijkt te zijn maar de staphylococcus intermedius zijn de genoemde voorstellen Kurkurma, teatree olie nog steeds van kracht? Dank voor het meedenken
Tea tree is ook bacterie dodend dus ik zou dat gerust ook uitwendig durven blijven gebruiken. Kurkuma moet de algehele weerstand ook verhogen dus dat zou ik ook durven te gebruiken.
Door faya
#3192918
aan de AB nu - staphyloccen intermedieus - tussen de tenen minder rood en heftig, ziet er goed uit, echter zijkant voetkussentje met veel eelt is open en blijft open, weten jullie iets om voetkussentje te verharden, dicht te krijgen bij de oude dame?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door