Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#3186733
We zijn jaren verwend geweest met een inwonende honden en katten oppas. Nu moeten we gaan denken over andere oplossingen. Hoe vinden we een plekje voor een niet ingeente, barfende hond met epilepsie en een niet al te gemakkelijke kat. Hoe pakken jullie zoiets aan?
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3186738
Nu gaan wij niet zoveel weg, en als we dat doen is hier ook een inwonende oppas.
Maar mijn epilepsiehond heb ik toch nooit achtergelaten bij de oppas.

No offence...maar geen haar op mijn hoofd wat daar aan zou denken.
Mijn hond zou in paniek geraakt zijn tijdens of na een aanval en ik ben er niet, en iemand die op komt passen zou ik dat ook niet willen aandoen.

De hond zou ik dus ofwel meenemen, of niet gaan.
Bij een gezonde hond vind ik dat nog wat anders, maar met een epi-hond weet je nooit wanneer de volgende aanval er is.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3186757
Ik zou dus ook niet op vakantie gaan. Sterker nog.... Joep heeft niet eens epilepsie, maar wel een beperking en dat betekent dat of één van ons erbij is of hij gaat mee, zo niet, dan blijven we thuis. Voor een dagje hebben we geweldige vrienden die op hem passen, maar dat is voor een weekend echt uitgesloten. Wij gaan niet zonder Joep. En ja... dat houdt consequenties in. Niet meer naar het buitenland op vakantie, alles wordt ingericht op Joep. Vloerkleden moeten mee, Joep moet het leuk vinden, dan is het voor ons ook leuk.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3186764
Tja, eens met bovenstaande. De laatste keer dat ik de grens over ging (een boodschappen-uitstapje naar Duitsland daargelaten) is jaren geleden. Geen haar op m'n hoofd die zelfs maar de mogelijkheid van een vakantie overweegt en Wodka achterlaat. Zolang zij er is, ben ik er.

Ergo: zoek een plek waar ze meekunnen of plan lekker een vakantie thuis. Ook niets mis mee.
Door Martine-Tom
#3186767
eerlijk gezegd zou ik het in dit geval ook niet doen, niet vanwege de moeilijke kat of de epilepsie ensich maar omdat een epilepsiehond vaak last heeft van wisseling in ritme en het liefst bekenden om zich heen heeft, voor mij zou de enige oplossing qua oppas dan ook zijn iemand die de hond erg goed kent en waarbij de hond zich op zijn gemak voelt, iemand die in jouw huis wil komen gedurende jullie afwezigheid, en het hele ritme van de hond kent en aan wil houden.

Ok voor mij persoonlijk zou het inhouden dat ik of de hond meeneem of niet op vakantie ging, maar de vraag ging over oppas en dan zou dat mijn enige optie zijn.
Ik ga ervanuit dat het hier gaat om kinderen die het huis uit zijn?
Zouden die in vakantietijd niet in huis willen komen om op de dieren te passen bijv...?
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op zo 10 jan 2016, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3186768
Ik zou weekendjes weggaan en de hond meenemen en de kat alleen thuis laten met veel eten. Bijvoorbeeld een hondenwandeltrip met http://www.dogtravel.nl
Dat hebben wij een paar jaar gedaan na onze verhuizing toen we geen kattenoppas meer hadden.

Ik zou graag naar Spanje vliegen, maar zo lang Sofi leeft gebeurt dat niet.
Dat is voor ons simpelweg de consequentie van het hebben van dieren.

Toen Borke nog leefde brachten we Sofi samen met hem wel eens een weekendje weg.
Borke was heel makkelijk en overal snel thuis en hielp zo Sofi.
Nu hij er niet meer is, willen wij haar die stress niet aan doen.
Sofi heeft leishmaniose en daar is stress heel slecht voor.
Dus als wij ergens heen gaan, dan gaat zij mee.
Kan dat niet, dan gaan we niet.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3186780
monster schreef:We zijn jaren verwend geweest met een inwonende honden en katten oppas. Nu moeten we gaan denken over andere oplossingen. Hoe vinden we een plekje voor een niet ingeente, barfende hond met epilepsie en een niet al te gemakkelijke kat. Hoe pakken jullie zoiets aan?

Ik ehb geen ervaring met een hond met epilepsie,maar indien nodig en met heel veel uitleg,zou hij hier mogen logeren! Pas wel vaker op honden van vrienden. Heb 1 voorwaarde,ik weet niet of jouw hond een teefje is,maar ik pas niet op wanneer ze loops zijn! Want pfff het zal me maar gebeuren dat ze per ongeluk wordt gedekt!

Oja en trekken aan de riem,dat ook niet,want dat kan ik niet met mijn lichaam!
Door Lil
#3186803
Ik heb gezonde dieren en de kat blijft thuis en wordt gevoerd en de honden gaan mee en anders ga ik niet. Soms moet het voor het werk 1 overnachting en dan komt iemand aan huis, maar echt vakantie. Zonder honden vind ik dat helemaal niet leuk.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3186836
monster schreef:We zijn jaren verwend geweest met een inwonende honden en katten oppas. Nu moeten we gaan denken over andere oplossingen. Hoe vinden we een plekje voor een niet ingeente, barfende hond met epilepsie en een niet al te gemakkelijke kat. Hoe pakken jullie zoiets aan?
Is er een optie dat de voormalige inwonende honden en katten oppas dan tijdelijk in jullie huis komt wonen?

Hier is het zo dat als wij op vakantie gaan onze oppas (schoonmoeder) in ons huis komt wonen zolang wij op vakantie zijn ;)
Door Aprilsnow
#3186847
monster schreef:We zijn jaren verwend geweest met een inwonende honden en katten oppas. Nu moeten we gaan denken over andere oplossingen. Hoe vinden we een plekje voor een niet ingeente, barfende hond met epilepsie en een niet al te gemakkelijke kat. Hoe pakken jullie zoiets aan?

Wij hebben een goede oppas gevonden via hondenoppas.nl. Het kost wat tijd om te screenen en het is even afwachten en aftasten wat voor vlees je in huis haalt ;)
Als de klik er is kan je kijken of men bereid is om bij jou in huis te verblijven gedurende je afwezigheid. Je kan dan vooraf afspraken maken over kennismakingen en proefoppas momenten zodat dieren en mens aan elkaar kunnen wennen.
Door BusKay
#3186913
Ook wij geven onze honden niet uit handen. De les na het overlijden van onze Azor was voor ons meer dan voldoende....
Duzz.. of onze honden gaan mee of wij blijven thuis...
We hebben ons het e.e.a. van tevoren gerealiseerd en onze vakanties dus simpel aangepast..
Door monster
#3186987
We zijn verwend geweest met een inwonend kind. Nu gaan we denk ik eens opzoek naar een huisje in Nederland waar hij meekan. En een stedentripje als 1 van de kinderen een paar dagen kan oppassen. Vroeger gingen we met de tent en 2 honden naar zuid Frankrijk, maar dat lukt niet meer. Ik hou de oppascentrale in het achterhoofd, want Lodi kan uit het niets flink gaan rennen, dus een ervaren oppas met wat kracht is belangrijk. Bedankt voor het aanbod Radja, maar ik moet hem zelf soms al loslaten.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3187000
Radja ging ook altijd mee! Of ik ben een keer samen met mijn jongste een week in Barcelona geweest om Spaans te leren en om heerlijk in de mooiste stad ter wereld te zijn, dan bleef mijn man thuis, kon gelukkig bij zijn vorige baan!
Coco idem dito,hebben we geen goede oppas,zoals onze kinderen of een vriendin die hier een paar uur kom sitten,dan gaan we ook niet met vakantie!
Door eelke
#3187171
Nou, ik worstel met hetzelfde. Ik heb nu 2 honden, ben 27, wil eigenlijk wel honden blijven houden, maar toch ook wel de rest van mijn leven nog eens op vakantie...

Ik wil alleen nooit lang weg. Een echte vakantie van meer als een week zonder honden vind ik zelf niet leuk. Echter een festival van 2 - 4 nachten, of een weekend weg met vrienden, dat zie ik wel zitten. Maar ook lastig want geen entingen etc, en dat wordt wel gevraagd voor een pension.
Mijn zusje en zwager kwamen nog wel eens in huis, of mijn moeder voor een nacht, maar ik zou het wel fijn vinden nog wat achter de hand te hebben voor het geval dat het bij hen eens niet kan.

Ik weet niet in welke mate je hond epilepsie heeft? Kan me prima voorstellen dat als er niet vaak aanvallen zijn, of dat deze niet zo zwaar zijn, je de zorg best aan iemand anders durft toe te vertrouwen hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door