Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SabenJin
#317443
Ik ga vrijdag met Jin naar de Ardennen en we gaan zondag weer naar huis. Nu zit ik alleen te denken hoe ik dat met het vlees moet doen....
Kan ik als ik vrijdag wegga gewoon het aantal plakken uit de vriezer halen, zodat ik ze op plaats van bestemming zolang in de koelkast kan bewaren? Blijft het dan wel goed? Van vrijdag op zondag?
Anders heb ik nog wel brokken in huis, maar liever niet natuurlijk....
Door Drum
#317449
Heb ooit gelezen dat het in ontdooide versie nog 48 uur goed blijft in de koelkast. Als je het vrijdag uit de diepvries haalt, en op bestemming direct in de koeling legt, zou het dus net haalbaar zijn tot zondagmiddag/avond..... Lijkt me....
Door Maaike_L
#317450
Ik heb het wel eens meegenomen in een diepvrieszak, met wat koelelementen blijft het dan heel lang goed. Sowieso in de koelkast al een dag, in zo'n tas dus nog langer.
Door SabenJin
#317453
[quote="Maaike_L"]
Ik heb het wel eens meegenomen in een diepvrieszak, met wat koelelementen blijft het dan heel lang goed. Sowieso in de koelkast al een dag, in zo'n tas dus nog langer.
[/quote]

Maar die koelelementen zijn ook wel met een dag ontdooid toch?
Door Indy
#317468
Als we op vakantie gaan neem ik het eten altijd mee in een koelbox, met wat van die koelelementen erin, blijft stijfbevroren...
Als je het dan daar in de koelkast kan leggen, moet het toch geen probleem zijn ;)
Door Femke
#318323
[quote="SabenJin"]
Ik ga vrijdag met Jin naar de Ardennen en we gaan zondag weer naar huis. Nu zit ik alleen te denken hoe ik dat met het vlees moet doen....
Kan ik als ik vrijdag wegga gewoon het aantal plakken uit de vriezer halen, zodat ik ze op plaats van bestemming zolang in de koelkast kan bewaren? Blijft het dan wel goed? Van vrijdag op zondag?
Anders heb ik nog wel brokken in huis, maar liever niet natuurlijk....
[/quote]

pak het anders voor de zekerheid in in zilverfolie, dan blijft het langer bevroren en kun je het dus ook langer buiten de vriezer bewaren.
Door tieneke
#318668
[quote="SabenJin"]
Ik ga vrijdag met Jin naar de Ardennen en we gaan zondag weer naar huis. Nu zit ik alleen te denken hoe ik dat met het vlees moet doen....
Kan ik als ik vrijdag wegga gewoon het aantal plakken uit de vriezer halen, zodat ik ze op plaats van bestemming zolang in de koelkast kan bewaren? Blijft het dan wel goed? Van vrijdag op zondag?
Anders heb ik nog wel brokken in huis, maar liever niet natuurlijk....
[/quote]
Natuurlijk!!!
Gewoon de plakken vlees in een koelbox met wat bevroren elementen doen,op de plaats van bestemming in de koelkast(afgesloten plastic bak)en het blijft nog wel langer goed dan die 2 dagen ;)
Geen koelbox....dan wat ijselementen in een plastic tas met daarin het vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door