Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3186444
Ik heb sinds een paar weken trg een pup in huis (Engelse cocker)
En hij is echt geobsedeerd door eten,...was bij de fokster ook al zo. (kreeg toen ook al vers,....KVV)
Maar als die eten krijgt schrokt hij echt alles zo snel mogelijk naar binnen,...kippe-eendenekken,konijnkarkas,(platgeklopte) kippevleugels,kwartelkarkas...
Ik heb het tijdje vastgehouden maar daar wordt hij dus nog wilder van...wat wel normaal is.
Ga hem binnenkort grotere stukken bot geven ,dat zal wel beteren vermoed ik dan ...maar momenteel geraak ik er nog niet aan.

Ook lappen pens zuigt die echt naar binnen,komt zo goed als niks van bijten aan te pas.
Hoe zou ik dat wat kunnen verhelpen ?
En kan dit geen kwaad zo hele lappen direkt zwelg-binnen ::)

Ook zijn er soms 2-3 dagen na elkaar waar hij normale ontlasting heeft.
Maar soms zijn er ook waarop het s'morgensvroeg normaal is en in de namiddag is het dan (heel) dunne stinkende ontlasting.
(niet altijd na een dag waarop hij orgaan/pens te eten kreeg)
Mijn menu heb ik ingedeeld in elke dag bot / 4 dagen in week spiervlees(+groentenmix) en de resterende 3 orgaan/pens.
Zal voorlopig beter zijn om hem elke dag bot-spier-orgaan te geven zeker,zodat hij wat meer eraan kan wennen ? :)

Hoop echt dat het schrokken zal beteren in de toekomst.
#3186478
Hier ook een alleszuiger, hij knabbelt zo goed als niet. hij eet wel geen barf dus erg is het nu niet meer. Van bij de fokker stond hij op brokjes en die gingen ook al in z'n geheel naar binnen (en kwamen er regelmatig geweekt weer uit). Een lap of reep pens kan je vastmaken aan een paal ofzo in de tuin zodat hij het niet ineens kan opslokken.
#3186508
Mister B. schreef:Ik heb sinds een paar weken trg een pup in huis (Engelse cocker)
En hij is echt geobsedeerd door eten,...was bij de fokster ook al zo. (kreeg toen ook al vers,....KVV)
Maar als die eten krijgt schrokt hij echt alles zo snel mogelijk naar binnen,...kippe-eendenekken,konijnkarkas,(platgeklopte) kippevleugels,kwartelkarkas...
Ik heb het tijdje vastgehouden maar daar wordt hij dus nog wilder van...wat wel normaal is.
Ga hem binnenkort grotere stukken bot geven ,dat zal wel beteren vermoed ik dan ...maar momenteel geraak ik er nog niet aan.
Ik zou hem zachte geplette vleesbotten geven en uit de buurt bij hem blijven. Laat hem maar in alle rust zijn eten op eten. Dus zijn volle voerbak bij hem neerzetten en hem van een afstandje in de gaten houden.
Ook lappen pens zuigt die echt naar binnen,komt zo goed als niks van bijten aan te pas.
Hoe zou ik dat wat kunnen verhelpen ?
En kan dit geen kwaad zo hele lappen direkt zwelg-binnen ::)
Ik zou dat niet willen en de pens in stukken snijden.
Ook zijn er soms 2-3 dagen na elkaar waar hij normale ontlasting heeft.
Maar soms zijn er ook waarop het s'morgensvroeg normaal is en in de namiddag is het dan (heel) dunne stinkende ontlasting.
(niet altijd na een dag waarop hij orgaan/pens te eten kreeg)
Mijn menu heb ik ingedeeld in elke dag bot / 4 dagen in week spiervlees(+groentenmix) en de resterende 3 orgaan/pens.
Zal voorlopig beter zijn om hem elke dag bot-spier-orgaan te geven zeker,zodat hij wat meer eraan kan wennen ? :)

Hoop echt dat het schrokken zal beteren in de toekomst.
Nee, zo is het prima.
#3186682
Los van de tips hierboven, wij hebben erg veel schrokkers. Soms zo erg dat ze het meteen weer uitkotsen en dan weer opeten. Ook pups. Het kan lijken of ze aan het stikken zijn, maar er is toch nog nooit wat gebeurd in al die jaren. Mijn ervaring is dan ook dat het vaak erger lijkt dan het is en ze het (bij ons, tot nu toe) zelf oplossen als het even 'misgaat' (in mijn ogen). Vaak wordt het schrokken hier wel wat minder met de tijd. Vooral als we ze idd met rust laten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door