Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#3186144
Een voordeel van werken binnen een groot horecabedrijf (ik noem geen namen) is dat er ontzettend veel voedsel word verwerkt.
Zo staat er ook ossenhaas op het menu. Ossenhaas die ze zelf schoonmaken. Dit houd in dat van de stukken ossenhaas tartaat over moet blijven zonder enig stukje vet, vel, pees etc etc.
Het overtollige vlees word netjes bewaard in de vriezer om her te gebruiken. Echter deze hergebruik komt niet vaak tot stand. Inmiddels weten de collega's in de keuken dat ik er iemand heel erg blij mee kan maken....Maximiliano. Wekelijks krijg ik zakken met ossenhaas mee. Voor mij is het ossenhaas. Voor hun is het vlies zoals beschreven staat op de verpakte zakken. Hier op barfplaats spreken we dan van 95/5 kwaliteit!

Maximiliano die vaak stukken spiervlees van groter dan 3 cm laat liggen eet hier nu hele stukken ossenhaas met smaak op. Ter afwisseling krijgt hij ook paardenvlees en ander spiervlees.

Met een grote hond is kwalitatief goed spiervlees vaak een dure aangelegenheid en ik ben dan ook heel dankbaar dat ik nu zo'n mooi vlees elke week mag meenemen. Soms vers, soms uit de vriezer.

Dit kwalitatief goede spiervlees heeft hele mooie resultaten voor Maximiliano. Je ziet echt dat dit hem er nog beter uit doet laten zien, vooral ook omdat hij dit beter eet....dan welk prachtig vlees en bot ik hem ook geef.

Wou ik toch even delen ;)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3186147
Heerlijk is dat, zulke voordelen!
Hij zal vast lekker smullen van zijn ossenhaasje!

Ik werk in een biologische vleesfabriek en ken die voordelen idd ook :biggrin2:
Al is het niet zo dat je kilo's gratis mee naar huis kunt slepen natuurlijk. Vlees is duur en ossenhaas al helemaal! Dat maakt het dan wel extra leuk ;D
Door Anne in Zweden
#3186149
Wow, super! Een dergelijk voordeeltje heb ik tijdens de elandenjacht in Zweden: mooie stukjes vlees (voor de honden dan) die de jagers zelf niet goed genoeg vinden. Ik sta dan echt naast de afvalbak te loeren, en vis eruit wat zij daarin gooien. :biggrin2:

Eet smakelijk, Maximiliano!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3186153
marjan23 schreef: Wou ik toch even delen ;)
jaja, ons de ogen uitsteken zul je bedoelen ;)
het is Maximiliano gegund, dat hij er maar lekker van mag smullen!
Gebruikersavatar
Door pike
#3186184
Tja daar bof je (je hond dus) dan maar mee :cool: . Maar, wat is de vraag, wat is het probleem en waar is de discussie???? Want in dat onderdeel staat je bericht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door