Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg58
#3186031
Ik best veel,volgens mij.
S'Avonds lig ik er rond tien uur in,de wekker loopt dan tussen zes en half zeven af.
Moet wel zeggen dat ik per nacht wel een keer of drie even wakker ben.
Aan het begin van de middag doe ik ook meestal mijn ogen een kwartiertje dicht. Dan krijg ik echt een dut.
Een vriendin van mij slaapt maar zes uurtjes per nacht :o . Daar zou ik het echt niet mee redden!
Zijn er nog meer veel-slapers hier?
Door smulpaap
#3186040
Een uur of vijf a zes . Maar dan kan de bom vallen , ik hoor niks .
Ik ga meestal tussen 24 uur en 0.1.00 naar bed , en slaap dan tot 6 uur -6.30 uur
Als ik om 22 uur naar bed zou gaan dan ben ik om 0.1.00 uur klaarwakker
Ik heb naarmate ik ouder wordt steeds minder slaap nodig
Ik kan ook gerust eens een nacht overslaan als ik dienst heb gehad
Maar .... de laatste twee jaar heb ik rond 19.00 uur wel een oude l*llen dip :biggrin2:
Dan even in de luie stoel met de oogjes dicht , en daarna ben ik er wel weer :P
Door Siberienne
#3186043
7-9 uur. Heb ik ook nodig. In het weekend vaak ook nog ergens op de dag een dutje. Hoe goed of diep ik slaap kan erg afhangen van wat er overdag allemaal gebeurt...
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3186045
Liefst 9-10 uur. En dan voor 11 uur naar bed, rond half 9-9 uur eruit. Voor 10 uur slaap ik niet zo best, voor 8 uur eruit vind ik al drama. In de winter dan, in de zomer slaap ik wel tot half 8 ofzo. Te vroeg eruit en/of te kort slapen betekent dan ook de hele dag moe en niet fit. Heel irritant met avonddienst, 12 uur thuis zijn en dan om 8 uur eruit. Dat is voor mij gewoon echt niet grappig, dan slaap ik al slecht, kort en ben ik de hele dag vervelend. ;D Dan val ik ook na het avondeten op de bank in slaap.

Maar ik kan ook rustig van half 11 tot half 10 slapen, geen probleem. ;D
Door zurca
#3186046
In de herfst/winter kan ik rustig tegen 22.00 uur op mn bedje liggen en er de volgende ochtend tegen 9.00 uur uitkomen :-[ De ene keer slaap ik er zeker 10 uur van maar als ik pech heb dan kunnen het er zomaar 3 uurtjes zijn.
Zomers heb ik ook wel een uurtje of 7 of 8 slaap nodig maar dan heb ik er minder moeite mee.
Door Lil
#3186049
Ik heb 8-9 uur het liefste maar dat gaat niet. Meestal 7 uur.

Ow ja ik moet even voor 5 uur opstaan en gelet op alle verplichtingen lukt 21 uur naar bed meestal niet. Ik probeer 21.30 aan te houden en 22 alleen als niet anders kan.
Laatst gewijzigd door Lil op vr 08 jan 2016, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3186055
Zeker in de winter heb ik niet genoeg aan 8 uur. Deze laatste week zeker niet. Ga om 22-22.30 naar bed en ben nog rot als de wekker om 7:30 gaat. Volgens mij zou ik nog wel een uur eraan kunnen plakken minimaal! En ja ik heb dan meestal goed geslapen zeg maar. Wel wordt ik 's nachts wakker, 1 keer of soms vaker. Meestal een keer en dan moet ik naar de wc. Maar slaap weer heel snel meestal
Ik baal best wel vaak dat ik zo veel slaap nodig heb en dan nog moe ben. Dat is soms lastig te combineren, nu valt het wel mee hoor maar toen ik nog veel werkte niet.

Maar ik lees dat hier dus echt wel meer mensen veel slapen, terwijl dus tegen mij ook van alle kanten werd gezegd dat ik te lang zou slapen, langer dan 8 uur is niet goed.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3186056
Hier meestal rond half 12 naar bed en dan gaat de wekker weer rond 7 uur.
Is dus zo'n 7,5 uur per nacht doordeweeks.
Eigenlijk te weinig waardoor ik in het weekend per nacht toch wel zo'n 10 uur slaap.
Gebeurt mij doordeweeks ook wel eens dat ik dan 's avonds al keer op de bank in slaap val, afhankelijk van hoe druk ik dan ben geweest.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3186058
Kaio schreef:Zeker in de winter heb ik niet genoeg aan 8 uur. Deze laatste week zeker niet. Ga om 22-22.30 naar bed en ben nog rot als de wekker om 7:30 gaat. Volgens mij zou ik nog wel een uur eraan kunnen plakken minimaal! En ja ik heb dan meestal goed geslapen zeg maar. Wel wordt ik 's nachts wakker, 1 keer of soms vaker. Meestal een keer en dan moet ik naar de wc. Maar slaap weer heel snel meestal
Ik baal best wel vaak dat ik zo veel slaap nodig heb en dan nog moe ben. Dat is soms lastig te combineren, nu valt het wel mee hoor maar toen ik nog veel werkte niet.

Maar ik lees dat hier dus echt wel meer mensen veel slapen, terwijl dus tegen mij ook van alle kanten werd gezegd dat ik te lang zou slapen, langer dan 8 uur is niet goed.
Dit hoor ik dus ook vaak en uiteraard probeer ik dan eens een week of twee met minder slaap toe te doen. Nou.... dan is het voor degene die het zegt te hopen dat ze me niet tegenkomen.... :-X :-X :-X Als ik dat blijf doen haal ik mijn 25-jarig huwelijk niet, dat kan ik je wel vertellen. Mijn humeur is dan echt verschrikkelijk....

Ik ben een jaar of 15 geleden in een enorme depressie terecht gekomen omdat ik, door gedoe op het werk, niet genoeg sliep. En ja..., dan sliep ik echt nog wel nachten van 6-7 uur hoor. Maar voor mijn lichaam is dat duidelijk niet genoeg. Dus laten mensen die dat beweren lekker minder slapen en laat ons slapen wat wij vinden dat nodig is! Toch?

Edit: ik slaap dus nooit overdag. Sta volledig uitgerust op, heb absoluut geen ochtendhumeur. Tegen een uur of zeven 's avonds is de koek wel op, dat dan wel, maar dan kan ik het nog wel met gewoon relaxen volhouden.
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 08 jan 2016, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3186060
Pauline schreef:Dit hoor ik dus ook vaak en uiteraard probeer ik dan eens een week of twee met minder slaap toe te doen. Nou.... dan is het voor degene die het zegt te hopen dat ze me niet tegenkomen.... :-X :-X :-X Als ik dat blijf doen haal ik mijn 25-jarig huwelijk niet, dat kan ik je wel vertellen. Mijn humeur is dan echt verschrikkelijk....

Ik ben een jaar of 15 in een enorme depressie terecht gekomen omdat ik, door gedoe op het werk, niet genoeg sliep. En ja..., dan sliep ik echt nog wel nachten van 6-7 uur hoor. Maar voor mijn lichaam is dat duidelijk niet genoeg. Dus laten mensen die dat beweren lekker minder slapen en laat ons slapen wat wij vinden dat nodig is! Toch?
Typisch mijn humeur lijdt ook en ik wordt idd ook erg somber en zo als ik te weinig slaap.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3186062
Slaapgebrek uit zich bij mij in eerste instantie geestelijk, daarna gaat het lichamelijk zich ook wreken. Maar dat geesteiljke maakt al dat ik er echt voor waak om het te voorkomen. Brrrr.... ik weet dan van mezelf dat ik AFSCHUWELIJK ben, maar ik heb het niet meer in de hand.

Als kind ging ik maar halve dagen naar de kleuterschool, 's middags sliep ik nog en 's avonds ging ik ook op 19 uur weer naar bed. Toen ik naar de lagere school ging was het echt een hele tijd moeilijk, dat weet ik nog zo goed.... Toen ging ik vaak direct na het eten al naar bed.....
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 08 jan 2016, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3186064
Ik moet er eigenlijk 8 tot 9 per nacht, maar ik haal er maar maximaal 7. Vaak maar 5 of 6. Gevolg is dat ik eigenlijk non-stop moe ben, en veel verkouden en zo. Sjaggie valt gelukkig mee :P

Goede voornemen voor dit jaar is meer slapen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door