Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Debbie123
#3185848
zondag kunnen we na lang wachten onze boxer pup op gaan halen. Hij krijgt bij de fokker rc brokken en wat vlees van pedigree. Ik wil hem graag gelijk over zetten op barf. Mn andere honden eten kvv maar die wil ik ook overzetten. Nu word dit de eerste pup die opgroeit op barf dus eigenlijk best spannend om heel eerlijk te zijn. Ik heb voor de pup een menu samengesteld en wil heel graag op of aanmerkingen aangezien ik het wel goed wil doen natuurlijk.
Hij weegt ongeveer 8kilo en heb 8% gepakt, dan kom ik uit op 736 Gr per dag. 25% sv- 45%vb-10%pens-10%orgaan-10%groenten.

Het menu :
Maandag 184Gr wild konijn
331Gr kipnek
75gr lamspens +75gr eendhart

Dinsdag. Rundvlees
Konijnkarkas
Runderpens +kipmaag

Woensdag Hert
kwartel
Schaapspens +eendlever

Donderdag sardientjes
Kipkarkas
Lamspens+rundernier

Vrijdag. Geit
Eendvleugel
Runderpens +konijnier

Zaterdag. Kalkoen
Lamsrib
Lamspens+kiphart

Zondag. Paard
Eendenek
Lamslever +Schaapspens

Iedere dag zit er verse groente bij, ongeveer 80 Gr. En een keer een eitje als extra. Wil op het oog voeren of begin ik al te laag en moeten de grammen omhoog??
Hoor heel graag wat er goed en fout is.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3185870
Mooie afwisseling in je menu, heel erg veel succes met je pup en het overzetten op Barf!
Kippenmaagjes voegen niet veel toe aan het menu, maar zo voor 1 dag is dat niet zo erg.
Ik mis nog vis in je menu en Lamsribben zijn niet aan te raden als beginners botten, zeker niet bij zo'n jonge pup.
Door Debbie123
#3185877
oké, dank je wel.
Op donderdag had ik sardien staan, is dat te weinig of vervangen door zalm?
Ik zal de kipmaagjes vervangen door paardenhart. En de Lamsrib, kan ik daarvoor in de plaats bv kippenrug doen?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3185883
Sorry sardien niet gezien. Je kunt daar dan beter spiervlees doen en sardien als extra. Kippengaas kan je wel laten hoor dan blijf je met je verhouding ook gewoon goed. Kippenrug is een goed alternatief denk ik
Door Debbie123
#3185896
ga ik sardien als extra geven.
Voor hoelang houd je dit menu aan, is dat paar weken?
Lijkt me als je gewend bent dat je meer gaat afwisselen... Maar krijgen ze geen tekorten als je dit voorlopig aanhoud? :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door