Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3185773
Wat kan ik extra bij gaan geven, behalve meer kvv, om mijn hond aan te laten komen. Hij weeg momenteel 26 kilo maar mag zeker wat aan, je begint nu namelijk goed zijn ribben te zien. Toen hij op de 30 was hij beter in vorm. Het is weer even zoeken hoeveel voer te geven, ben namelijk van BARF terug naar KVV gegaan. Door persoonlijke omstandigheden.
Door tt-tjes
#3185814
Flamingo schreef:Wat kan ik extra bij gaan geven, behalve meer kvv, om mijn hond aan te laten komen. Hij weeg momenteel 26 kilo maar mag zeker wat aan, je begint nu namelijk goed zijn ribben te zien. Toen hij op de 30 was hij beter in vorm. Het is weer even zoeken hoeveel voer te geven, ben namelijk van BARF terug naar KVV gegaan. Door persoonlijke omstandigheden.
Misschien wat vettere soorten kvv geven? Voor je 1 merk of wissel je af. Lam en Geit zijn wat vetter. Volgens mij is Darf ook wat vetter.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3185817
tt-tjes schreef:Misschien wat vettere soorten kvv geven? Voor je 1 merk of wissel je af. Lam en Geit zijn wat vetter. Volgens mij is Darf ook wat vetter.
Darf geef ik al en daarnaast dan nog Naturis of Meat4dogs
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3185838
Ik zou gewoon meer kvv geven. Voeren doe je op het oog en is hij te dun heeft hij meer nodig.

Vet in een menu is goed en als je aan de magere kant voert is het zeker geen slecht idee om wat vettere soorten toe te voegen. Maar ik zou het aandeel vet niet overdrijven. Je wilt dat je hond aankomt op een gezonde manier, niet dat hij enkel vet aan gaat zetten.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op 26 kilo, 4 kilo aankomen best veel vind. Is hij nu dan echt zo mager? Bij onze hond maakt 2 kilo verschil tussen schraal en mollig. Is hij 30 kilo dan krijgen we van mensen te horen dat ie wel heel slank is, komt hij bij de 32 in de buurt begint men te roepen dat ie vol genoeg is. Vandaar dat 4 kilo mij zoveel in de oren klinkt. Als het echt om 4 kilo gaat, dan moet hij ook in bespiering bij moeten komen en dat is iets dat tijd kost. Om dat te bereiken ga je wat meer voeren van wat je al voert en verstandig bewegen.

Ik weet niet of je extra's voert bij de kvv zoals ei en vette vis? Daar zou je ook, in verhouding, wat meer van gaan voeren. Dus ipv 1 ei in de week 2 bijvoorbeeld. En dat niet korten op de kvv.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3185855
Kaela schreef:Ik zou gewoon meer kvv geven. Voeren doe je op het oog en is hij te dun heeft hij meer nodig.

Vet in een menu is goed en als je aan de magere kant voert is het zeker geen slecht idee om wat vettere soorten toe te voegen. Maar ik zou het aandeel vet niet overdrijven. Je wilt dat je hond aankomt op een gezonde manier, niet dat hij enkel vet aan gaat zetten.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op 26 kilo, 4 kilo aankomen best veel vind. Is hij nu dan echt zo mager? Bij onze hond maakt 2 kilo verschil tussen schraal en mollig. Is hij 30 kilo dan krijgen we van mensen te horen dat ie wel heel slank is, komt hij bij de 32 in de buurt begint men te roepen dat ie vol genoeg is. Vandaar dat 4 kilo mij zoveel in de oren klinkt. Als het echt om 4 kilo gaat, dan moet hij ook in bespiering bij moeten komen en dat is iets dat tijd kost. Om dat te bereiken ga je wat meer voeren van wat je al voert en verstandig bewegen.

Ik weet niet of je extra's voert bij de kvv zoals ei en vette vis? Daar zou je ook, in verhouding, wat meer van gaan voeren. Dus ipv 1 ei in de week 2 bijvoorbeeld. En dat niet korten op de kvv.
Een tijd geleden woog hij 30 kilo en toen was hij gewoon goed. Je zag zijn ribben niet meer maar kon ze wel gewoon goed voelen. Hij is ook wel eens 32 geweest en toen kon je duidelijk zien dat het teveel was. Kwa extratjes kan hij inderdaad nog wel wat meer hebben. Ook kwa groente wil ik weer wat meer geven, want dat vertikte hij in de tijd dat ik BARF voerde. Vette vis krijgt hij in de vorm van ongeveer 1x per week een zalmkarkas of kop.
Met hoeveel zal ik het dan omhoog gooien??? Uitgaande van de 30 kilo krijgt hij nu al ruim 3,3%.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3185859
Is het de zwarte hond in de foto? Ik ben een zeur hoor, maar ik vind dat je bij de meeste honden de ribben best flauwtjes mag zien. Ik vind de meeste honden waarbij je de ribben niet meer kunt zien al te vol. Maar goed, jij ziet hem en kunt van dichtbij oordelen.

Hoeveel je meer geeft is een beetje kijken naar wat handig is. In % zou je in ieder geval naar 3,5 of richting de 4% kunnen gaan. En dan zou ik simpelweg kijken wat aan gewicht een beetje handig is, dat je het een beetje handig afrond. Als ik goed reken is 3,5 een 1050 gram, dus dan zou ik 1000 gram kvv geven en dan de extra's als een eitje en de vis erbij. Je zou bijvoorbeeld ook ipv een zalmkop (die je neem ik aan als maaltijd voert en niet als extra?) een sardien of haring extra bij die 1000 gram kvv geven. En is 1000 gram niet genoeg, dan ga je naar 1100. Maar geef het wel tijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door