Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3184179
Kim_S schreef:Ik zei "niet langharig" :biggrin2:

Een dalmaat stond op mijn lijstje. Maar manlief wilde echt niet...


Dat hoeft geen probleem te zijn. Al onze dieren zitten achter een omheining. En de katten moeten we pupsel van jongs af aan aan wennen.
Wat ik van Wetter eigenaren hoor is dat ze graag dicht bij je blijven en dus ook niet eindeloos achter bijvoorbeeld een konijn aan blijven lopen.
Manlief weet niet wat ie mist :biggrin2:

Maar een Wetter is ook leuk. Bij ons in het bos loopt er echt zo'n gave Wetterreu, sinds ik hem beter ken, vind ik Wetters erg leuk. Nou spannend Kim, gaaf voor jullie!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3184199
Ooh, wat een leuk vooruitzicht Kim!
Een Wetter lijkt me prima bij jullie passen. Lijkt me een ras wat niet de hele dag je aandacht opeist (als ie eenmaal uit de luiers is).
Door Ike
#3184337
Wat een heerlijk vooruitzicht Kim dat er weer zo'n heerlijk pupseltje straks bij jullie rondholt!
Ook al duurt t nog even.....veel plezier met de voorpret :-* :-*
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3185251
Nou zeg: dit heb ik ff helemaal gemist!
Je bent een verstandige meid: dit is de allerbeste keuze!

Er wordt gezegd dat wetters eigenwijs zijn. Dat vind ik zelf helemaal niet. Je moet ze wel blijven uitdagen. Diza is 5 jaar en ik ga nog wekelijks met haar naar 'puppy cursus'. Dit vindt ze fantastisch (alweer jaren in de gevorderden groep) en ze doet het heel erg goed. Ik train alleen op basis van de 'positive reinforcement'. Belonen dus met spelen en lekkers. Hoopers vindt ze leuk en ook behendigheid. Je moet niet van haar verlangen dat ze een aantal keer hetzelfde kunstje voor je doet. Dat is saai en dan gaat ze lekker ergens snuffelen. Ook ga ik 2x per maand met haar speuren: samen de juf opzoeken die zich heeft verstopt.
Hersenwerk is ook een favoriete bezigheid.
Ze loopt altijd los, blijft gezellig in de buurt en ze komt zelfs terug als ze in een moordtempo achter een konijn aan rent (ja, dat is toch wel lachen om te doen, zelfs voor een wetter ::)). Wandelen aan een losse lijn is gewoon voor haar. Als ze bezig is om een mol uit te graven, dan moet dit wel even afgemaakt worden. Ook als er iets heel erg lekkers te snuffelen valt, moet je ff wachten.

Diza is een enorme knuffel en verschrikkelijk lief: ligt het liefste half over je heen. Ook typisch voor wetters: lekker tegen je aan hangen.
Vreemden vindt ze niks, ze is heel erg gericht op de familie. Mijn kinderen zijn nu iets van 1,5 jaar het huis uit en als zij komen springt ze een gat in de lucht.
Het liefste is ze de hele dag bij je, maar als het niet anders kan is een dag languit op de bank geen punt. Ze ruikt heel lekker: een beetje wollig en lekker fris.

Ik loop 2x per dag een rondje van 10 minuten en 1 grote wandeling.

Ze is heel waaks (mensen schrikken zich echt een ongeluk als ze langs het hek lopen), maar heeft niet de neiging om weg te lopen.

Je hoeft geen extra aandacht aan de vacht te geven. Ik borstel haar vooral in de herfst en de lente (dan verhaart ze flink), maar verder heel weinig. Wel maandelijks met een wat fijnere kam door haar vacht (vooral bij de oren) tegen klitten. Haar vacht is een klein beetje vettig (ik was haar 1x per jaar).

Oke. Dit zijn dan de voordelen. Nu de nadelen:
- ze heeft haar
- pootje baden is heel erg leuk (niet als het koud is hoor :cold:), maar zwemmen is maar zozo (wel goed voor je krullen)
- ???????


Mocht je nog vragen hebben: geef een gil!
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3185286
BlissSpirit schreef:Maar ja, Dizje is dan ook Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding mijn dinnetje Afbeelding
Dat is ze. Absoluut :smitten: (zeker als je lekkere gedroogde hapjes in je zak hebt ::) )
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3185297
Dankjewel Judith!
Dat is echt (okee, op het haar na dan ::)) precies de hond die wij zoeken! Bevestigt dat we de juiste keus maken :)

Je schrijft dat Diza erg waaks is, wat doet ze bij / met bezoek? De postbode? Fietsers / auto's langs het hek?

Ozzy blafte bijna de hele dag, naar alles en iedereen die langs kwam, en zou ze ook echt opgegeten hebben als ze erbij had gekund. Dit is iets wat we niet meer willen, zo extreem waaks. Maar blaffen als er bezoek komt, ja heel graag.
(Met Ozje hebben we ook een manier gevonden om met haar waaksheid om te gaan hoor, maar liever hebben we deze keer een hond die niet het bezoek opeet :biggrin2: )
Door Shanti en co
#3185349
Boeke slaat aan bij bijna iedereen die aanbelt, luidruchtig langs ons huis loopt en of door het poortje naast ons huis komt. Vanaf het begin hebben we hem na 1 keer blaffen beloont en dan afgeleid. Nu stopt hij soms uit zichzelf al en is anders snel stil wanneer wij zeggen dat het goed is.
In de tuin blaf hij wel als er iemand in het park ernaast is maar ook dan is hij na een paar keer goed stil te krijgen.

Als bezoek eenmaal binnen is probeert hij zoveel mogelijk aandacht en liefde te krijgen. Wanneer hij bij iemand zit die hem even geen aandacht geeft gaat hij naar een volgende. ;D
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3185438
Diza blaft tegen iedereen die langs komt. Een hele dappere postbode komt gewoon de tuin binnen als ze daar is, maar ze doet dan niets. Alleen heel erg blaffen. Ze reageert alleen op mensen die langs de tuin lopen, niet op fietsers of auto's.
We hebben geen deurbel, maar bij kloppen gaat ze ook enorm tekeer.
Eenmaal binnen, dan houdt het blaffen direct op.

Zo zachtjes aan wordt de hele straat haar territorium en blaft ze heel erg. Ik hou haar dan altijd even bij me: mensen kunnen dan echt bang voor haar zijn.

Ik ben wel heel veel bezig met Diza, ik weet niet of ze zo goed zou luisteren als ik dit niet deed (ik ken wat wetters die absoluut niet luisteren).

groet,

Judith

Afbeelding
Door Borke
#3185689
De Wetters die ik ken reageren net als Judith Diza beschrijft.
Iedereeen die de baas naar binnen haalt in huis (en die van honden houdt) is prima. Dan zijn ze ook voor visite die ze totaal niet kennen heel lief en aanhankelijk.
Maar een blaffende Wetter in een tuin, dat ziet er wel woest uit hoor, zeker als het een zwarte is.
Ideaal dus!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3185721
Dat is echt precies wat we willen. Wel waaks en eng genoeg om vreemde mensen af te schrikken, maar als wij het goed vinden dat iemand verder komt gewoon lekker knuffelen.

Hier zal hondlief niet veel alleen hoeven zijn, hooguit een paar ochtenden in de week een paar uurtjes. Meestal minder. En mijn oudste dochter verheugt zich ontzettend om weer te gaan wandelen en leuke hersenwerkjes te kunnen verzinnen :)

Dit weekend gaan we kennismaken met de fokker / fokster en hun honden. Zin in!!! :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door