Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Rico
#3183737
Moet het gewoon even delen. :cool:

En eventuele tips zijn ook welkom, al heb ik het idee dat we goed bezig zijn, het kan vast nog beter :D

Laatst gewijzigd door Rico op di 05 jan 2016, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Rico
#3183742
Helemaal op zijn gemak is hij niet, maar idd als hij echt bang is dan zit de staart onder zijn lijf en neemt hij geen snackjes aan ook.
Maar vooral het niet uitvallen op andere honden tijdens het geknal.. vind het echt zo knap van hem!
Ja dat heeft hij altijd, knieschijfjes ;)
Door frodo quin
#3183745
PL?

Ik kan goed begrijpen dat je trots bent op hem :) Wat je zelf aangeeft vind van geen druk te zetten vind ik een goede manier, angst in combinatie met druk is nooit goed. Ik heb ook de indruk dat je zelf heel rustig blijft van wat ik in het filmpje hoor en zie, ook heel belangrijk. Ik ben een leek wat betreft hondengedrag, maar volgens mij ben je op de goede weg :)
Gebruikersavatar
Door Rico
#3183955
Ja het gaat echt goed... Ik had het filmpje aan Monique Bladder laten zien, voor het geval dat we het toch niet helemaal juist doen. Maar ook van haar uit kreeg ik te horen dat we goed bezig zijn!

Die knietjes is heel jammer, maar hij heeft er geen pijn aan. De een zegt opereren, de ander zegt absoluut niet doen.

De rest van oud en nieuw is het ook super gegaan.
En ondanks de vele extra snackjes had hij toch nog vreselijke honger. Rond half 2 zijn we de laatste ronde gaan doen.En heeft zijn bak schoon leeggegeten :D
En inmiddels hebben we een flinke nieuwjaarswandeling gemaakt.
Hij is super vrolijk, dus godzijdank.. oud en nieuw is geen probleem voor hem geweest. En ook de rest van de dieren hadden er geen last van, dus we hebben een goed einde en een fijn begin voor het nieuwe jaar!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3184853
een gespannen zenuwachtig hondje.....
ik zou gaan doorlopen bij t zien van iets waar ie op heeft gereageerd kwa blaffen.....dat doet ie iig al niet meer en is super knap!
maar door stil te staan vind ie t toch weer spannend( en bevestig je dat t ook spannend is, jij stopt ook)... je kan hem lopende weg ook belonen..
zenuwachtig omdat t lijkt dat ie met een wat bol ruggetje loopt... constant om zich heen kijkt(onzeker) meer met de omgeving bezig is dan het lekker voor zichzelf wandelen, maar dat komt nog wel..
hier ook zo n hond 'gehad' hard trainen en goed naar de hond kijken, gaat t hier echt super goed!!! (gelukkig!)
Gebruikersavatar
Door Rico
#3184864
judith1967 schreef:Super goed van hem/jullie!! :cool:
:biggrin2:
Fenixjuh schreef:Knap!!
Ja hè?! Kleine dappere dodo ;)
Border Bandit schreef:Oh, goed zeg!!
Wat fijn voor jullie. :)
Ja zeker fijn! Het begin van allemaal nieuwe mogelijkheden ;)
me and my boys schreef:een gespannen zenuwachtig hondje.....
Als je bedenkt dat hij de eerste 4 en een half jaar van leven nauwelijks buiten geweest is en ook nog niet zo aardig behandeld valt het nu reuze mee! Vergeet niet dat er ook al aardig wat vuurwerk werd afgestoken en er dus zeer vreemde dingen zijn in 'zijn' gebied. ;)
me and my boys schreef: ik zou gaan doorlopen bij t zien van iets waar ie op heeft gereageerd kwa blaffen.....dat doet ie iig al niet meer en is super knap!
maar door stil te staan vind ie t toch weer spannend( en bevestig je dat t ook spannend is, jij stopt ook)... je kan hem lopende weg ook belonen..
Een reactieve hond blaft en valt uit omdat hij bang en/of onzeker is.
Op het moment dat hij dingen spannend vindt en ik loop door denk ik dat ik juist hem te kort doe.
Monique Bladder (GT) geeft aan dat je hem veel meer helpt door hem juist de controle te geven. Ook zijn stresssignalen vaak ook kalmerende signalen naar de omgeving toe. Zij geeft ook BAT trainingen die enorm effectief zijn. Helaas voor ons te ver weg. Maar door dus wat tips van haar te gebruiken hebben we meer bereikt dan gewoon doorlopen, of de andere kant oplopen als hij uitvalt.

In het begin dat hij bij ons was was hij vaak zo bang dat hij niet eens meer een snackje aan nam.
me and my boys schreef: constant om zich heen kijkt(onzeker) meer met de omgeving bezig is dan het lekker voor zichzelf wandelen, maar dat komt nog wel..
hier ook zo n hond 'gehad' hard trainen en goed naar de hond kijken, gaat t hier echt super goed!!! (gelukkig!)
Ik heb er best wat meer vertrouwen in gekregen.
Maar ik denk wel dat het formaat hond in dit geval ook een beetje meespeelt. 't Is echt zo klein. Zelfs een kat is groot bij hem.
Probeer nu vooral te herprogrammeren.. een hond.. is iets lekkers krijgen, een kat betekent een snoepje, iets anders wat spannend is.. gelijk iets lekkers erbij. En dat was dus ook wat eerst niet ging omdat hij vaak al zo over de zeik was dat hij niets aannam.

En ik zou het zelf ook erg fijn vinden, in eerste plaats voor hem.. maar ook zeker voor ons. Want ik ben zelf ook continue de omgeving aan het scannen om het vóór te zijn. Laat hem vaak midden in de nacht even uit. Zodat hij achter de flats heerlijk los kan!
Een plekje gevonden waar wel honden mogen komen maar er geen een is, waar hij los zich kan uitleven. en dus ook energie kwijt kan!
En een cursus zou ik heel graag met hem gaan doen, maar zolang hij zo sterk reageert kan dat niet...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3184881
was geen kritiek he... ik heb er zelf eentje die is nu 6 en al die jaren, en zal dat altijd bij hem blijven doen, is opletten, id de omgeving scannen(doe ik ook maar zo onopvallend mogelijk, zeg altijd dat ik ogen in mn achterhoofd heb) en ik geef ook, nu wat minder, lekkers bij t zien van een hond, bij t passeren ed... maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet in moeilijke posities breng...zie ik een groep honden dan gaan wij de andere kant op....doodeng vind ie dat
ook het feit dat reactieve honden een reactie uit kunnen lokken bij andere...en dat heb ik gemerkt met t stilstaan... andere honden komen dan veel eerder kijken..en dat is funest voor die van mij... maar kan makkelijk dat die van jou dat niet heeft.... ik kan hem het niet zelf de controle geven omdat hij dat gewoon niet kan......dan gaat ie uitvallen ed... hij is er veels te onzeker voor
en dan heb jij een klein hondje, ik een 'stoere' herder..... maakt t ook niet makkelijk
ik heb wel vrij snel allerlei cursussen gedaan... ben naar een cursus zelfbeheersing voor honden geweest... ik deed t bijna in mn broek van de stress.. ik dacht van dat ie daar niks van zou maken....maar.... hij liep daar al snel de sterren van de hemel!
Hij werd 'gebruikt' als voorbeeld hond..... op een gegeven moment moet ie midden op t veld gaan liggen op een kleed, ik erbij uiteraard.
alle reactieve honden moesten langs hem lopen...en geloof me reactief was die van mij! Geen kik gaf ie... keek enkel naar mij af en toe keek ie eens op zn gemak een blaffende/uitvallende hond na! Zo trots!!!
Maar..ik denk he... dat een reactieve onzekere hond nooit een standvastige hond word... het zit in hun, heel diep....
en dat geeft niet want ik heb nog nooit een hond gehad die zo op mij bouwde, mij zo zo ontzettend vertrouwd...zo super goed luistert..hij doet werkelijk waar alles voor me! enne... ik voor hem!
maar... dat je van zover ben gekomen, knap hoor!!
Gebruikersavatar
Door Rico
#3184890
Nee dat weet ik. Ik legde enkel uit waarom we het op deze manier aan het proberen zijn.
Want het is gewoon strontvervelend. Voor hem vooral, maar ook voor mij...

En ja.. overal zijn andere honden.
En dat is een drama. Ook omdat een aantal baasjes vinden dat hun hond niks doet. Maar de mijne wel al helemaal over de kook is.

Veel mensen snappen ook niet dat het geen dominantie is, maar een emotie, een angst.
En probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat hij 'wint' en dat doe ik door te ontwijken. Maar ontwijken is niet de oplossing. Echter helpt het wel om rust te hebben.

En het allergrootste nadeel van zo'n mini beest is, hij is zo vreselijk kwetsbaar.
Met onze vorige hond, en die was ook gewoon klein heb ik dat nooit bewust ervaren. Maar dit is zo ieniemieni... maar het is wel een hond, en moet heel eerlijk zeggen dat ik het verdomd moeilijk vindt om hem als hond te laten gaan. Maar dat komt voornamelijk door de probleempjes die er zijn.

En toch.. we maken vooruitgang. En dat geeft hoop!
Ik zit er nu aan te denken om eens een voorlichtingsavond te bezoeken over die BAT training. En dan een nephondje te kopen. De jack russell variant viel mee in prijs, en dan toch zelf daarmee aan de slag proberen te gaan.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3184899
Hoi Rico,
Herkenbaar verhaal... super dat je al zover bent gekomen.
Weet niet waar jullie in ZH wonen, maar mocht je BAT willen doen dan kan ik je Sonja Verhoef aanbevelen. Zij komt uit Lisse. Ik heb vorig jaar een BAT traject gedaan met haar.

Btw Rico is natuurlijk niet gek. Die hoeft zo door dat die JRT een nepperd is, dus of je daar ver mee komt betwijfel ik eigenlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door