Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tessa
#3184596
Ik heb hier iets geks. Aafke (boxer, bijna vijf jaar)heeft nu twee nestjes gehad en ik wil graag nog een keer een nestje met haar fokken.
Haar laatste nest is nu zeventien maanden oud, tot zover niks geks. Acht maanden geleden leek ze loops te worden, voor haar doen veel te vroeg want normaal zitten er ruim acht maanden tussen en nu maar vijf en half, maar omdat mijn jongste teef voor het eerst loops was geworden dacht ik dat ze gewoon mee ging doen. Ze kreeg een enorme muts, likte er ook veel aan maar er kwam geen bloed. Na drie weken slonk de boel weer en ik dacht eigenlijk dat het loos alarm was geweest. Na een week of acht bleek ze echter flink schijnzwanger te zijn :-\ Dus ze had een droge loopsheid gehad denk ik, wel vreemd want normaal is ze net een lekkende kraan als ze loops is.

Nu zijn we weer acht maanden verder en weer begon de boel op te zetten, veel likken maar geen bloed. Ik wil haar deze keer dus wel laten dekken dus zodra ik het idee had dat ze loops was heb ik in Sleewijk progesteron laten prikken, uitslag 0.2. De dierenarts zei bij het kijken met de scoop dat ze wel loops was maar nog wel aan het begin zat. vier dagen later, ze zou dan ongeveer op dag zeven moeten zitten weer laten prikken, gewoon om te kijken hoe het verloop zou zijn, weer 0.2. Volgens de betreffende dierenarts is 0.2 de waarde die ze hebben als ze niet loops zijn.... Ik snap er geen bal van, ze heeft een muts maat baviaan, helemaal sponzig , geen uitvloeiing, geen progesteron stijging maar straks zeer waarschijnlijk wel weer schijnzwanger.

Ik laat denk ik eind van deze week nog een keer progesteron prikken maar het is wel heel vreemd en ik twijfel dan ook sterk om haar te laten dekken. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wat zo ik kunnen laten nakijken, echo van eierstokken of baarmoeder?

Zo, even een update, Aafke had vandaag toch eindelijk een waarde van 11,2 dus vanavond is ze gedekt, morgen nog een keer want ze koppelt niet, dat is steeds zo maar de vorige twee keren zijn er toch pups geboren dus nu is het weer afwachten :)
Laatst gewijzigd door tessa op ma 11 jan 2016, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3184681
Idd een vreemd verhaal, want meestal zie je bij een "stille" loopsheid toch dat de prog wel gewoon stijgt. Die van jou lijkt wel schijnloops oid.
Als die progesteron niet stijgt, heeft dekken ook geen zin natuurlijk, dus mijn beslissing...wel/niet dekken zou volledig daarvan afhangen.

Ik zou wel de eierstokken e.d. laten controleren op cystes, die kunnen nog wel eens voor ordeverstoringen zorgen.
Door tessa
#3184721
Ja precies, dat dacht ik ook al . Ik ga rond vrijdag/zaterdag nog een keer laten prikken en als er dan nog geen beweging in de progesteron waarde zit laat ik het overgaan en laat dan een echo maken van haar eierstokken of er geen cyste oid is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door