Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3184184
Ik zag 'm gisteren ook.... Echt verschrikkelijk.... Op het werk bij Leo zijn er 2 honden aangereden die van schrik de weg en de snelweg op zijn gerend en en -tig meer katten gevonden (dood en levend).

Maarrrr, kom niet aan de mensen hun vertier :-X
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3184190
petralita schreef:Zo te moeten sterven en zo je nieuwe jaar te moeten beginnen. :'(

oohh wat vreselijk!!!
maar je heb er knuften bij hoor!
Katten die ze gewoon naar buiten laten, met de hond los wandelen terwijl het beestje niet weet waar ie t zoeken moet!
Zelf 00.05 met je hond los bij t mega vuurwerk kijken en de hond maar op zn donder geven dat ie bij hem moest blijven!
ongelooflijk..
maar dit is in en in triest... :'(
Door Elvira
#3184494
ik zag oudjaarsdag ook een kat buiten lopen toen ik naar mijn werk reed 's morgens. Ik dacht toen nog : Echte dierenliefhebber, de eigenaar. >:(
Door Lil
#3184508
Wat mij opvalt zijn de grote vooroordelen. Mijn kat is de 31 en de 1 twee keer buiten geweest en de enige manier om ontsnapping te voorkomen is haar 48 uur lang in een vliegtuigkooitje met extra slot te zetten die zo klein is dat ze zich niet kan omdraaien. Is dat diervriendelijk? Ik vind dat niet kunnen dus loop ik het risico dat hoewel ik haar achter 2 deuren wegzet (ze kan deuren openen) ze als ik een uur nadat ik haar heb weggezet met de honden thuis kom en de voordeur open ze tussen mijn benen door naar buten glip. Dat doet ze heel stiekem, want ik zie haar niet en vervolgens wordt ik omver gerend (ben ik wel eens voor naar het ziekenhuis moeten gaan met de mededeling ja ik ben door de kat omver gerend, sta je dan met je gipsbeen en een boel lachende mensen). Ze komt als ik roep en voor de zekerheid heb ik een pakje koekjes om mee te rammelen dan komt ze zeker. Maar om iedereen maar dierenhater te noemen omdat een kat toevallig buiten loopt..... Daarbij ja hier liepen veel katten buiten, die hebben domweg geen eigenaar en geen huis. En mijn hond hoop ik als hij schrikt gehouden te krijgen. Weet je ruim 50 kg schrik als dat in paniek springt of rent, tja ga er maar aanstaan. Uiteraard neem ik materiaal waaraan ik hem gehouden krijg en gelukkig lukt dat tot nu toe super, maar juist ik met zo'n bakbeest ben mij bewust dat het misschien mis zou kunnen gaan. Ik weiger hem overigens aan slipketting te doen. Daarmee kan hij niet weg, maar hij raakt volledig in paniek van zo'n ding (gemerkt toen ik dacht ach 2 m doe ff een stoffenjachtlijntje om. Dat ding had stop, maar het deel dat wurgde, nou hele hond over de zeik). Dus om nu alles en iedereen maar dom en knurft te noemen omdat het mis gaat. Hoop maar dat je zelf nooit een dier kwijtraakt, want dat kan de beste gebeuren tenzij je een dier in een dichte kooi houdt die nooit open gaat.

De hond in kwestie zat trouwens boor zover ik gelezen heb veilig in zijn eigen huis bij zijn baas toen hij stierf.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3184513
je moet je niet aangesproken voelen... ik denk dat niemand hier zo zou zijn dat ie overal lak aan heeft, niet aan zijn kat of hond denkt.... maar juist het beste met ze voor heeft!
Maar je moet toegeven dat er dus wel mega veel knurften zijn.....die niet eens eraan denken om met een hond op een gewone dag eens lekker wat met ze te doen, lees..aan hun hond denken.
Laat staan met de afgelopen dagen.... die met hun kat of hond hetzelfde doen als altijd....niks dus......!
Door hannabelgje
#3184562
Mee met Ellen. Hoe veel mensen ik heb horen roepen hoe bang hun hond is en hoe zielig ze het vinden. Maar er iets aan doen neuh gewoon zeggen dat je het zo zielig vindt is blijkbaar genoeg.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3184567
Echt heel sneu van die hond. Dan sta je echt machteloos, en niemand met vuurwerk in z'n hand die het iets kan schelen want 'dat hoort erbij'. >:( Ik vind het al doodzielig dat mijn poezendames zo onrustig waren, bang onder het bed kropen en dat ik ze niks uit kon leggen. En dan denken ze dat het voorbij is, liggen ze eindelijk weer rustig, ging nieuwjaarsdag 's avonds nog weer een en ander de lucht in. Zaten ze weer onder de bank. :(

Mijn katten zijn op oudjaarsdag ook tussen half 7 en 8 ofzo nog even buiten geweest 's morgens. Dan weet ik zeker dat ze snel weer binnenkomen en dan tenminste nog even rustig ergens een plasje kunnen doen. De dames hebben het bijna 24 uur opgehouden. :(
Door Lil
#3184601
me and my boys schreef:je moet je niet aangesproken voelen... ik denk dat niemand hier zo zou zijn dat ie overal lak aan heeft, niet aan zijn kat of hond denkt.... maar juist het beste met ze voor heeft!
Maar je moet toegeven dat er dus wel mega veel knurften zijn.....die niet eens eraan denken om met een hond op een gewone dag eens lekker wat met ze te doen, lees..aan hun hond denken.
Laat staan met de afgelopen dagen.... die met hun kat of hond hetzelfde doen als altijd....niks dus......!
Heel eerlijk ja die zijn er, maar al die vermissingen die ik zie. Nee dat zijn echt niet allemaal niet zorgdragende eigenaren daar zijn een heel groot aantal die hun stinkende best doen bij.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3184618
Vreselijk.. is dit.. Ik zou met zon angstige hond toch echt weg gaan uit bewoond gebied. Maar helaas is dit dier daar niet bij gebaat. Toch ook vreselijk voor de eigenaren van het dier.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3184619
Lil schreef:Heel eerlijk ja die zijn er, maar al die vermissingen die ik zie. Nee dat zijn echt niet allemaal niet zorgdragende eigenaren daar zijn een heel groot aantal die hun stinkende best doen bij.
Mee eens..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door