Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#3183739
Omdat vele onderwerpen hier op BP al voorbij zijn gekomen, je hoopt op antwoord, maar ik ben altijd verbaasd hoeveel info er komt, dus ik vraag het aan jullie.
Wie heeft er een mobiele wc, of er info over(weet niet hoe je zo'n ding precies moet benoemen :biggrin2: ), ik bedoel dan niet een wc die in een hok buiten staat voor bv bouwvakkers, maar eentje die je thuis kan neerzetten.
Mijn vader is ernstig ziek, ligt op IC, als hij thuis komt(duurt nog wel even), zal hij waarschijnlijk nog wel enige tijd van de dag rusten in bed. Vaders kennende zal hij nu (nog niet) een bed in de huiskamer willen, boven heeft hij wel een badkamer maar geen wc, woningbouw wilt hier ook niets aan doen, hij zal dus als hij naar de wc moet de trap af, gezien zijn conditie vind ik dit ietwat gevaarlijk, dus kwam ik op het idee om een tijdelijke wc in de badkamer boven te plaatsen.
Nu heb ik bij porta-potti gekeken, zag er daar eentje waarover geschreven staat dat dat ding net zo hoog is als een gewone wc(dat is zeker een vereiste), maar ik weet niet of zo'n ding ook stabiel is. Natuurlijk is het stabiel als je er rustig op gaat zitten, maar mijn vader is niet zo soepel dat hij zachtjes zal landen, en om te voorkomen dat hij met pot en al omkiepert, wil ik van te voren ervaringen/tips horen.
Wie heeft ervaring met een mobiele wc? Merk...voor/nadelen, misschien hebben jullie wel hele andere tips(po stoel oid is een no go).
Door cj
#3183747
Een hoge Porta staat niet echt stabiel, hoe lager hoe stabieler. Sterkte!
Saskia
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3183752
cj schreef:Een hoge Porta staat niet echt stabiel, hoe lager hoe stabieler. Sterkte!
Saskia
En als beide dezelfde grondoppervlakte hebben, dan maakt dat toch niets uit? Een lage is denk ik geen optie voor hem, komt hij nooit meer in sta stand.
Bedankt voor je sterkte.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3183757
pluk schreef:Dit misschien wat?
http://www.ecotoilet.nl/sanitaire-voorz ... ble-toilet
http://www.thuiszorgen.com/index.php/cl ... eer_CL3325

https://www.huren.nl/p1174/portable-toilet#clickbox
Deze hebben wij vroeger in de caravan wel gehad. In nog een behoorlijk eind zakken ::)
Dank Pluk voor het meehelpen, maar de 1e lijkt me moeilijk met reinigen, dat is ook een punt, de opvangbak moet makkelijk af te koppelen zijn en te reinigen. Huren is denk ik in het totaal te duur, dat is leuk als je bv zo'n ding een week nodig heeft, maar ik denk dat het een blijvend iets zal worden.
Door Anneloog
#3183763
Als je vader ernstig ziek is en toch straks naar huis mag dan zal er denk ik wel iets van thuiszorg geregeld moeten worden. ( ik werk zelf in thuiszorg) al is het om te helpen met wassen op bed, medicatie eventueel andere verzorging en medische controlle ( vinger aan de pols).
Dan is via hun goeie hulp mogelijk dus met po/poo-stoel ( toiletstoel) of douchstoel met makkelijk uitschuifbare poo. ( deze stoelen zijn via de verzekering en of de thuiszorguitleen ook goed te krijgen)
Voor urine is een urinefles mogelijk net als matjes en broekjes mocht in en uit bed gaan al erg veel moeite kosten.
Ik zou dus als ik jullie was eerst eens goed overleggen met het ziekenhuis wat er nodig is als vader straks weer naar huis mag en aan de hand daar van met een thuiszorg organisatie gaan kijken wat mogelijk is.
Heel veel sterkte en succes met je vader en hoop dat ie snel naar huis kan.
Door hamada
#3183764
Een optie zou kunnen zijn werken met een urinaal. Naast het bed een emmer neerzetten met twee of drie urinaals erin tegen omvallen en lekken op de grond. Of urinaals in de badkamer zetten.Voordeel is dat op deze manier goed in de gaten gehouden kan worden: hoeveelheid, geur en kleur van de urine, vooral ook in kader van recidiverende blaasontstekingen. Bij mijn vader heb ik gemerkt dat bij beperkte weerstand blaasontstekingen snel ontstaan en dat alert reageren belangrijk is. Evt. Kan een toilet stoel ook in de badkamer gebruikt worden, met bijv. http://www.cleanis.nu/zelfzorg/carebag- ... toelzakken.
Het is minder ideaal dan een aangepast toilet op de verdieping, maar bij beperkte mobiliteit misschien wel het meest praktische en veilige voor tijdelijk.
Mogelijk dat ook het ziekenhuis kan adviseren en zijn bezwaren tegen tijdelijke andere hulpmiddelen kan verminderen.
Ik zag nog ergens een wat steviger ogend chemisch toilet, zal kijken of ik het nog kan vinden.
Hopelijk gaat het herstel van je vader voorspoedig en komt hij zo snel mogelijk thuis.
Sterkte in deze periode, het roept toch veel spanningen en zorgen op.

Edit: ik had ook dat ecotoilet gezien.
Als het blijvend is dan denk ik dat het verstandig is met ziekenhuis, huisarts en thuiszorg te kijken wat definitieve oplossingen zijn. Nu je vader in het ziekenhuis ligt kan er mogelijk gemakkelijke verbouwd of herschikt worden in huis en kan evt. Een indicatie geregeld worden. Sterkte.
Door Borke
#3183772
Wij hebben zowel een hoge als een lage PortaPotti gehad en dat zijn fijne oplossingen als je jong en vitaal bent, maar ongeschikt voor een ouder minder valide persoon.

Zoals eerder gezegd: ze staan niet stabiel en de bril is tamelijk smal, het doorspoelen vergt diep bukken of gedraaid achterover draaien om de knop in te drukken. Beiden geen probleem voor gezonde en vitale mensen. Niet geschikt voor een minder valide persoon.

Onderschat ook niet het schoonmaken en het feit dat het systeem compleet anders werkt dan een normale toilet: je moet een schuif opentrekken, waardoor je boodschap verdwijnt in de tank, dan doordrukken, daarna de schuif weer sluiten. Veel papier geruiken is ook een probleem.

Een sanibroyeur lijkt een geschiktere oploossing, of urinaals in combinatie met een po-stoel voor de grotere boodschap.
Door petralita
#3183838
Mijn ouders hebben boven een normale pot neergezet met een vermaler erachter die kon gewoon aangesloten worden op een eenvoudige normale afvoer. Kwam bij de hornbach weg.
Door Borke
#3183936
petralita schreef:Mijn ouders hebben boven een normale pot neergezet met een vermaler erachter die kon gewoon aangesloten worden op een eenvoudige normale afvoer. Kwam bij de hornbach weg.
Dat is de al eerder genoemde sanibroyeur :)
Door Ingeborg58
#3184131
Sani broyeur is een goede blijvende oplossing hoor. Wij hebben er sinds een klein jaartje ook één boven in de badkamer.
De aansluiting zit op de wasmachine kraan en afvoer ( wel met een terugslag klep ertussen) en werkt geweldig goed!
Wij zijn nog goed ter been maar ik ben een keer s'nachts van de trap gevallen en sindsdien hoeven wij dus niet meer naar beneden voor een plas in de nacht.
Het enige kleine euvel is bij ons dat na doortrekken van de broyeur de afvoeren van de wastafel en de douche enigzins droog trekken en dus gaan stinken.
Wij lossen dat op door ,als we de broyeur doortrekken, even wat water in de overige afvoeren te laten lopen.
Kleine moeite en geen vervelende riool luchten meer.
Ik kan mijn wc boven niet meer missen!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3184144
Dank allen voor jullie reacties.
Mijn vader gaat langzamerhand gelukkig beter, zoals het er nu uit ziet mag hij binnenkort naar de afdeling. De ziekte waarvoor hij opgenomen is geweest is niets blijvends , thuiszorg zal bekeken moeten worden, maar ik denk dat daar weinig meegedaan zal worden door mijn ouders. Ze wilde graag verhuizen en waren druk bezig om te zien of ze naar een andere gelijkvloerse woning kunnen, wat nog niet gelukt is. Omdat het, ook door de tijdelijke aard ivm in de toekomst verhuizen, is dacht ik aan de porta potti, maar als ik dat zo hoor is dat dus niet echt ideaal mbt de landing ;) , doortrekken zou mijn moeder kunnen doen.
De sanabroyuer zou zeker een optie kunnen zijn, maar als ik naar de prijzen kijk, lijkt het me een aardige totaal prijs, ingeborg kan je mij een indicatie geven wat jullie kwijt waren?(mag ook per pb), kijk woon je er nog jaren is het prima, maar het zou zo maar kunnen dat ze binnen een half jaar verhuizen.
Door eelke
#3184164
Extreme schreef:Dank allen voor jullie reacties.
Mijn vader gaat langzamerhand gelukkig beter, zoals het er nu uit ziet mag hij binnenkort naar de afdeling. De ziekte waarvoor hij opgenomen is geweest is niets blijvends , thuiszorg zal bekeken moeten worden, maar ik denk dat daar weinig meegedaan zal worden door mijn ouders. Ze wilde graag verhuizen en waren druk bezig om te zien of ze naar een andere gelijkvloerse woning kunnen, wat nog niet gelukt is. Omdat het, ook door de tijdelijke aard ivm in de toekomst verhuizen, is dacht ik aan de porta potti, maar als ik dat zo hoor is dat dus niet echt ideaal mbt de landing ;) , doortrekken zou mijn moeder kunnen doen.
De sanabroyuer zou zeker een optie kunnen zijn, maar als ik naar de prijzen kijk, lijkt het me een aardige totaal prijs, ingeborg kan je mij een indicatie geven wat jullie kwijt waren?(mag ook per pb), kijk woon je er nog jaren is het prima, maar het zou zo maar kunnen dat ze binnen een half jaar verhuizen.
Tja, je kunt hem natuurlijk ook mee verhuizen. In de meeste gelijkvloerse woningen zit het toilet apart, en een toilet in de badkamer vind ik toch altijd wel erg fijn...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door