Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3183831
Ik heb een Rommelsbacher en heb hem pas 1 keer gebruikt, maar ik heb idd de kipfilet een paar keer omgedraaid.
Maar dat maakt me niet zoveel uit, ik neem aan dat je toch zo af en toe moet controleren, dan kan dat omdraaien er ook nog wel bij, 1 minuutje werk.
Ik had de filet in redelijk dunne plakjes gesneden, droger op stand 2 en na 12 uur waren mijn kippies klaar ;)
#3184067
Yvonne K schreef:Ik heb al enige tijd een Rommelsbach en ik draai geen vlees om, hoogtens een keer als er een dik stuk tussen zit. Wel wissel ik de schalen 1-2 keer per droogbeurt om.

Zoiets hier ook, bij dikkere dingen draai ik ze voor het gemak (alleen grote dingen als oren oid) voor het idee dat het dan sneller gaat. Ook wissel ik halfweg de onderste bakken met de bovenste, want daar zit wel duidelijk verschil in, in hoe ver ze zijn. Heb ik wel 6 schalen erop staan.
#3184089
hannabelgje schreef:Ik droog bijna altijd 's nachts en ga er toch echt mijn bed niet voor uit.

Ik ook niet, maar grote dingen draaien toch langer dan 24 uur, dus dan draai ik ze om voor ik ga tukken en kijk de volgende dag wel weer verder.
#3184421
Ja, ik draai dat regelmatig om. Ik doe het nog vlak voor ik ga slapen en dan 's morgens als ik op sta. De onderkant duurt anders lang.

Met de nieuwjaarsdagen was ik moe en heb alleen maar de droogtijd verlengd. Dat is toch door en door droog geworden zonder draaien.
#3184432
hannabelgje schreef:Ik droog bijna altijd 's nachts en ga er toch echt mijn bed niet voor uit.
na 1 à 1,5 uur is de bovenkant al wat droog en kan je het al omdraaien. 's Morgens is die nieuwe onderkant weer opnieuw nat en kan je het nog eens omdraaien. Ik draai het in het begin om de 2 à 3 uur om als ik tijd heb en dan leg ik het in zuivere schalen. Als het rondom droog is en de schalen zuiver blijven draai ik niet meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door