Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3183591
Mijn tante van 79 heeft een aantal dagen geleden haar nek gebroken en gaat volgende week waarschijnlijk voor een aantal maanden naar een revalidatiecentrum. Ze woont zelfstandig en heeft een kat,Mazzel,een gecastreerde kater van ongeveer 18jaar,beetje doof,maar verder gezond. Een ex buurvrouw komt nu elke dag even eten en water geven. Mazzel heeft in augustus zijn maatje Cloe verloren en is nu echt alleen.

Mijn tante woont in Heerlen en wij in Deventer. Wij kunnen helaas de kat niet nemen,ik ben allergisch.

Volgende week gaan we naar Heerlen en er wordt dan een beetje verwacht dat we een oplossing voor Mazzel hebben.

Ik heb al middels facebook iemand aangeschreven die aanbiedt om als tijdelijke opvang te dienen.
De buurvrouw gaat maandag naar de DA om te vragen of hij wat weet.
De buurvrouw heeft zelf katten,die niet met andere dieren om kunnen gaan,anders had zij Mazzel in huis genomen.
Asiel vind ik geen oplossing,Mazzel komt uit het asiel.

Wie heeft er ideeën,wat kan ik meer doen?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3183610
Hanna, Mazzel is een binnenkat,die soms in de tuin ligt wanneer het zonnetje schijnt. Had altijd een vriendinnetje,die afgelopen 17augustus is overleden. Enorm lief,aanhankelijk en of ze met honden/andere niet bekende huisdieren kan,sorry geen idee. Mijn tante is behoorlijk oo haarzelf,weinig aanloop of dat zij ergens naar toe gaat.

Petralita, pfff ik weet het niet of we een permanente oplossing zoeken. Ik weet niet of mijn tante ooit weer terugkomt in haar huis. Persoonlijk denken we dat het beter is van niet,omdat ze veel valt en vaak enorm verward is. Maar,ik spreek haar zeker 3x per week,dan zegt ze me hoe fijn ze daar woont,maar ook dat Mazzel haar tegenhoudt om niet verder te leven! Dit zegt ze omdat het leven wat ze nu lijdt,niet het leven is wat ze voor ogen had!

Heb mijn jongste zoon ook al gevraagd of hij en zijn huisgenoten,misschien een kat willen,omdat ze over een huisdier(tje)aan het denken waren.

En echt, we hebben jaren katten gehad,vind ze vreselijk lief,maar sinds mijn longproblemen,is die allergie voor katten erbij gekomen. Anders was hij hier ondanks CoCo meer dan welkom!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3183613
Anne in Duitsland schreef:Och gos, arme kat en arme tante! Hopelijk doorstaan ze beiden deze lastige periode goed!

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik hoop dat het lukt een goede oplossing te vinden. :-*


Dank je Anne,ik hoop idd ook een goede oplossing te vinden,voor beide!
Door Lil
#3183673
Als noodoplossing zijn er in die regio ook uitlaatservices etc. Die katten aan huis komen verzorgen. Lost helaas het alleen zijn niet op, de verzorging wel.
Door Borke
#3183697
Wat een lastige situatie!
Fijn dat de buurvrouw en jij de kat proberen te helpen.

Eerlijk gezegd vermoed ik dat een nieuw tehuis het beste is, immers jouw tante zal nog lang moeten revalideren en daarna is het de vraag of zij in staat is om zelfstandig te wonen en een kat te verzorgen.
Je weet immers niet hoe de kat er dan qua conditie aan toe is...

Ik heb helaas geen suggesties voor je, maar ik duim dat je snel en geschikte oplossing vind!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3183751
Sorry ik kan ook niets voor je betekenen, mijn 1e reactie is ach beessie kom maar, heb hier een ouwe hond kunnen ze samen ouder worden, maar ik denk niet dat de kat er blij van word als ik hem iedere weekend mee sleep.
Maar wat ik zelf mis is een foto van hem, "verkoopt" vaak toch beter ;).
Wens je tante beterschap, en jullie succes met het zoeken van een huis voor de mazzel.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3183785
Extreme schreef:Sorry ik kan ook niets voor je betekenen, mijn 1e reactie is ach beessie kom maar, heb hier een ouwe hond kunnen ze samen ouder worden, maar ik denk niet dat de kat er blij van word als ik hem iedere weekend mee sleep.
Maar wat ik zelf mis is een foto van hem, "verkoopt" vaak toch beter ;).
Wens je tante beterschap, en jullie succes met het zoeken van een huis voor de mazzel.


Aaaaaaah wat lief van jou, dat doet mij heel veel! Dank je :-*

Ik heb helaas geen foto('s) en mijn tante kan ik het niet vragen,zij wist vandaag niet eens meer wie Mazzel is :'(
Terwijl mijn tante vroeger veel dieren heeft gered! Ze woonde in de USA,veel katten en honden uit de dodencel bij haar genomen! Was er 1 bij die door vorige eigennaar in brand was gestoken! :'( :'(
Ze is van haar man gescheiden,omdat die 1 van haar honden een keer een rotschop had verkocht! Ze heeft hem zonder enig pardon het huis uitgezet! Niets en niemand kwam tussen haar en haar o zo geliefde huisdieren! Daarom vind ik dit ook zo in en in triest :'( :'(

Mazzel is merendeels een zwarte kater met wat witte vlekken.
#3184093
Extreme schreef:Sorry ik kan ook niets voor je betekenen, mijn 1e reactie is ach beessie kom maar, heb hier een ouwe hond kunnen ze samen ouder worden, maar ik denk niet dat de kat er blij van word als ik hem iedere weekend mee sleep.
Maar wat ik zelf mis is een foto van hem, "verkoopt" vaak toch beter ;).
Wens je tante beterschap, en jullie succes met het zoeken van een huis voor de mazzel.
misschien in t weekend hem het fort laten bewaken...jullie zijn er door de weeks wel voor hem....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door