Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#318325
Hallo,


Ik heb een labrador teefje van net 1 jaar.
Zij heeft al lange tijd het volgende:
Het ene moment is ze hartstikke mooi van postuur en precies goed en zo het andere moment is het net of ze een voetbal in dr buik heeft zitten. Dan is ze zo rond dat ze dus veel te dik lijkt, maar als ze dus haar buik normaal heeft, is ze dus niks te dik.

Een paar maand terug heeft ze een baarmoederontsteking gehad en volgens de DA kwam het daardoor, dat ze door die ontstekking haar spieren steeds aantrok of samen spande zeg maar, waardoor de buik steeds dik en dun was.

2 weken geleden ongeveer heb ik een schede uitstrijkje laten nemen bij Jin en alles was goed. Maar ze heeft dus nog steeds die wisselende buiken.... is dit dan normaal of niet? Het is dus niet alleen na het eten, wat je bij sommige honden ook wel eens ziet....

Toen Jin die baarmoederontsteking had vloeide ze vooral na het plassen. Ze was dinsdag 3 mei precies 3 weken loops en heeft ook precies drie weken gebloed. De loopsheid is nu voorbij, maar ze vloeit nog steeds. Is dit normaal, houd dit vanzelf weer op? Ikzelf denk direct weer aan een onsteking maar het uitstrijkje was goed dus.....

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden of tips....
Door Lizzy
#318343
Heb je het idee dat er gasophoping in de buik zit? Is ze winderig? Laat ze wel eens boertjes? Wat gebeurd er als je aan haar buik zit? Vind ze dat onprettig? Heb je wel eens geprobeerd heel zachtjes haar buik (aan weerszijde) te masseren?
Door SabenJin
#318350
nee ze is absoluut niet winderig. Boertjes laat ze ook nauwelijks, alleen soms net als een baby na het eten een kleintje hahaha

Eerder was haar buik, echt die plek tussen de liezen zeg maar erg hard, dat is nu niet meer zo.

Masseren heb ik nog niet gedaan, tenminste ik wrijf haar soms wel is zachtjes daar maar echt masseren niet....
Door SabenJin
#318368
nee ze is nog niet gecastreerd en dat ze daarna dikker worden weet ik, maar dat is dan blijvend lijkt mij en wisseld niet van het ene op het andere moment toch?
Door Lizzy
#318369
En het is dus niet na het eten? En ze is ook niet dunner na het ontlasten? Je kunt er echt geen peil op trekken wanneer ze wel en niet dikker is? Ze heeft geen pijn, op die momenten? (in rug of buik ofzo)
Door SabenJin
#318426
nee je kan er idd geen pijl op trekken. In het begin toen ze nog echt pup was viel het me wel op dat ze na het eten echt een dikke ronde buik had, maar dit wat ze nu heeft, heeft er niks mee te maken, ze kan juist soms na het eten echt heel mooi van postuur zijn.
Zo kan ze binnen ook gewoon een mooi figuur hebben en als we gaan wandelen dat ze dan weer dik is...dan loop ik achter haar en zie ik die ronde bal en dan lopen we langs het kanaal, ik noem maar wat, en staat ze te snuffelen en lop ik haar voorbij en is ze weer mooi... geen touw aan vast te knopen dus...
Ik heb op die momenten dat ze het heeft eigenlijk niet echt specifiek aan haar buik ofzo gevoeld, maar zal dat dan is gaan doen...en dan moet ik specifiek erop letten of het pijn doet, moet ik ook wat drukken en moet ik verder nog op iets letten....?

oja en nee na de ontlasting maakt ook niks uit, daar heb ik zelf ook nog extra op gelet dat ik dacht dat het daarvan kon zijn, maar nee als ze net gepoept heeft kan ze nog met zo'n ronde bal weglopen....
Laatst gewijzigd door SabenJin op wo 11 mei 2005, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door