Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#316966
Ik vraag mij af of er een homeopatisch middel is (of meerderen) ter ondersteuning voor de nieren.
Meid is nu 18 en eet volledig versvlees, met een klein beetje blikvoer erdoor.
Speedy is 9 en eet brokken van Nutro. We hebben al veel geprobeert maar we krijgen haar niet aan het versvlees.
Vooral bij speedy lijkt mij het nuttig om eventueel iets bij te geven wat de werking van de nieren kan bevorderen of ondersteunen.
Ook las ik in andere topics dat blikvoer dan weer beter zou zijn dan brokken?! Heb ik dat goed begrepen? Maar dan denk ik dat niet elk blikvoer voldoet er zullen hier ook weer betere merken zijn zoja heeft iemand suggesties?!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316972
zurca schreef: Ik vraag mij af of er een homeopatisch middel is (of meerderen) ter ondersteuning voor de nieren.
Meid is nu 18 en eet volledig versvlees, met een klein beetje blikvoer erdoor.
Speedy is 9 en eet brokken van Nutro. We hebben al veel geprobeert maar we krijgen haar niet aan het versvlees.
Vooral bij speedy lijkt mij het nuttig om eventueel iets bij te geven wat de werking van de nieren kan bevorderen of ondersteunen.
Ook las ik in andere topics dat blikvoer dan weer beter zou zijn dan brokken?! Heb ik dat goed begrepen? Maar dan denk ik dat niet elk blikvoer voldoet er zullen hier ook weer betere merken zijn zoja heeft iemand suggesties?!
Ik zou dan gaan voor bv natures diet annifit en er zijn nog enkele merken speciaal voor katten (staan ergens hier in het kattenforum, ik zal het wel voor je opzoeken)
Door Lizzy
#316976
Solidago is een middel die de nierfunctie ondersteunt en verbetert.

Blikvoer is beter als brok voor de kat omdat het veel meer vocht bevat en katten behoefte hebben (net als ieder levend wezen trouwens) aan vochtrijke voeding.
Door zurca
#316995
Ahhh Bedankt jullie beide :-*
Ik zal dan eens gaan kijken of Speedy blikvoer wil eten, hopelijk kan ik een van die merken hier krijgen. Speedy is een aparte kat, ze keek nooit om naar het blikvoer dat Meid weleens kreeg voor haar versvleesperiode, ben dus erg benieuwd of ze het uberhaupt wil eten...

Lizzy,
Dat middel, Solidago, weet jij daar een merknaam van of een winkel waar het te koop is?
Door zurca
#317011
sylvia schreef: Solidago Pentarkan van vsm kost 8.25 8)
:-* :-*

Dat is lekker makkelijk te verkrijgen hier, de drogist hier heeft geloof ik zo'n beetje het hele assortiment van VSM....
Dat ga ik morgen dus gelijk halen en anders effe bestellen ;)

Die merken blikvoer ben ik eens even naar aan het zoeken geweest....Wat een prijzen eigenlijk voor van die kleine blikjes ::) Ik heb voor Meid iets in huis wat bijna hetzelfde is als Almo geloof ik, morgen eens even de verpakking bekijken. Meid vind het heerlijk en krijgt er geen allergie van. Als het wat is dan zal ik eens kijken of Speedy dat lust want dat is hier bij de dierenwinkel te koop..En anders ga ik dat snoezepoes bestellen, dat is nog redelijk betaalbaar ;)
Door zurca
#317781
Ik heb het in huis..maar nu...
Wat is een goede dossering?
Kinderen 6-12 jaar; 3x daags 5-10 druppels
Kinderen jonger dan 6 jaar 3x daags 3-5 druppels.

Ik denk zelf aan 1 maal daags te geven en dan 6 druppels.
Zou dit kunnen?!
Dan het volgende probleem, er staat dat de druppels niet direckt moeten worden doorgeslikt om opname via de mondslijmvlies te bevorderen..
Ik zou die druppels dus direckt in de bek moeten doen! Zou het niet mogelijk zijn om het over een klein beetje eten te doen??
Speedy zal misschien nog wel lukken, zo in de bek..maar Meid ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#318085
zurca schreef: Ik heb het in huis..maar nu...
Wat is een goede dossering?
Kinderen 6-12 jaar; 3x daags 5-10 druppels
Kinderen jonger dan 6 jaar 3x daags 3-5 druppels.

Ik denk zelf aan 1 maal daags te geven en dan 6 druppels.
Zou dit kunnen?!
Dan het volgende probleem, er staat dat de druppels niet direckt moeten worden doorgeslikt om opname via de mondslijmvlies te bevorderen..
Ik zou die druppels dus direckt in de bek moeten doen! Zou het niet mogelijk zijn om het over een klein beetje eten te doen??
Speedy zal misschien nog wel lukken, zo in de bek..maar Meid ::)
Ik zou in iedergeval wel dat 3 x daags proberen aan te houden, en heb je een plastic spuitje , dan kun je het in haar bek spuiten, als het echt niet anders kan mag het op brood maar dat zal ze ook niet hoeven denk ik.
O ja, ik zou aanhouden voor kinderen onder de 6 jaar
Door zurca
#318367
Euhmmmmm......
Ik heb zojuist 3 druppies op een lepel bij Meid naar binnen gekregen mAAr....die loopt nu met grote kwijlbellen door de kamer heen te druppen :-\
Door Peet
#318372
Ja, ze vinden het vies, mede ook door de alcohol.
Ik doe de druppels in een eierdopje, klein beetje water erbij en dat met een spuitje ingeven. Is het wat verdund en minder vies.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#318400
zurca schreef: Dankje...dat kan ik ook effe proberen ;)
Ja die meid denkt ook. juk ze wil me aan de drank krijgen ;D
Door zurca
#318499
sylvia schreef: Ja die meid denkt ook. juk ze wil me aan de drank krijgen ;D
Ghighi...Ze liep er nog net niet bij te "lallen", zwalken wel want met die ouwe stramme ppotjes van d'r is lopen soms niet makkelijk meer ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#318580
zurca schreef: Ghighi...Ze liep er nog net niet bij te "lallen", zwalken wel want met die ouwe stramme ppotjes van d'r is lopen soms niet makkelijk meer ;)
Ze zong vast in zich zelf "vogeltje wat zing je vroeg" ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door