Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3183431
Afbeelding

De titel spreekt eigenlijk al voor zich. Wat zijn jullie wensen of eventuele voornemens voor het jaar 2016!

Een wonderlijke droom die werkelijkheid wordt? Of gezinsuitbreiding? Misschien wel meer doen voor een goed doel? Of toch maar die ouderwetste wensen en voornemens zoals: carrière maken, afvallen, stoppen met roken, gezonder eten, meer bewegen etc etc..

Ik heb in januari 2014 besloten om te stoppen met roken en aankomende jan 2j gestopt!! Afbeelding zoooo blij met deze keuze en het was niet eens een voornemen Afbeelding

In augustus 2015 heb ik mijzelf voorgenomen om af te vallen en onderhand 16,5kg kwijt Afbeelding
Uiteraard zal ik na deze feestdagen wel even weer een tandje minder in eten moeten zettenAfbeeldingAfbeelding

In september 2015 begonnen met een opleiding tot Kynologisch hondenschool instructeur bij het Kynologisch opleidingscentrum Annorlunda! De eerste module mooi afgerond met een 8,5 Afbeelding
Hiervoor wil ik 2 personen bedanken, uit de grond van mijn hart! Pamela, voor de kans die je mij geeft! En uiteraard mijn lieve man Jeroen! Die mij altijd door dik en dun steunt!

In het nieuwe jaar hoop ik natuurlijk om de andere 4 modules met net zo'n mooi cijfer te behalen AfbeeldingAfbeelding

Ik wil graag meedoen met de "Banthum loop" is een plaatselijk evenement voor hardlopers wat hier en in omstreken steeds beter bekend wordt en om daaraan mee te doen, begint het trainen in januari. 5km hardlopen terwijl ik vroeger na 100 meter al zowat flauwviel zit ik nu op ca 2km. We zijn er nog niet, maar doen wel ons uiterste best!

En als laatst maar zeker niet als minst wens ik iedereen hier op BP succes en veel geluk en liefde toe met zijn/haar nieuwjaarswensen- voornemens!

Groetjes,
Inna


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op do 31 dec 2015, 07:50, 3 keer totaal gewijzigd.
#3183434
rust in de tent zien te krijgen..
me niet meer in een hoek laten drijven, doen waar ik zelf zin in heb en wat ik leuk vind...
niet meer mn hoofd naar andere laten hangen, niet meer alles opzij zetten om een ander te plezieren!
2016 word gewoon mijn jaar!
en ik vind dat dat gewoon mag na 4 jr ellende!
en verder genieten van degene waar ik van hou, mn mensen en hondenjongens, mijn super goede vrienden en vriendinnetjes
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3183440
me and my boys schreef:rust in de tent zien te krijgen..
me niet meer in een hoek laten drijven, doen waar ik zelf zin in heb en wat ik leuk vind...
niet meer mn hoofd naar andere laten hangen, niet meer alles opzij zetten om een ander te plezieren!
2016 word gewoon mijn jaar!
en ik vind dat dat gewoon mag na 4 jr ellende!
en verder genieten van degene waar ik van hou, mn mensen en hondenjongens, mijn super goede vrienden en vriendinnetjes
Als ik dit lees, zal je daar zeker succes in hebben ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3183450
Euh een paar maatjes kleiner :biggrin2:
Verder voor wat meer structuur gaan, en kijken of ik ergens een baantje kan vinden. Baantje, ik wil geen grote baan meer op dit moment. Om mezelf niet en omdat de baas ook vaak een hele week weg is ook voor de hondjes niet natuurlijk. Maar goed in mijn opleiding zijn er alleen grote banen en dat past niet en voor de rest weet ik het niet. Handig maar goed kom ik hoop ik wel uit.
En ja verder gewoon allemaal happy zijn want dat is toch gewoon het allerbelangrijkste ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3183452
Ik wil minder uren werken (van 60 naar 50 per week of zo, 40 zou helemaal ideaal zijn). Ben heel druk aan het plannen nu om te zorgen dat dat ook lukt.

Verder hoop ik dat dit het jaar wordt waarin we eindelijk ons oude huis verkopen. Dat mag wel eens, na 8 jaar.

En ik wil zo veel mogelijk genieten van alles en iedereen om me heen :)
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3183453
Mijn enige voornemen voor volgend jaar is op tijd naar bed op 1 januari. Ik betwijfel zelfs trouwens of ik 12 uur ga halen. :P

En verder doe ik niet aan (goede) voornemens. ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3183484
Mijn wens is een groter huis kopen. Zijn al maanden bezig met bezichtigen maar grijpen steeds achter het net. Eerste bezichtiging in 2016 staat ook al gepland ;)

En verder dat mijn geliefden gezond en gelukkig zullen zijn.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3183511
Kaio schreef:Euh een paar maatjes kleiner :biggrin2:
Verder voor wat meer structuur gaan, en kijken of ik ergens een baantje kan vinden. Baantje, ik wil geen grote baan meer op dit moment. Om mezelf niet en omdat de baas ook vaak een hele week weg is ook voor de hondjes niet natuurlijk. Maar goed in mijn opleiding zijn er alleen grote banen en dat past niet en voor de rest weet ik het niet. Handig maar goed kom ik hoop ik wel uit.
En ja verder gewoon allemaal happy zijn want dat is toch gewoon het allerbelangrijkste ;)
Hihihih, jep een heel bekend voornemen :P
Ik hoop dat je banenzoektocht een succes wordt en geluk staat indd voorop ;) prettig nieuwjaar!!
Door Syrae
#3183512
vorig jaar gestart met 2 voornemens.

1: 5 km hardlopen

2: gezonde leefgewoonten opbouwen

2 Is gelukt, 1 bijna ik doe nu zonder blessures 4.75 km op mijn elliptical in 20 minuten (training ivm verhuizen, donker platteland en avonddiensten van man naar binnen verplaatst)

Ik wil dit in het nieuwe jaar in de zomer weer naar buiten verplaatsen en verder opbouwen.

Ik weeg nu 112.8 kilo, Was begin vorig jaar bijna 120 dus ben eigenlijk heel erg trots dat ik dit heb kunnen opbouwen ondanks wat pauzes dankzij blessures.

Dat afvallen komt met name omdat ik eindelijk na anderhalf jaar kon stoppen met de borstvoeding, ik val maar heel moeilijk af als ik dat geef dus krijg mijn zwangerschapsvetjes er totaal niet af.

Wel lekker, ik vreet nu zo'n 2300 calorieën per dag en val 2 kilo in de maand af!

Gezonde gewoonten:

Meer dan 200 gr groenten per dag, voldoende fruit, maximaal 1 broodmaaltijd per dag en voor de warme maaltijd elke dag een andere koolhydraat bron (aardappel, couscous (haver), pasta, bonen, rijst wraps oid etc)

Dit jaar wil ik daar aan toevoegen minimaal 1 x vis en 1 x vegetarisch. Wil mijn man niet maar die heeft pech.

Iedereen heel veel geluk met zijn voornemens en een geslaagd 2016!
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3183513
Kim_S schreef:Ik wil minder uren werken (van 60 naar 50 per week of zo, 40 zou helemaal ideaal zijn). Ben heel druk aan het plannen nu om te zorgen dat dat ook lukt.

Verder hoop ik dat dit het jaar wordt waarin we eindelijk ons oude huis verkopen. Dat mag wel eens, na 8 jaar.

En ik wil zo veel mogelijk genieten van alles en iedereen om me heen :)
Pfff hoe hou je het vol :O 60 uur.. Hoop voor je dat het lukt!
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3183515
Ligaa schreef:Mijn enige voornemen voor volgend jaar is op tijd naar bed op 1 januari. Ik betwijfel zelfs trouwens of ik 12 uur ga halen. :P

En verder doe ik niet aan (goede) voornemens. ;D
Hihihi, eerlijk gezegd had ik niet anders van je verwacht ;) en succes met op tijd in bed te komen! En als het je lukt wel meteen gaan slapen dan hé :D
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3183517
Syrae schreef:vorig jaar gestart met 2 voornemens.

1: 5 km hardlopen

2: gezonde leefgewoonten opbouwen

2 Is gelukt, 1 bijna ik doe nu zonder blessures 4.75 km op mijn elliptical in 20 minuten (training ivm verhuizen, donker platteland en avonddiensten van man naar binnen verplaatst)

Ik wil dit in het nieuwe jaar in de zomer weer naar buiten verplaatsen en verder opbouwen.

Ik weeg nu 112.8 kilo, Was begin vorig jaar bijna 120 dus ben eigenlijk heel erg trots dat ik dit heb kunnen opbouwen ondanks wat pauzes dankzij blessures.

Dat afvallen komt met name omdat ik eindelijk na anderhalf jaar kon stoppen met de borstvoeding, ik val maar heel moeilijk af als ik dat geef dus krijg mijn zwangerschapsvetjes er totaal niet af.

Wel lekker, ik vreet nu zo'n 2300 calorieën per dag en val 2 kilo in de maand af!

Gezonde gewoonten:

Meer dan 200 gr groenten per dag, voldoende fruit, maximaal 1 broodmaaltijd per dag en voor de warme maaltijd elke dag een andere koolhydraat bron (aardappel, couscous (haver), pasta, bonen, rijst wraps oid etc)

Dit jaar wil ik daar aan toevoegen minimaal 1 x vis en 1 x vegetarisch. Wil mijn man niet maar die heeft pech.

Iedereen heel veel geluk met zijn voornemens en een geslaagd 2016!
Wauw wat gaaf seg!!
Ik ben sinds augustus op Paleo gegaan, is weer net iets anders wat jij doet, maar ook heel succesvol hier :D
Het is mij wel bekend dat gedoe met je gewicht, al weeg ik stuk minder dat hardlopen doe ik je nog niet na :P
Helaas heb ik wel heel erg veel last van blessures, komt meer door men reuma, waardoor men gewrichten opzwellen. Eventueel hier nog tips voor om te voorkomen?? Ik tape wel regelmatig mijn knieën voor extra ondersteuning, maar alleen wanneer ik er last van heb.
Ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar!
Door Syrae
#3183520
ik ben begonnen met de standaard hardloop programma's maar viel telkens halverwege uit met pijnlijke knieën.

Ben toen overgestapt op trainen met hartslagmeter (rhythm+ van schoche, die gekozen omdat het een optische sensor heeft en dus gewoon om je arm kan) en kwam erachter dat ik veel te hard liep :biggrin2: nu ik aan de hand van mijn hartslag mijn tempo bepaal gaat de opbouw veel gelijdelijker waardoor ik eigenlijk geen blessures meer oploop.

Ik train met de App van Adidas, train en run heet die. Die heeft ook een veel relaxetere opbouw mogelijkheid. Moest met de elliptical ook echt beginnen met 5 minuutjes per x, mijn bovenbenen trokken niet meer. Heb ik nu pas opgebouwd naar 25 minuten in 2 maanden tijd.

Devies Is dus doe heel rustig aan, dan komt het goed. Wil je te veel dan lig ja na anderhalve maand kreupel op de bank
Gebruikersavatar
Door Dian
#3183522
hier ook prioriteit nr 1 afvallen, zodat een operatie mogelijk is waardoor ik hopelijk weer uit de voeten kan

op punt 2 accepteren hoe alles loopt, ik ben invalide en moet dat onder ogen zien en er mee dealen.........

punt 3 weer heerlijk met de jongens naar het park mbv de scootmobiel en verder trainen met de jongens op fietsers en wandelaars (aan de kant gaan) en Laddy afleren niet te springen (wat zo heerlijk gaat als ik Laddy corrigeer en de persoon hem juist aan gaat halen en het springen niet erg vindt >:( ), daar sta je dan met je goeie gedrag.........
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3183528
dinky89 schreef:Mijn wens is een groter huis kopen. Zijn al maanden bezig met bezichtigen maar grijpen steeds achter het net. Eerste bezichtiging in 2016 staat ook al gepland ;)

En verder dat mijn geliefden gezond en gelukkig zullen zijn.
Groter huis is ook wel een droom bij ons :P helaas zal dat nog ff duren, maar hoop doet leven!!
Succes, hoop dat je in 2016 dat succes mag hebben!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door