Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door nathaliek18
#3183260
Hallo allemaal

Een jaar geleden heb ik een zwerfkat opgenomen binnen de familie haha, hij was best ziek en moeite gehad om hem gezond te krijgen dat is nu gelukt, maar hij is wel te dik in ieder geval wil ik hem net zoals de honden op vers hebben, welk kvv vinden de meeste katten lekker? Of welke barfproducten

Groetjes nathalie

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door nathaliek18 op wo 30 dec 2015, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#3183401
Het schijnt dat in eerste instantie wat sterkere smaken zoals eend sneller geprobeerd worden dan andere soorten.
Hier zijn de katten met eend, rodi lamshart, lamrijst van Rodi en Rodi rund op het goede spoor gezet.
Nu eten ze alles, waarbij ons ouwetje vooral dol is op de mulder paard compleet, naturis hert, kangoeroe, geit. En af en toe wat stukjes kipfilet en soepvlees gaan er ook goed in.
Succes met creatieve oplossingen vinden.
Helemaal in het begin moesten onze toenmalige katten eerst wennen aan wat neutraler smakende bliksoorten zoals schesir en Animonda in plaats van de supermarktmerken. Maar toen kon het heel snel met kvv worden aangevuld en gingen ze in no time helemaal over op vers.
Onze zwerfkitten was uitgehongerd toen we haar vonden, dus daar hadden we helemaal geen discussie mee :biggrin2: die eet zelfs honde kvv met pens.
Door hannabelgje
#3183414
Kwestie van proberen en vooral niet opgeven. Hier is konijn en kwartel favoriet. Ik begin altijd met kvv en ga dan langzaam over op barf. Ik zou voorlopig even 3-4% van zijn ideale lichaamsgewicht aanhouden. Vaak gaan ze toch wel afvallen op kvv/barf. Veel succes!!
Door frodo quin
#3183463
Ik hoor vaak dat wild moeilijker gegeten wordt door veel katten, maar smaakvoorkeuren hangen van de kat af, hier lusten ze alles heel erg graag en bloederig vlees zoals haas en wilde gans eten ze iets liever, hert iets minder, ree is wel super. Katten die genoeg ander eten hebben staan proberen niet altijd wat nieuw, dus beperkt voeren kan zeker helpen. Aangezien je kat te dik is krijgt hij meer eten dan hij nodig heeft en zal hij vermoedelijk momentel geen honger hebben.

Ik vind het handig om met kvv te beginnen, dan krijgen ze alles binnen en je kan er ook makkelijk wat natvoer onder mengen als hij het niet zou willen eten. Je kan dan bv in de ochtend kvv geven (eventueel met natvoer en warm water) en in de avond natvoer als hij 's ochtens niet heeft gegeten, maar niet meer dan een halve dagportie, zodat hij tegen de volgende ochtend honger heeft als je met zijn kvv afkomt. Een kat moet minstens elke 24 uur iets eten ivm leververvetting.

Mijn eerste twee katten hebben stukken spier en vleesbot gekregen om te proberen of ze het lusten voor ik op vers ging, dat ging allemaal heel goed binnen, ze waren er helemaal gek op. Een opvangertje heeft kvv gekregen, zij snapte de grote stukken niet onmiddellijk, kitten kreeg eerst kvv voor een week, dan hele stukken en de laatste kat dacht niet dat kvv eetbaar was en heeft het de eerste keren met een lepel natvoer en wat warm water er onder gekregen. Hele stukken snapte hij de eerste keer ook niet zo goed, maar na een kwartiertje prullen had hij door dat hij er stukjes af kon bijten en dan was hij vertrokken :) . Naar katse normen heb ik eigenlijk nooit echt moeilijke katten gehad.
Door nathaliek18
#3183514
Nou dan gaan we gewoon lekker met kvv beginnen, in ieder geval bedankt [WHITE SMILING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3183555
Wij zijn begonnen met carnibest en all animal (konijn en kip in ieder geval). Daar vielen ze echt op aan en binnen een paar weken zijn we over gegaan op barf. Nieuwe smaken introduceerde ik met all animal konijn. Die periode vond ik het fijn dat ik compleet voerde zonder zelf samen te stellen. Kon ik me meer verdiepen. Zo had ik heel veel gelezen (dacht ik) en op goed geluk wat besteld. Toen ik daarna een menu ging maken klopte er weinig van. Pens vraten ze niet, ik had een hele kip besteld dacht ik maar er zat orgaan noch vlees nog kop op. Dat soort dingen. Andersom is dan ook zeer aan te raden als je overgaat op barf haha. ;D eerst een menu en dan bestellen. Dus niks mis mee om eerst even kvv te voeren. Je kunt ook altijd bijvoorbeeld vijf dagen kvv voeren en in het weekend barf of andersom.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door