Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door roosvrielink
#3183126
hallo forumgenoten,

Ik heb een hond die ook erg bang is voor het vuurwerk.
ben nu al vanaf 1 december bezig met puur rust en puur nervositeit.
nu heb ik voor morgenavond ook de bach rescue

weet iemand de precieze dosering en hoe het beste aan de hond te geven.
ik heb een schnauzerteefje van ongeveer 14 kilo.

bedankt en de beste wensen!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3183152
Ik ga met jou meelezen. Sinds er gister een rotje 2 meter naast ons is ontploft, is Bandit ook bang voor vuurwerk.
Ik heb bach rescue kids vanmiddag gekocht. Hij heeft er nu 4 druppeltjes van op. Tot nu toe merk ik dat hij wat liever slaapt.

Ik heb erg rondgebeld en overal informatie gevraagd over de docering. Ik heb begrepen dat je 3 x per dag 4 druppeltjes mag geven. Het maximaal aantal druppeltjes is 24 per dag. Dus Bandit krijgt een extra docering om 0.00.
Bandit is trouwens 20 kg. Maar niemand vroeg hierna.

Maar ik heb er verder geen ervaring mee. Dit is voor mij de eerste keer.
Ik hoop dat er veel reacties komen hier. ;)

Sterkte morgenavond!!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3183154
Ik weet dat het voor de honden van mijn ouders (ongeveer 9kg) geen probleem was om 4dd 4 druppels te gebruiken, maar aangezien je al wat langer andere dingen gebruikt, zou ik het even navragen. Hier wordt je vaak goed geholpen, even een mailtje sturen.
http://www.via-natura.nl/
Door roosvrielink
#3183155
@ borderbandit....Jij ook sucses morgen met je hondje. Maar hopen dat het weer snel achter de rug is.

@ fenixjuh ...thx voor de tip

gr Roos
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3183161
4x4 druppels is prima. Gewicht maakt iid niet veel uit. Geef je meer, is ook prima, zelfs een heel flesje zou die nog niet dronken van worden.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3183167
Angelique schreef:4x4 druppels is prima. Gewicht maakt iid niet veel uit. Geef je meer, is ook prima, zelfs een heel flesje zou die nog niet dronken van worden.
hihi, wat heb je het leuk omschreven. ;D

In de honden- en kinder-variant is de alcohol vervangen door glycerine en water. ;) Dus áls ze dronken willen worden, moeten ze toch iets anders drinken. ;D
Door hannabelgje
#3183173
Hier geef ik nu 2x per dag 12 druppels puur nervositeit en 3x per dag 6 druppels samengestelde bachbloesem.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3184078
Hoe is het bij jullie gegaan gisteravond?

Ik wil finexjuh bedanken voor de tip om Bandit bach rescue te geven! En alle andere mensen voor de adviezen over hoeveelheid e.d.

Hij heeft in totaal 10 druppels gehad, verdeeld over de dag. Ik vind het best sterk spul. De laatste dosis had hij om 22.30. Hij was erg duf en gedroeg zich hetzelfde als toen hij aan het bijkomen was van de narcose!? Op de buik liggen met de ellebogen heel wijd uit elkaar en als je wat zei keek hij je uitdrukkingsloos aan en kwispelde.

De zalmkop die ik speciaal gekocht had, werd niet aangekeken. Het enige wat hem kon afleiden van het geknal was een tube smeerkaas. Hij heeft er 3 van op. Oeps, beetje veel. Had echt verwacht dat hij aan de rees zou gaan vandaag, maar ik merk niks.

Vandaag is er niet geknald en gedraagt Bandit zich gewoon. Zo tof!! Ik had het niet gek gevonden als hij vandaag ook nog gestresst was door de hoge stress van gister.

Ik hoop dat de bach druppels ook bij andere geholpen hebben!!
Door roosvrielink
#3184124
hoi

hier is het ook goed gegaan op de bach bloesem...ze lagen allebei op de bank naast mij.
ik had de tv ook wat harder aan maar het ging boven verwachting goed.
vlgd jaar zelfde recept.

heerlijk dat het weer voorbij is.
fijne avond!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door