Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3182823
Vandaag ging ik lekker steppen met haku, heerlijk was het tot ik bijna thuis was.

Op een doodlopende auto weg stonden 2 vrouwen te kleppen met hun illegaal loslopende boxer en newfoundlander, na 5 keer te hebben gevraagd of ze bij zich wilden houden zo dat ik er met mijn hond langs kon werd enkel de boxer aan gelijnd.

Ik heb Haku toen maar in het mantje van de step gezet en er langs proberen te gaan.
Boxer zat wel aan lijn maar kwam vlak bij me en ik mocht opdonder met mijn hondje en hem in een schoudertassen moet zetten en weet ik veel wat nog meer.

Ik ben toen ook niet meer beleeft gebleven hoor wat ik zeg houd "je hond gewoon bij je trut, is dat nou zo moeilijke"
Maar goed ik probeer er zo goed en kwaat als het gaat langs te komen en probeer de newfoundlander aan de kant de duwe die ook "gezellig" kwam buurten zo dat ik er niet langs kon.

Vind de eigenaar van de newfoundlander opeens dat ik haar hond heb geslagen en komt met een nood gang schuin van achter op me af en verkoopt me een dreun tegen me hoofd met de mededeling dat ik haar hond niet mag slaan.

En ze blijft op me in slaan, ik ga terug slaan met mijn linker hand uit zelf verdedigen want ik kan niet weg omdat ik klem zit tussen haar, haar hond en de struiken.
Ik sla uit puren paniek schuin naar achter richting haar hoofd om te zorgen dat op houd op mijn hoofd te slaan.
Uit eindelijk stopt ze en kan ik ontkomen, ben als een mallen naar huis gestept.
Thuis gekomen snap ik waarom ze eindelijk stopte, ik had haar bloed aan mijn hand.
Ik kreeg nog een hoop dreigenmeten achter me aan geslingerd dat ik daar nooit meer mocht komen en dat er voortaan altijd 10 loslopende honden zouden zijn en nog een hoop meer.

Ik ben helemaal beurs nu, de linker kant van mijn hoofd doet pijn op meerder plekken, mijn linker arm heeft ook een aantal klappen gehad en mijn linker hand doet ook erg veel pijn van het zelfverdediging.

Als ze gewoon haar hond bij zich had gehouden en mij even had laten passeren was er niks gebeurd en had het hoogstens 20 seconden geduurd, hoe moeilijk is dat in godsnaam?

Heb al een melding gedaan bij de politie gedaan zo dat als ik haar weer tegen kom en ze bedreigd de politie er van op de hoogte is, en mocht ik uit vinden waar ze woon en wie ze is kan ik er een aangifte van maken.

En nu het alle stomste van alles, dit waren 2 "nette" oude dames van ik denk tussen de 50 en de 60 of zo. :o
Ik ben er echt even helemaal van ondersteboven, wat een onbeschofte wijven waren dat zeg :-X
Laatst gewijzigd door jasmijn op wo 30 dec 2015, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#3182830
dat was idd een nachtmerrie zeg. goed dat je aangifte gedaan hebt!
je had hem beter meteen in het mandje kunnen zetten en er ruim omheen steppen of lopen dan hadden die 2 honden hem wss geen eens opgemerkt..
met een rennende mini hond langs 2 loslopende reuzen is niet zo handig.
ook al was het aanlijngebied. sterkte!
#3182831
jasmijn schreef:Vandaag ging ik lekker steppen met haku, heerlijk was het tot ik bijna thuis was.

Op een doodlopende auto weg stonden 2 vrouwen te kleppen met hun illegaal loslopende boxer en newfoundlander, na 5 keer te hebben gevraagd of ze bij zich wilden houden zo dat ik er met mijn hond langs kon werd enkel de boxer aan gelijnd.

Ik heb Haku toen maar in het mantje van de step gezet en er langs proberen te gaan.
Boxer zat wel aan lijn maar kwam vlak bij me en ik mocht opdonder met mijn hondje en hem in een schoudertassen moet zetten en weet ik veel wat nog meer.

Ik ben ook niet beleeft hoor wat ik zeg houd "je hond gewoon bij je trut, is dat nou zo moeilijke"
Maar goed ik probeer er zo goed en kwaat als het gaat langs te komen en probeer de newfoundlander aan de kant de duwe die ook "gezellig" kwam buurten zo dat ik er niet langs kon.

Vind de eigenaar van de newfoundlander opeens dat ik haar hond heb geslagen en komt met een nood gang schuin van achter op me af en verkoopt me een dreun tegen me hoofd met de mededeling dat ik haar hond niet mag slaan.

En ze blijft op me in slaan, ik ga terug slaan met mijn linker hand uit zelf verdedigen want ik kan niet weg omdat ik klem zit tussen haar, haar hond en de struiken.
Ik sla uit puren paniek schuin naar achter richting haar hoofd om te zorgen dat op houd op mijn hoofd te slaan.
Uit eindelijk stopt ze en kan ik ontkomen, ben als een mallen naar huis gestept.
Thuis gekomen snap ik waarom ze eindelijk stopte, ik had haar bloed aan mijn hand.
Ik kreeg nog een hoop dreigenmeten achter me aan geslingerd dat ik daar nooit meer mocht komen en dat er voortaan altijd 10 loslopende honden zouden zijn en nog een hoop meer.

Ik ben helemaal beurs nu, de linker kant van mijn hoofd doet pijn op meerder plekken, mijn linker arm heeft ook een aantal klappen gehad en mijn linker hand doet ook erg veel pijn van het zelfverdediging.

Als ze gewoon haar hond bij zich had gehouden en mij even had laten passeren was er niks gebeurd en had het hoogstens 20 seconden geduurd, hoe moeilijk is dat in godsnaam?

Heb al een melding gedaan bij de politie gedaan zo dat als ik haar weer tegen kom en ze bedreigd de politie er van op de hoogte is, en mocht ik uit vinden waar ze woon en wie ze is kan ik er een aangifte van maken.

En nu het alle stomste van alles, dit waren 2 "nette" oude dames van ik denk tussen de 50 en de 60 of zo. :o
Ik ben er echt even helemaal van ondersteboven, wat een onbeschofte wijven waren dat zeg :-X
Dit dus, als je het nu eens wat vriendelijker gezegd had, had je de problemen waarschijnlijk kunnen voorkomen?
c'est le ton qui fait la musique he? :)
#3182832
enya13 schreef:dat was idd een nachtmerrie zeg. goed dat je aangifte gedaan hebt!
je had hem beter meteen in het mandje kunnen zetten en er ruim omheen steppen of lopen dan hadden die 2 honden hem wss geen eens opgemerkt..
met een rennende mini hond langs 2 loslopende reuzen is niet zo handig.
ook al was het aanlijngebied. sterkte!
Hij zat al in het mandje voor ik bij de reuzen was omdat de mevrouw met de newfoundlander hem niet aanlijnde en de mevrouw met de boxer als nog midden op de weg bleef staan.
Was ook al ver voor ik bij de honden was gaan lopen met de mini zo dat hij niks zou uit lokken, dus geen rennende mini in de buurd van de reuzen

Het is een eenbaansweg en ik liep bijna in de struiken ruimer boog kon ik niet maken, ik kon op geen enkel manier er fatsoenlijk langs zonder of over de boxer te struikelen of omver geduwde te worden door de newfoundlander.
De vrouwen stonden midden op de weg en links zat de newfoundlander en rechts de boxer, ik kon er dus niet "stiekum" langs sluipen.
Daarom vroeg is dus of ze de honden even bij zich wouden houden zo dat ik er snel lang kon, maar dat was te veel gevraagd blijkbaar :-\
#3182833
Lazy Garfield schreef:Dit dus, als je het nu eens wat vriendelijker gezegd had, had je de problemen waarschijnlijk kunnen voorkomen?
c'est le ton qui fait la musique he? :)
Sorry ik heb het verkeerd geschreven, na 5 keer op afstand bleefd gevraag of ze de honden alstublieft even bij hun konden houden bedankt te hebben gezegd na mevrouw met de boxer er iets mee deed, ik ben pas uit mijn slof geschoten toen mevrouw met de boxer begon te zeggen dat ik maar op moest rotten met mijn hond.

Type foutje dus, zal ik even veranderen.

Zie net dat ik wel al had geschreven dat ik het al 5 keer had gevraag, en dat ik het pas zei na ze over me begon te zeiken.

Beleeft blijven heeft helaas niet gewerkt bij deze 2 "mevrouwen"
Had ook al gezecht dat mijn hond bang was en ik met hem aan het trainen was maar er kon geen beetje begrip van af bij die 2.
Dat was dus voor ik begon te schelden, ik begon pas te schelden toen zij er mee begon en ze als nog haar hond voor mijn step liet springen richt haku.
Ze hield haar hond dus nog steeds niet bij zich en gaf hem de helen 2 meter van de riem en die weg is misschien 3 meter, ze stond in het midden van de weg en ging mijn kant op.

Maargoed misschien was er inderdaad niks gebeurd als ik niks aan die vrouwen had gevraagd en hun honden maar op de mijnen had laten duiken, nou behalven dan een doodsbangen hond waar ik weer opnieuw mee kan gaan trainen als de boxer er niet speels een poot op zijn rug had gezet of zo.
In dat geval vang ik liever klappen op, zo lang mijn hondje maar heel blijft.
Maar het is toch te zot voor worden dat je gewoon aan gevallen word omdat je diens hond weg duwed na minsten 20 keer gezegd te hebben dat ze hun honden bij moeten houden waar van de eerste 5 keer beleeft.

Ik krijg van jou echt het gevoel dat je het volkomen terecht vind dat ik aangevallen ben door die vrouw, ik hoop dat ik het mis heb.
Door Martine-Tom
#3182843
Ik keur oo geen enkele wijze de actie van deze dame goed, maar volgende keer gewoon omdraaien en weggaan. Als zé na 2 keer vragen niks doen doen ze het de derde keer toch ook niet, en dan gewoon voor jezelf kiezen en omdraaien, niet leuk en zeer onhandig maar helaas wel het beste om te doen in dit soort gevallen...
#3182873
Wat een heftige reactie zeg :-[ Ik draai in deze situaties ook altijd om. Loop liever 10 km om dan dat ik langs die vrouwen met honden loop, die ze blijkbaar niet onder controle hebben (hoe lief de honden misschien ook mogen zijn). Wanneer iemand niet direct zijn hond kan terug roepen wanneer ik er aan kom en/of er om vraag, dan draai ik om en ben ik weg. Ik ga mijn jongens niet onnodig in gevaar brengen.
#3182885
Lil schreef:Wat een ellende weer!

Heel veel sterkte. :-*

Je kunt wel zeggen je had zus of zo en de volgende keer doe ik het anders, dit mag eigenlijk gewoon nooit gebeuren.
Inderdaad! Het is toch te zot voor woorden dat je in dit geval om moet lopen om niet aangevallen te worden. Die dames hadden gewoon hun honden even moeten roepen en hun fatsoen moeten houden. Hun reactie is echt compleet buitenproportioneel.

En hoewel mijn tactiek meestal ook vermijden is, is dat eigenlijk van de zotte. Super goed dat je melding hebt gemaakt! Ik begrijp alleen niet waarom je geen aangifte kan doen. Je hoeft als slachtoffer toch niet alle gegevens van de aanvaller te hebben? Zij heeft in mijn optiek aan geweldpleging gedaan door jou te slaan.
#3182890
Lil schreef:Wat een ellende weer!

Heel veel sterkte. :-*

Je kunt wel zeggen je had zus of zo en de volgende keer doe ik het anders, dit mag eigenlijk gewoon nooit gebeuren.
Dat dus. Wat een rotervaring, Jasmijn. Ik hoop dat je het voorval snel kunt vergeten of een plaatsje kunt geven.
#3182896
Wat een afschuwelijke ervaring!

Ik ontloop risicovolle situaties altijd, dan maar omrijden of omlopen. Immers als mensen na 1x vriendelijk vragen niet aanlijnen, dan doen ze het gewoon niet en dan fok je hen alleen maar op door het vaker te vragen.

Die dames sporen niet, maar goed jij wilt graag ongedeerd samen met je hond en fiets naar huis en er is toch niemand die je helpt, ook de politie niet, dus zou ik het ontlopen.
Vroeger deed ik dat niet, maar tegenwoordig bedenk ik me wel dat mensen soms messen bij zich hebben en geweldadig worden.
Ik heb nog nooit geweld meegemaakt en dat hoop ik zo te houden.
Je kan nameijk wel geijk hebben, maar wat schiet je er mee op als je gewond raakt...
#3182901
Poeh wat een nare ervaring.....

Wat ik mij wel afvraag is of je ook nog andere opties had (zoals omkeren zoals de meesten hier zeggen) of dat je verplicht door die straat moest om bij je huis te komen? :-\

Hopelijk trekken de beurse plekken en verwondingen snel een beetje bij (wellicht foto's maken als bewijs voor de politie?), zou ook zeker wat traumeel nemen....
Hoe dan ook is zo reageren door die vrouw van de zotte wanneer ze de complete straat blokkeren en je meerdere malen hebt gevraagd om aan de kant te gaan >:(
#3182906
Lazy Garfield schreef:Dit dus, als je het nu eens wat vriendelijker gezegd had, had je de problemen waarschijnlijk kunnen voorkomen?
c'est le ton qui fait la musique he? :)

Tuurlijk, als jij wat vraagd en je krijgt als antwoord dat je moet opdonderen, ga je zeker thee halen voor de dames. Maar blijkbaar vind jij het verder dan normaal als iemand "trut" zegt, dat ze dan meteen klappen verdiend, terwijl dat "trut" net zo goed voorkomen had kunnen worden als die tokken gewoon even hun honden bij zich hadden gehouden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door