Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3182797
Pfff... mijn tijdlijn op Facebook stroomt vol met honden die vandaag vermist zijn geraakt ivm het vuurwerk.
Honden die altijd op het eigen erf lopen en er vandoor gaan, honden die in de eigen wijk worden uitgelaten en van schrik wegrennen, honden die uit de tuin vluchten vanwege de knallen, honden die er in het bos tussenuit knijpen...

En ja, er zijn honden die niet bang zijn voor vuurwerk... maar is dat ook zo als een of ander rotjoch vuurwerk naar ze gooit?? Dit gebeurt ook!!

Daarom....hou je hond alsjeblieft aan de lijn tot zaterdag! Die paar dagen aan de lijn overleven ze heus wel... maar overleef jij het als je hem of haar kwijt bent??
#3182798
Wat ben ik blij dat ik in België woon, afgelopen dagen enkel op kerstavond een beetje vuurwerk gehoord, verder is het gewoon stil.
Overmorgenavond begint het zo rond 11.59 en stopt het op 1 januari rond 1.30 am.
#3182814
kaszi schreef:Wat ben ik blij dat ik in België woon, afgelopen dagen enkel op kerstavond een beetje vuurwerk gehoord, verder is het gewoon stil.
Overmorgenavond begint het zo rond 11.59 en stopt het op 1 januari rond 1.30 am.
+1 hier amper wat gehoord. Maar in onze gemeente moet je een vergunning hebben om af te mogen steken. En hier wordt door de politie wel gehandhaafd.
#3182835
hannabelgje schreef:+1 hier amper wat gehoord. Maar in onze gemeente moet je een vergunning hebben om af te mogen steken. En hier wordt door de politie wel gehandhaafd.



Hier net zo en van mij mag het zo blijven, van ....tot...uur en stop. Niet alleen voor honden maar ook voor andere dieren die buiten staan....en voor de rest van de dieren in de vrije natuur. Ik hoop dat iedereen ivm zijn dieren een rustige jaarwisseling heeft. De mijne gaan in ieder geval in de tuin en dan blijf ik erbij, daar is geen vuurwerk dichtbij en ik wil echt niet het risico lopen dat ze op een vreemde plek schrikken of de schrik van hun leven opdoen op een vreemde plaats ;)
Door Martine-Tom
#3182844
Ik heb gzd een auto tot mn besvhikking dus wij vertrekken 1x per dag naar een vuurwerkvrij park. In de wijk is ie sowieso aangelijnd, hij geeft weinig tot niks om vuurwerk, ervaring leert dat ie bij schrikken van een knal naar mij komt voor steun, maar nog neem ik geen risico.
Gisteraaf het laatste rondje, hij stond te snuffen en ineens een keiharde klap, zelf gelukkig niet bang, en me zeer bewust van Tom die op mij leunt voor steun dus stoicijns blijven staan, en hij herstelde gelijk toen hij zag dat het mij niks deed, dus ik denk dat je vooral zelf ook zelfzeker en rustig moet blijven, neem je maatreglen maar ga niet als piet paniek buiten lopen nu, daarhelp je je hond ook niet mee.
Hond van mn moeder was ook altijd bang...tot ik met haar ging lopen, ze lette op mij en tom en nam de rust gzd over, dus ik denk dat je je eigen invloed ook in d egaten moet houden.
#3182846
Martine-Tom schreef:Ik heb gzd een auto tot mn besvhikking dus wij vertrekken 1x per dag naar een vuurwerkvrij park. In de wijk is ie sowieso aangelijnd, hij geeft weinig tot niks om vuurwerk, ervaring leert dat ie bij schrikken van een knal naar mij komt voor steun, maar nog neem ik geen risico.
Gisteraaf het laatste rondje, hij stond te snuffen en ineens een keiharde klap, zelf gelukkig niet bang, en me zeer bewust van Tom die op mij leunt voor steun dus stoicijns blijven staan, en hij herstelde gelijk toen hij zag dat het mij niks deed, dus ik denk dat je vooral zelf ook zelfzeker en rustig moet blijven, neem je maatreglen maar ga niet als piet paniek buiten lopen nu, daarhelp je je hond ook niet mee.
Hond van mn moeder was ook altijd bang...tot ik met haar ging lopen, ze lette op mij en tom en nam de rust gzd over, dus ik denk dat je je eigen invloed ook in d egaten moet houden.
Toch uitkijken hoor. De hond van mijn zoon was voor de duvel niet bang, liep gans dagen mee in de wekplaats van een metaalbedrijf, smederij. Vorig jaar na Kerst en Nieuwjaar ineens een doodsbange hond.....bij het minste vonkje vloog hij in paniek naar zijn hok en terug buiten, het bos in en weer terug naar zijn hok....... . Toen bleek er tijdens de feestdagen bij de buren een feestje met vuurwerk te zijn geweest. Sindsdien is hij ook in paniek bij een onweer. Zo'n zonde. Inmiddels is hij niet meer echt in paniek bij de dagelijkse werken maar onweer blijft een probleem.
Door Martine-Tom
#3182848
inni schreef:Toch uitkijken hoor. De hond van mijn zoon was voor de duvel niet bang, liep gans dagen mee in de wekplaats van een metaalbedrijf, smederij. Vorig jaar na Kerst en Nieuwjaar ineens een doodsbange hond.....bij het minste vonkje vloog hij in paniek naar zijn hok en terug buiten, het bos in en weer terug naar zijn hok....... . Toen bleek er tijdens de feestdagen bij de buren een feestje met vuurwerk te zijn geweest. Sindsdien is hij ook in paniek bij een onweer. Zo'n zonde. Inmiddels is hij niet meer echt in paniek bij de dagelijkse werken maar onweer blijft een probleem.
Hond leeft buiten? En wist zoon niet van het feestje?

Zomaar nieuwsgierig ;)

Tom gaat de laatste week van het jaar niet uit mijn zicht, niet omdat ik de illusie heb dat ik alles kan voorkomen, maar wel omdat ik dan iig weet wat er gebeurd is en hopelijk gericht trainen om het zo goed mogelijk op te lossen.
#3182849
Martine-Tom schreef:Ik heb gzd een auto tot mn besvhikking dus wij vertrekken 1x per dag naar een vuurwerkvrij park. In de wijk is ie sowieso aangelijnd, hij geeft weinig tot niks om vuurwerk, ervaring leert dat ie bij schrikken van een knal naar mij komt voor steun, maar nog neem ik geen risico.
Gisteraaf het laatste rondje, hij stond te snuffen en ineens een keiharde klap, zelf gelukkig niet bang, en me zeer bewust van Tom die op mij leunt voor steun dus stoicijns blijven staan, en hij herstelde gelijk toen hij zag dat het mij niks deed, dus ik denk dat je vooral zelf ook zelfzeker en rustig moet blijven, neem je maatreglen maar ga niet als piet paniek buiten lopen nu, daarhelp je je hond ook niet mee.
Hond van mn moeder was ook altijd bang...tot ik met haar ging lopen, ze lette op mij en tom en nam de rust gzd over, dus ik denk dat je je eigen invloed ook in d egaten moet houden.
Gouden tip hoor maar werkt het ook als niet hondenfluisteraar zijnde?Zo ja dan is mijn dank groot
#3182851
Hier is het met jagers erger dan met vuurwerk. De paarden kunnen overdag niet meer buiten want ze kijken totaal nergens naar en Nelson gaat aan de lijn de tuin in. Hij wordt helemaal hyper van die groepen jachthonden.

Het bos en het dorp ga ik niet meer in tot zondag. Jammer maar helaas, ik neem geen risico. Ze knallen hier met vuurwerk, geweren (jagers) en carbit. Het is maar 1 avond in een jaar zeggen ze dan. Een uurtje. Nou, vergeet het maar.

Paarden over de zeik, niet veilig meer om te trainen ook. De konijnen in de stress, vier kittens die hyper zijn omdat ik ze niet buiten durf te laten en een hond die zijn rondjes mist. Bah.
#3182855
Martine-Tom schreef:Ik heb gzd een auto tot mn besvhikking dus wij vertrekken 1x per dag naar een vuurwerkvrij park. In de wijk is ie sowieso aangelijnd, hij geeft weinig tot niks om vuurwerk, ervaring leert dat ie bij schrikken van een knal naar mij komt voor steun, maar nog neem ik geen risico.
Gisteraaf het laatste rondje, hij stond te snuffen en ineens een keiharde klap, zelf gelukkig niet bang, en me zeer bewust van Tom die op mij leunt voor steun dus stoicijns blijven staan, en hij herstelde gelijk toen hij zag dat het mij niks deed, dus ik denk dat je vooral zelf ook zelfzeker en rustig moet blijven, neem je maatreglen maar ga niet als piet paniek buiten lopen nu, daarhelp je je hond ook niet mee.
Hond van mn moeder was ook altijd bang...tot ik met haar ging lopen, ze lette op mij en tom en nam de rust gzd over, dus ik denk dat je je eigen invloed ook in d egaten moet houden.
Het is wel een beetje jammer dat je impliceert dat het bij alle bange honden aan hun baasjes ligt.
Door Martine-Tom
#3182863
Teunepeun schreef:Gouden tip hoor maar werkt het ook als niet hondenfluisteraar zijnde?Zo ja dan is mijn dank groot
Haha heeft niks met hondenfluisteren te maken hoor, jouw houding en gedrag hebben invloed op je hond, ga jij paniekerig de straat op kan je hond daar onzeker of juist reactief van worden, straal je rust en zelfverzekerdheid uit geeft dit je hond ook rust.
Werkt echt niet tegen zware paniek hoor, maar daarcwerkt weinig tegen ;)
Door Martine-Tom
#3182864
Kaela schreef:Het is wel een beetje jammer dat je impliceert dat het bij alle bange honden aan hun baasjes ligt.
Dat lees je dan verkeerd ;)

Enige wat ik bedoel te zeggen dat ongeacht de situatie je je hond niks helpt met in paniek raken, dus probeer zelf kalm en rustig te blijven, hoe je hond ook reageerd, is dat toch het beste.
#3182884
Martine-Tom schreef:Dat lees je dan verkeerd ;)

Enige wat ik bedoel te zeggen dat ongeacht de situatie je je hond niks helpt met in paniek raken, dus probeer zelf kalm en rustig te blijven, hoe je hond ook reageerd, is dat toch het beste.
Oke dan las ik het inderdaad verkeerd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door