Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#318151
Hallo allemaal,

Ben ik weer.

Het gaat kwa eten goed met Bumper, zolang hij maar geen rare dingen krijgt.
Ik moet zeggen dat hij helaas nog steeds niet tegen Bibi en Carnibest kan, maar op Duck doet hij het goed.
Maar hij begint raar te lopen, de ene keer is het voor dan weer achter, dan rechts dan links, er is geen touw aan vast te knopen.
ALs hij andere honden ziet en het naar zijn zin heeft lijkt het wel of hij nergens last van heeft.


Hij is nu 7 maanden, ik heb gehoord dat je dan nog niks kan zien op een foto.

Klopt dit of niet.

Ik wil weten of het groeipijn is of iets anders.

Gr WIm & Bump
Door Audrina
#318155
Groeipijnen zijn (meestal) wel te zien op rontgenfoto's hoor.

Hier een klein stukje over groeipijn waar je misschien iets aan hebt:

GROEIPIJN (ENOSTOSIS)

Groeipijn komt meestal voor bij jonge honden van de grotere rassen. Het kan voor het eerst optreden tussen de leeftijd van 6-15 maanden. Een aantal honden groeit er overheen zodra ze 18 maanden of ouder zijn. Het is echter een pijnlijke aandoening voor uw hond. Op een röntgenfoto is de aandoening duidelijk herkenbaar. Het ziet eruit als een vlekkerig beeld van het beenmerg (binnenholte van het bot).

Normaal heeft het bot een hele mooie "beschuit structuur".
De aandoening ontstaat doordat het bot te snel groeit. Dat gebeurt zo intensief dat het lichaam als het ware "vergeet" om het gat in het bot, waardoor voedende bloedvaten naar binnen groeien, tijdig mee te laten groeien. Hierdoor kan het bloed wel het bot in, maar er weer moeizaam uit. Een ophoping van bloed in het bot is het gevolg.
Het speelt meestal bij meerder botten tegelijk. De ene dag loopt uw huisdier met een voorpoot kreupel en een paar dagen later loopt deze vervolgens met een achterpoot kreupel.

Bron: huisdierendokter.nl
Door Truus
#318196
Hoi Wim, fijn dat het goed gaat met bumper behalve het hinkelen dan he. Ik denk ook dat het groeipijn is.
Groeit Bumper te snel en hoe is het met het gewicht?
Laatst gewijzigd door Truus op di 10 mei 2005, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#318272
Het klinkt inderdaad als groeipijn.
Hij heeft ook de leeftijd, waarop de groeipijn vaak begint.
Als het nu steeds aan 1 poot was, dan kun je denken dat het ook iets anders kan zijn, maar omdat je zegt dat het steeds wisselt, kan het heel goed groeipijn zijn.

Arak heb ik destijds Mercurius Vivus D6 gegeven, 2x daags 2 tabletjes.
Hij had voornamleijk startproblemen en die waren ook weer snel over.
Aangezien jij hem al Vers voert, kun je aan zijn voeding bijna niets veranderen.
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 11 mei 2005, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door