Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3182640
WIJK AAN ZEE Een bijzonder verhaal uit Wijk aan Zee. Joop, een grote hond van ruim 100 kilo, durfde daar vanavond de trap van een hotel niet meer af. De brandweer moest er uiteindelijk aan te pas komen om het zwaargewicht beneden te krijgen.
De baasjes van de 6-jarige Joop wilden vanavond een strandwandeling gaan maken met de Sint Bernard. Klein probleempje: Joop durfde echter niet meer naar beneden. "Hij ging heel simpel omhoog, maar misschien was de trap iets te steil voor hem", lacht zijn baasje Maarten de Groot.
Brandweer
Wat zijn baasjes ook probeerden, Joop was met geen mogelijkheid meer de trap af te dirigeren. Daarop werd uiteindelijk de brandweer ingeschakeld. Die heeft de viervoeter met behulp van een hoogwerker uit het hotel weten te halen. Onder luid applaus werd Joop ontvangen op de begane grond.
"Joop blij, wij helemaal blij", aldus zijn opgeluchte baasje. "Hij heeft in zes jaar tijd heel wat trappen gehad, maar op de één of andere manier wilde hij helemaal niet." De hoteleigenaar kon er wel om lachen. Hij heeft voor het stel uit Enschede een vervangende kamer op de begane grond geregeld.


Afbeelding

In de link ook nog een filmpje :)
http://www.rtvnh.nl/nieuws/176886/video ... n%20Zee%22
#3182669
Ach joh newfie reuen wegen ook altijd minimaal 70-80 kilo, terwijl ze kleier zijn dan Maci en niet eens heel erg veel te dik. Maci haalt dat verre van.
Dus dat overdrijven dat zal wel , klinkt toch extra leuk mediatechnisch.
Maar goed het gaat erom dat het een zware hond is die je niet zomaar even optilt ;)
Daarnaast euh sjips zal je maar gebeuren ;D :o Als ze iets echt niet meer zien zitten ::)
#3182695
Ik denk dat 80 kilo hond die niet wil net zo zwaar is als 100 kilo hond die niet wil ;D
Een sint is nog een maatje groter dan een newf, dus richting de 100 kan best inderdaad. Maar het zal vast naar boven afgerond zijn ;)
#3182703
Ach als onze 32 kilo in verzet gaat doe je er ook niets meer. Ik moet altijd erg lachen om mensen die dan beginnen met "maar dan kun je toch..." Ik zou zeggen probeer maar ;D

Gelukkig is het beestje beneden gekomen en nou mag ie beneden slapen. Iedereen weer blij!
Door Lil
#3182730
Ronald schreef:hmm.. heb wel vaker Bernards gezien van rond de 100 kg hoor... en geen grammetje vet. Eén en al spieren.
In Gouda was er een die ging met 4 van die gasten op stap. Heb je dus gewoon 400 kg hond bij je :biggrin2:
Ach niemand die zich zorgen maakte als ik op mijn 13e met 600 kg prooidier (paard) aan de wandel ging.

Pffff zoveel hond moet ik niet aan denken.
#3182743
Lil schreef:Ach niemand die zich zorgen maakte als ik op mijn 13e met 600 kg prooidier (paard) aan de wandel ging.

Pffff zoveel hond moet ik niet aan denken.
Daar zeg je een goeie ja. Denk niet dat een 40-jarige die aan de wandel gaat met zijn prooidier het er beter afbrengt als het fout gaat. Met mijn eigen brave vluchtdieren van paarden heb ik nooit wat aan de hand gehad als we op pad gingen, maar die kleine k..pony die niks van de da wou weten allemachtig dat ding was niet te hanteren. En dan die boze merrie die geen influenza-prik wou; eerst vloog de pet van de da door de box ;D , vervolgens zag ik de spuit door de lucht vliegen ;D ;D en toen vloog de da zelf letterlijk door de deur naar buiten ;D ;D ;D Dan heb ik toch liever drie Fauven die samen ruim slechts 40 kg wegen. Als die het op hun heupen krijgen (lees: wild ruiken of zien) dan moet je evengoed heel heel behoorlijk stevig in je schoenen staan en kwalitatief perfect materiaal hebben en het liefst niet alleen zijn anders loopt zelfs dat slecht af. Maar de trap af- (of op-) dragen is gelukkig geen probleem.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door