Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimber
#3181244
Bij het kijken naar meer soorten KVV om mee af te wisselen heb ik mijn oog laten vallen op Dogmeat.
En dan met name op de enkelvoudige soorten.

Ik had het met een kennis die al jaren barft over deze Dogmeat soorten of ik dit kan geven omdat er bij sommige soorten geen botprecentage staat.
Ik heb namelijk altijd begrepen dat een KVV bestaat uit 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaanvlees of een verhouding die daarbij in de buurt ligt.
Volgens haar zijn dit geen KVV's en zou ik die dus niet kunnen geven.
Nou denk ik zelf dat de meeste soorten wel kunnen maar daarom graag jullie mening!

Ik heb gekeken bij Dogmeat
Dan bij gemalen vlees hond-kat
Dan gemalen vlees hond
Dan bij enkelvoudig

De soorten waar ik in eerste instantie mijn oog op heb laten vallen zal ik ook even erbij zetten;

- Kip gemalen 70% kippenvlees, 20% kippenbot en 10% konijnorgaan.
- Geit 60% geitenvlees, 20% bot en 20% orgaan.
- Lam 60% lamsvlees, 20% bot en 20% orgaan.
- Konijn 70% konijnenvlees, 20% konijnenbot en 10% konijnorgaan.
- Kip/Zalm 60% kip (verhouding 80% vlees en 20% bot) 40% zalm.

Deze bovenstaande soorten lijken mij KVV of heb ik het toch helemaal mis?

Dan staan daar ook nog bij;

- Paard 85% paardenvlees zonder bot, 10% paardenhart en 5% paardenlever
- Vleesmix rund bestaande uit 80% rundvlees en 20% orgaan.

Deze twee soorten bevatten geen bot... zijn deze dan geen KVV?
Of kan ik die gewoon door af te wisselen ook toepassen?

Ik hoor heel graag jullie meningen hierover...

-
Gebruikersavatar
Door kiara
#3181630
ik heb er eens over gebeld wat betreft de paard en rund,dat daar geen bot inzit komt simpelweg dat hij de zware machine niet heeft om dat te malen,advies was ander soort bot toevoegen
Door kimber
#3182409
kiara schreef:ik heb er eens over gebeld wat betreft de paard en rund,dat daar geen bot inzit komt simpelweg dat hij de zware machine niet heeft om dat te malen,advies was ander soort bot toevoegen
Oke dank je wel.
Door kimber
#3182411
Sorry ging even niet goed was nog niet klaar met typen...
Weet je misschien ook of de andere smaken van Dogmeat gegeven kunnen worden als KVV?
Door tt-tjes
#3182573
kimber schreef:Sorry ging even niet goed was nog niet klaar met typen...
Weet je misschien ook of de andere smaken van Dogmeat gegeven kunnen worden als KVV?
Dat kan wel, maar het zijn geen complete versies, dus je zult af moeten wisselen qua smaakjes. Normaal zit in de KVV een vitaminen/mineralen mix. Dat zit hier niet in.
Kijk wel hoe je hond het er op doet. Veel mixen van dogmeat hebben een hoog botpercentage wat verstopping kan veroorzaken.
Door kimber
#3182579
tt-tjes schreef:Dat kan wel, maar het zijn geen complete versies, dus je zult af moeten wisselen qua smaakjes. Normaal zit in de KVV een vitaminen/mineralen mix. Dat zit hier niet in.
Kijk wel hoe je hond het er op doet. Veel mixen van dogmeat hebben een hoog botpercentage wat verstopping kan veroorzaken.
Dank je voor je reaktie!
Ja dat is precies wat ik bedoel (maar nog vergeten was in mijn begin post) dat ik zelf afwissel qua diersoorten om compleet te voeren.
Hier kan ik wat mee :)
Ik zal binnenkort eens een paar kilo's bestellen om te zien hoe dit bevalt bij de honden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3182585
tt-tjes schreef:Dat kan wel, maar het zijn geen complete versies, dus je zult af moeten wisselen qua smaakjes. Normaal zit in de KVV een vitaminen/mineralen mix. Dat zit hier niet in.
Kijk wel hoe je hond het er op doet. Veel mixen van dogmeat hebben een hoog botpercentage wat verstopping kan veroorzaken.
Nou ja, normaal. Er zijn merken met een premix. En dan hoef je niet zo op de afwisseling te letten. Bij alle merken zonder premix wissel je minimaal 4 diersoorten én een vette vis variant met elkaar af. Net als bij BARF.
Door kimber
#3182587
Kaela schreef:Nou ja, normaal. Er zijn merken met een premix. En dan hoef je niet zo op de afwisseling te letten. Bij alle merken zonder premix wissel je minimaal 4 diersoorten én een vette vis variant met elkaar af. Net als bij BARF.
Kan ik daarin ook een combinatie maken van bijvoorbeeld 4 dagen een enkelvoudige KVV die ik dan ook afwissel in diersoorten en 3 dagen een complete KVV geven?
Dat was me nog niet helemaal duidelijk...
Door tt-tjes
#3182601
kimber schreef:Kan ik daarin ook een combinatie maken van bijvoorbeeld 4 dagen een enkelvoudige KVV die ik dan ook afwissel in diersoorten en 3 dagen een complete KVV geven?
Dat was me nog niet helemaal duidelijk...
Ja, dat kan ook. Is net wat je zelf prettig vind.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door