Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3182225
Tja het is ook lastig, de politie kan zo nooit iets goed doen denk ik...

Hier lopen we niet meer door het gangetje tussen de huizen naar het uitlaat veldje. Te onoverzichtelijk, wat als er iemand uit het zij gangetje wat gooit? Dan maar even omlopen die laatste 2 weken van het jaar.
Op oudjaarsdag gaan we meestal weg, naar het strand oid, dan zijn ze 'savonds dus lekker moe en voldaan.

Ze zijn gelukkig beide niet bang. Gijs boeit het niet, Joep vind het zelfs mooi, voor hem moeten de gordijnen open, en voor hem sta ik nu na 12en wel aan straat, nou ja, deuropening (ik ben nl wel bang ::) ) omdat hij het prachtig vind.
Van de harde doffe klappen schrikken ze wel, maar dat lijkt me niet meer dan logisch, want dat doet iedereen denk ik.

Heb net wel nav dit bericht een melding bij het meldpunt gedaan. Gaat naar de 2e kamer zag ik. Zal voor nu niks uit maken, maar wie weet, voor de komende jaren?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3182236
Het is een kwestie van prioriteiten stellen.

De politie is druk bezig met het hoofd boven water te houden. Te veel werk, te weinig mensen, wetgeving en rechtspraak die verlammend werkt, brakke ICT.
Als er dan gekozen moet worden voor een stelletje idioten wat met een dronken harses iemand in elkaar aan het beuken is of vuurwerk afsteken buiten de toegestane tijd, is de keuze gauw gemaakt.

Ik vind het zelf ook verschrikkelijk. Mijn honden zijn bang door de knallen en dat zal de komende dagen niet beter worden.
Door TomsBorders
#3182245
ik ga ervoor weg omdat het echt erg is maar het is wel heel moeilijk om het gajes op heterdaad te betrappen want als je de knal hoort moet je er nog naar toe gaan en ze vinden en dan zou je eigenlijk twee bewijspunten moeten verzamelen omdat je geen heterdaadje hebt en ja dat is helaas erg moeilijk en erg duur.
Door smulpaap
#3182246
Ronald schreef:Het is een kwestie van prioriteiten stellen.

De politie is druk bezig met het hoofd boven water te houden. Te veel werk, te weinig mensen, wetgeving en rechtspraak die verlammend werkt, brakke ICT.
Als er dan gekozen moet worden voor een stelletje idioten wat met een dronken harses iemand in elkaar aan het beuken is of vuurwerk afsteken buiten de toegestane tijd, is de keuze gauw gemaakt.

Ik vind het zelf ook verschrikkelijk. Mijn honden zijn bang door de knallen en dat zal de komende dagen niet beter worden.

Geheel met je eens hoor Ronald , de politie kan men niets kwalijk nemen
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3182276
Een stelletje :-X :-X heeft bij mijn moeder tussen de hondjes vuurwerk gegooid. Eerste kerstdag liep ik rond schemer met Jacy en ik was gewoon echt bang. Bij elke fietser/voetganger de hond bij me geroepen. . En een stel dat in de achtertuin bezig was over de schutting verrot gescholden..
Het lijkt dit jaar bij ons echt erger geworden, mensen kunnen niet meer tot de 31e wachten. . >:(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3182420
Dat is toch al jaren zo. En ik snap het ook wel, hoe moet de politie met zo weinig mankracht steeds gaan zoeken naar waar het vuurwerk wordt afgestoken. Hier hoor je met regelmaat een knal, maar er zit vaak best veel tijd tussen en ze komen uit allerlei richtingen. Daar valt amper tegen te controleren.

Dit jaar is Oscar voor het eerst echt bang. En ik vind het een ramp. Mocht hij volgend jaar nog bij ons zijn ga ik op zoek naar een vuurwerkvrij park en gaan we daar op tijd naar toe. Wat een stress. Hij durft niet meer mee naar buiten, we moeten eerst zijn hok dichtdoen met Oscar eruit, voordat we onze schoenen gaan pakken. Anders gaat ie in zijn hok zitten en komt er niet meer uit. We hebben onze loopjes er al helemaal op aangepast.

Het is nog wel te doen, ik vermoed door de medicatie. Maar als hij heel bang is lijkt het ook steeds alsof hij niet lekker is en dan moet ik ook weer heel erg mijn best doen om niet in de stress te schieten. Wat zal ik blij zijn als het volgende week is.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3182430
Fenixjuh schreef:Een stelletje :-X :-X heeft bij mijn moeder tussen de hondjes vuurwerk gegooid. Eerste kerstdag liep ik rond schemer met Jacy en ik was gewoon echt bang. Bij elke fietser/voetganger de hond bij me geroepen. . En een stel dat in de achtertuin bezig was over de schutting verrot gescholden..
Het lijkt dit jaar bij ons echt erger geworden, mensen kunnen niet meer tot de 31e wachten. . >:(
begrijp ik nu goed dat je Jacy nog los laat lopen?
Dat begrijp ik echt niet eerlijk gezegd :-X

Scott is niet bang, maar slaat wel aan op knallen dichtbij. Wij wandelen deze dagen s avonds altijd met z'n tweeen en gewoon door de wijk. De stukken met een grote kans op hangjeugd vermijden we. Het valt hier echt nog wel mee, maar ik zal blij zijn als het vrijdag is.
Ik las ergens dat er regen wordt verwacht...dat zou wel mooi zijn
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3182432
Wat mij betreft vanaf eind van de middag tot een uur of 21.00 a 21.30 een lekker gestaag buitje. Dan laten wij in de regen Oscar uit en daarna mag het droog worden en dan hebben de vuurwerkliefhebbers een paar uurtjes hun lol. Anders zit je in januari nog met al die jeugd die hun aangekochte spul op wil maken.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3182433
Tot nu toe is het met vuurwerk niet zo erg als voorgaande jaren.
Morgen begint de verkoop, we zullen het zien horen. Sterkte allemaal met bange bibberikjes.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3182434
pluk schreef:begrijp ik nu goed dat je Jacy nog los laat lopen?
Dat begrijp ik echt niet eerlijk gezegd :-X

Scott is niet bang, maar slaat wel aan op knallen dichtbij. Wij wandelen deze dagen s avonds altijd met z'n tweeen en gewoon door de wijk. De stukken met een grote kans op hangjeugd vermijden we. Het valt hier echt nog wel mee, maar ik zal blij zijn als het vrijdag is.
Ik las ergens dat er regen wordt verwacht...dat zou wel mooi zijn
Eigenlijk loopt Jacy zelden aan de lijn.. Het is meer dat ik bang ben dat er iets gebeurd, die hond zal het allemaal geen biet interesseren..
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3182522
Er landde vannacht iets van vuurwerk in mijn achtertuin (of de tuin van de buren, kan ook) - ik zat rechtop in bed, Wodka lag te snurken en is daar geen moment mee gestopt.

Ik ga met haar geen vuurwerk opzoeken, niet omdat ik bang ben dat ze schrikt of bang is, wel omdat ze niet snel genoeg meer uit de voeten is als het nodig zou zijn.

En serieus, ik vind het verschrikkelijk voor bange honden, maar ben zelf echt gék op vuurwerk. En heb inmiddels ook genoeg welopgevoede vuurwerk-fanaten gezien, die gewoon rekening houden met honden en dus ruim baan geven, ook op 31-12.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3182524
-Saskia- schreef:Er landde vannacht iets van vuurwerk in mijn achtertuin (of de tuin van de buren, kan ook) - ik zat rechtop in bed, Wodka lag te snurken en is daar geen moment mee gestopt.

Ik ga met haar geen vuurwerk opzoeken, niet omdat ik bang ben dat ze schrikt of bang is, wel omdat ze niet snel genoeg meer uit de voeten is als het nodig zou zijn.

En serieus, ik vind het verschrikkelijk voor bange honden, maar ben zelf echt gék op vuurwerk. En heb inmiddels ook genoeg welopgevoede vuurwerk-fanaten gezien, die gewoon rekening houden met honden en dus ruim baan geven, ook op 31-12.
Jeeeeeej oud en nieuw :D
Als de meisjes happy zijn lekker met een glaasje in de hand genieten van al het moois in de lucht :D
Door Martine-Tom
#3182566
Fenixjuh schreef:Eigenlijk loopt Jacy zelden aan de lijn.. Het is meer dat ik bang ben dat er iets gebeurd, die hond zal het allemaal geen biet interesseren..
Tom loopt ook meestal los, maar nu toch echt niet hoor, niet in de wijk iig, niet omdat ie bang is, maar stel dat ie toch schrikt omdat er een verdwaalde vuurpijl te dicht in de buurt komt...dan schieten ze in de vluchtmodus en zijn ze pleitos. Vind het eerlijk gezegd onverantwoord om ze in de wijk los te hebben in deze dagen :-[ :-X
Door hannabelgje
#3182570
Sorry maar ik begrijp het niet. Ik vind dat de politie de taak heeft ervoor te zorgen dat mensen zich veilig voelen op straat. Veel mensen zijn bang voor vuurwerk en durven deze dagen hun huis niet meer uit. Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden. Knap toch dat ze wel tijd hebben heel het jaar om mensen te bekeuren met loslopende honden of mensen zonder zakjes. Maar iets wat echt gevaarlijk is als vuurwerk dat staat niet op hun lijstje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door