Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3182312
Nee, het gaat om de breedte van de tuinen.
We gaan een nieuwe schutting zetten met de buurman en hij zegt dat er ooit (in 1978) grond van zijn moeder (die daar toen woonde) is ingepikt door de bewoners toen (de mensen die hier voor mij woonden).
Hij wil nu dat de schutting op de goeie plek wordt neergezet en dat willen wij in principe ook.
Hij zegt dat hij van de veldwerktekening heeft afgelezen dat zijn tuin 7 m breed is.
Wij willen ook graag die tekening lezen om te kijken hoe breed onze tuin is....
#3182322
Of hij nu gelijk heeft of niet, dan kom je bij probleem 2 vanaf welk punt gemeten? En onder welke hoek?
Enige oplossing in dergelijke gevallen is gewoon het kadaster de tuinen laten inmeten.

Heb je ook geen welles nietes spel en je hebt ook d juiste inmeet punten.
Misschien kan de gemeente dat ook doen. Maar ik weet niet of zij a dat doen en b dat kunnen.
Ik zou het kadaster erbij halen.
#3182365
petralita schreef:Of hij nu gelijk heeft of niet, dan kom je bij probleem 2 vanaf welk punt gemeten? En onder welke hoek?
Enige oplossing in dergelijke gevallen is gewoon het kadaster de tuinen laten inmeten.

Heb je ook geen welles nietes spel en je hebt ook d juiste inmeet punten.
Misschien kan de gemeente dat ook doen. Maar ik weet niet of zij a dat doen en b dat kunnen.
Ik zou het kadaster erbij halen.
l
Dit wilde ik ook juist zeggen. Het kadaster kan precies de scheidingslijn aangeven. Zo krijg je duidelijkheid en voorkom je problemen.
#3182368
Die tekeningen zijn ook nog niet eens zaligmakend, dat hebben wij bij de hand gehad. Enige uitsluitsel is opnieuw laten meten door het kadaster, maar dat kost wel een lieve duit. Geen idee dus over hoeveel meters het gaat en of dat de moeite is om "moeilijk" te gaan doen over opmeten e.d. Overigens is de aanspraak op die gepikte grond ondertussen wel verjaard.
#3182374
Angelique schreef:Die tekeningen zijn ook nog niet eens zaligmakend, dat hebben wij bij de hand gehad. Enige uitsluitsel is opnieuw laten meten door het kadaster, maar dat kost wel een lieve duit. Geen idee dus over hoeveel meters het gaat en of dat de moeite is om "moeilijk" te gaan doen over opmeten e.d. Overigens is de aanspraak op die gepikte grond ondertussen wel verjaard.
Het is dat ik het best wil (helpen) oplossen en geen storing wil maar ik ga buurman ook niet op z'n blauwe ogen geloven.
Ik woon hier al 25 jaar dus hij had er ook eerder mee kunnen komen.
Het is inderdaad al verjaard. Dus ergens is het jammer voor hem. Maar we zijn wel buren. En als het makkelijk op te lossen is wil ik daar best aan meewerken...

Het gaat hemelsbreed om een centimeter of 15 ::) over een metertje of 18. Het loopt taps/schuin dus het is heel erg 'ongeveer'.
#3182388
Dat is altijd een puntje, als er over centimers gepraat moet worden, heb je al snel ruzie. Jemig...15 heule centimeters.
Tja, ik denk het wnige om scheve gezichten te kunnen voorkomen is jaknikken, als je laat inmeten, dan komt de buur wellicht van een kouwe kermis thuis en heb je alsnog scheve gezichten. Of hang de kerk in het kmidden, net als de schutting, dan doe je beiden water bij de wijn, is de schutting van beiden en leefden we nog lang wn gelukkig en je bent geen godsvermogen kwijt aan dat kadaster.
#3182462
Angelique schreef:Dat is altijd een puntje, als er over centimers gepraat moet worden, heb je al snel ruzie. Jemig...15 heule centimeters.
Tja, ik denk het wnige om scheve gezichten te kunnen voorkomen is jaknikken, als je laat inmeten, dan komt de buur wellicht van een kouwe kermis thuis en heb je alsnog scheve gezichten. Of hang de kerk in het kmidden, net als de schutting, dan doe je beiden water bij de wijn, is de schutting van beiden en leefden we nog lang wn gelukkig en je bent geen godsvermogen kwijt aan dat kadaster.
Ik schat zo in dat buurman er vrede mee zou hebben als het nagemeten wordt en het pakt in zijn nadeel uit maar ik ben er voor 99% zeker van dat buurman het er niet voor over heeft om het kadaster te laten komen (grensreconstructie á 495€).
Het lijkt er op de ene veldwerktekening inderdaad op dat zijn tuin 7 m breed is. Dan is de rest van ons dus.
We gaan zelf eens meten deze week of dat veel afwijkt van hoe het nu loopt...
Die 7 m kan 'ie krijgen, en dan de schutting op de hartlijn. Want we betalen 'm samen.
#3184252
Nou, er is gemeten. En er ligt idd beton van mij (nou ja, uit 1978, 12 jaar voordat ik hier kwam wonen ::) ) in zijn tuin. Een centimeter of 20...
Dus er moet 500x20 cm beton weg...
De afgebroken schutting stond tot aan de betonnen plaats en daarna kwam een heg.
De schutting die er nu komt loopt helemaal door tot achter, dus moet het beton weg.
Ben je d'r uit met meten, heb je weer een nieuw probleem....
Door Erna
#3184259
- pien - schreef:Nou, er is gemeten. En er ligt idd beton van mij (nou ja, uit 1978, 12 jaar voordat ik hier kwam wonen ::) ) in zijn tuin. Een centimeter of 20...
Dus er moet 500x20 cm beton weg...
De afgebroken schutting stond tot aan de betonnen plaats en daarna kwam een heg.
De schutting die er nu komt loopt helemaal door tot achter, dus moet het beton weg.
Ben je d'r uit met meten, heb je weer een nieuw probleem....
Kun je niet tegen de buurman zeggen: Hee, hier heb je een x bedrag en nu is het van mij? Lijkt mij makkelijker dan dat beton weghakken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door