Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door petralita
#3182265
Druk, te druk, dus ik stroom over. Gevolg is dat er dingen bij in schieten, of met minder aandacht gedaan worden. Vandaag zo'n voorbeeld van iets wat er bij inschiet... Onderhoud en controle van de auto.

Onderweg naar werk, zie ik rook onder de moterkap vandaan komen. Potver, dus stil gaan staan langs de n33. Kijken onder de kap oei dat gaat niet goed. Anwb gebeld, word bergingsbedrijf gebeld, is te gevaarlijk, naar veilige plek gebracht, komt anwb. Niet best koelvloeistof op en niet zo'n beetje ook. Meer dan 5liter kon erin, gingen er geen lampjes branden? Eh neu niet gezien, maar is 2de handsje, dus weet ook niet of ze het nog wel deden.
Motor aan, spoot er niet uit dus dat ging goe, maar er komt wel water uit de uitlaat, koppakking waarschijnlijk stuk... Bagger. :'(

Nu sta ik op het volgende bergingsbedrijf te wachten die mij naar de garage brengt en voorziet van leenauto... Verzekering is gelukkig wel goed geregeld blijkt.
Nu maar eens het leven verder overdenken, want dit kan niet langer zo. :-\
Door petralita
#3182268
Moet trouwens wel naar de toilet toe, nu maar hopen dat het bergingsbedrijf snel komt.
Kan hier nergens de bosjes in.... want er zijn geen bosjes, en zo maar in het zicht op de hurken te gaan vind ik zo wat... :o
#3182269
petralita schreef:Druk, te druk, dus ik stroom over. Gevolg is dat er dingen bij in schieten, of met minder aandacht gedaan worden. Vandaag zo'n voorbeeld van iets wat er bij inschiet... Onderhoud en controle van de auto.

Onderweg naar werk, zie ik rook onder de moterkap vandaan komen. Potver, dus stil gaan staan langs de n33. Kijken onder de kap oei dat gaat niet goed. Anwb gebeld, word bergingsbedrijf gebeld, is te gevaarlijk, naar veilige plek gebracht, komt anwb. Niet best koelvloeistof op en niet zo'n beetje ook. Meer dan 5liter kon erin, gingen er geen lampjes branden? Eh neu niet gezien, maar is 2de handsje, dus weet ook niet of ze het nog wel deden.
Motor aan, spoot er niet uit dus dat ging goe, maar er komt wel water uit de uitlaat, koppakking waarschijnlijk stuk... Bagger. :'(

Nu sta ik op het volgende bergingsbedrijf te wachten die mij naar de garage brengt en voorziet van leenauto... Verzekering is gelukkig wel goed geregeld blijkt.
Nu maar eens het leven verder overdenken, want dit kan niet langer zo. :-\
Oooww, dat soort dingen wil je in een normaal seizoen al niet, en al helemaal niet tussen kerst en oud&nieuw. :-X Enige lichtpuntje: de auto is niet uitgebrand en er is niets met jou gebeurd. Maar voor de rest: balen.
Ander lichtpuntje: 1 januari komt eraan. Altijd een goed moment om het roer om te gooien...
Door petralita
#3182329
Het duurt 4,5 uur maar dan heb je ook wat... Auto bij de garage met een vooruitzicht op een rekening van ruim 500 euro en een leenauto en ik zit nu eindelijk op het werk achter de pc.
Anne in Duitsland schreef: Oooww, dat soort dingen wil je in een normaal seizoen al niet, en al helemaal niet tussen kerst en oud&nieuw. :-X
Enige lichtpuntje: de auto is niet uitgebrand en er is niets met jou gebeurd. Maar voor de rest: balen.
Ander lichtpuntje: 1 januari komt eraan. Altijd een goed moment om het roer om te gooien...
Dat is waar, dat roer moet ook om, ben daar in december maar mee begonnen, nu al een aantal gesprekken gehad over de invulling van mijn functie. En in januari maar gaan beginnen met eenweekje vakantie ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3182372
Ai, dat is balen ja. Hier laatst ook 3 liter wat erin ging en wat ik ervan begirjp zijn daar gene lampjes voor, maar zie je enkel dat de temperatuur te ver gaat oplopen als je rijdt. Ik had de mazzel dat mijn verwarming ermee kapte en dat dat 1 op 1 veroorzaakt werd door het gebrek aan koelvloeistof. Maar dan was die dus nog niet leeg. €500,- is zonde geld, maar gezien de klachten valt het nog mee.
#3182384
een tip.... bij mn zoon zeiden ze ook dat de koppakking kaduuk was... bleek na een second opinion helemaal niet waar te zijn en ipv 600 euro was ie er 200 kwijt... dus laat ook effe een ander er naar kijken!
Door inni
#3182386
oeps, panne is altijd vervelend. Hier was de koelvloeistof wel gecontroleerd en toch hetzelfde mankement, enkele maanden later opnieuw omdat blijkbaar de eerste keer iets niet goed vlak was gemaakt. Dikke kosten maar we konden er weer tegen voor een tijd.
Hopelijk valt het alsnog mee met de kosten
Door petralita
#3182390
me and my boys schreef:een tip.... bij mn zoon zeiden ze ook dat de koppakking kaduuk was... bleek na een second opinion helemaal niet waar te zijn en ipv 600 euro was ie er 200 kwijt... dus laat ook effe een ander er naar kijken!
Dat kan nu niet meer, ze zijn er al mee bezig. Maar rijden deed ie niet normaal meer, had helaas ook geen nut gehad.
Maar dat garage shoppen loont heb ik ook ervaren, helaas. Effe de auto door de apk, bij de een 900 euro bij de andere 300 euro en bij beide waren de afkeurpunten anders, de 3de gaf de 2de garage gelijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3182394
Lizzy schreef:Ohww, wat een narigheid :-\ :-*

Wel leerzaam dit........... Ik heb in 30 jaar nog nooit koelvloeistof gecontroleerd :-X

Dat doet je monteur, vandaar dat wegbrengen voor wat onderhoud soms nodig is :biggrin2:
Door Lil
#3182395
Angelique schreef:Dat doet je monteur, vandaar dat wegbrengen voor wat onderhoud soms nodig is :biggrin2:
Dat zou die monteur graag willen dat ik zo vaak langs zou komen :biggrin2:

Ik controleer eens per maand
Door petralita
#3182398
Lizzy schreef:Ohww, wat een narigheid :-\ :-*

Wel leerzaam dit........... Ik heb in 30 jaar nog nooit koelvloeistof gecontroleerd :-X
normaal gesproken controleerde ik regelmatig, mijn vorige auto had een chronisch olie te kort.
Het stomme is het is maar een paar minuten werk om alles even bij langs te lopen. En toch als je zo vol zit is alles teveel.
Overigens snap ik niet dat ik het tijdens het rijden gemist heb, bij mijn vorige auto had ook een keer een te kort, maar dat heb ik gewoon opgemerkt tijdens het rijden en toen was er niks aan de hand. Snap niet dat ik schijnbaar niet heb gezien dat de temp opliep of de meter moet het niet hebben gedaan. De garage zei nog dat dit al even zo was gezien hoe de pakking eruit zag.
#3182443
Angelique schreef:Wat een ijver. Ik nooit dus, zal eerst moeten zoeken waar "het" dan zit :biggrin2:
Het was bij mij door mij zelfs te zien! Nou geloof me; dan kan jij het ook ;D
Maar elke maand lijkt me redelijk overdreven!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door