Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Femke
#316122
Nou het is weer zover met Loebas hoor.....hij wil weer niet eten. Ja hij wil wel eten, brokken! Maar niet wat ik vind dat goed voor hem is. Toen ik Loebas net overzette op rauw wilde hij ook niet alles eten maar het ging daarna een hele tijd goed. Nu trekt hij weer overal zijn neus voor op, al een maand lang ofzo. Ik heb er al andere soorten CB bij gehaald maar het helpt allemaal niets. Hij wil wel eten als ik het eten een kwartiertje in heet water laat staan, maar dan is het niet rauw meer.

Wat is wijsheid? Loebas is al zo mager als het maar kan (gelukkig zie je het niet zo goed door die berner-vacht). Zal ik hem weer een tijdje brokken geven? Of 'gekookte' CB (helemaal gekookt is het niet dus? Het heeft alleen in gekookt water gestaan)

Ik geloof inmiddels niet meer in: "negeer het maar, hij gaat vanzelf wel eten" want dat doet hij dus duidelijk niet. En als hij nog meer afvalt ben ik bang dar hij binnenkort echt eens goed van zijn graatje gaat :(

Wie heeft nog een tip?
Laatst gewijzigd door Femke op zo 15 mei 2005, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#316176
Kan je niet een ander kvv merk proberen
mischien vind hij de cb wel niet lekker en b.v bibi of smuldier wel of iets dergelijks,
en zo niet dan gewoon in warm water als hij dat wel eet
brokken zou ik echt als laatste redmiddel geven
maar dan vind ik brok altijd nog beter als helemaal niets
maar goed dat is mijn menig
wens je veel suc6 ermee en hoop dat hij weer gauw gaat eten
gr shiva
Gebruikersavatar
Door Nitus
#316183
Ik zou ook een ander merk proberen of dan desnoods de CB toch maar een kwartiertje in heet water, is altijd nog beter als brokken.
Strekte, want dat lijkt me nou verschrikkelijk, een hond die niet wil eten.
Door Truus
#316238
En als je er nou eens een beetje vis doorheen doet? Of iets anders wat Loebas wel lekker vindt?
Zo mager is inderdaad niet goed en dan zou ik ook de bak niet weghalen.
Afwisselen van smaken of merken versvlees is mischien ook een optie ;)
Door Indy
#316263
Misschien afwisselen van kvv ???

Ik heb hier ook zo'n muts die weigert voor langere tijd hetzelfde te eten,hongert zichzelf dan ook gewoon uit.
maar nu ik verschillende merken en smaken met elkaar afwissel gaat het hardstikke goed en eet ze iedere maaltijd met smaak op :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316278
Inderdaad eens afwisslen met een ander merk, en ander gewoon de zak in gekookt water zetten, ljkt me altijd nog een stuk gezonder eten dan brokken.
Door Lizzy
#316290
Ik zou toch eens een ander merk proberen. Als ze hier iets niet moeten, dan moeten ze het ook niet hoor. Kan ik hoog of laag springen!
Door Femke
#316297
Loebas wil eigenlijk niets wat rauw is, rauwe kip niet, rauwe vis niet, rauw eitje trekt hij zijn neus voor op... Hij heeft alleen een keer een riblap in 1 keer doorgeslikt, dus daar proefde hij verder ook niets van :-X

kipnekken, ribben, het kan hem allemaal gestolen worden hij eet het gewoon niet. Zou een ander merk wel helpen dan? Volgens mij heeft hij die paar maanden CB wel gegeten omdat hij wist dat hij toch niets anders kreeg :-\

Ik zal anders wel eens energique halen maar ik heb er een hard hoofd in :-\
Door Femke
#316298
[quote="Lizzy"]
Ik zou toch eens een ander merk proberen. Als ze hier iets niet moeten, dan moeten ze het ook niet hoor. Kan ik hoog of laag springen!
[/quote]

weet je waar ik nou zo kwaad om kan worden??? Ik doe zo mijn best om die honden gezonde voeding te geven en hij haalt er gewoon (letterlijk!!) zijn neus voor op. Neemt niet eens de moeite om nog in de bak te kijken :-X :-X Hij heeft gewoon liever brok, punt uit.


Sunday eet gelukkig wel goed, sterker nog die zou graag Loebas zijn portie er nog bij willen hebben maar die vlieger gaat niet op ;)
Door Lizzy
#316299
Ik snap het wel, dat je er gefrustreerd van raakt! Maar vergeet niet dat deze hond altijd brokken heeft gegeten. En een soort van 'verslaaft' is geraakt aan de gekookte voeding, de zouten die erin zaten en eventueel zelfs smaak en geurstoffen. Word hij ineens 'afgescheept' met flauwe, smakeloos, rauw vlees. Tja, de een is er jaloers op en wil vandaag nog ruilen met Loebas en hij heeft zoiets van "geef me mijn junkfood terug".

Ik zou zeggen: blijf volhouden. En wen hem desnoods langzaam aan rauw (ik zou toch een ander merk ook proberen). Maar goed, giet er eerst gekookt water over. En bouw dit af. In de tussentijd kun je het vlees 'lekkerder maken' door er de ene keer een scheutje warme bouillon over te gieten, de andere keer er een beetje zalm uit blik doorheen te doen, de keer erop wat restjes gebakken vlees van je eigen maaltijd. Of een half gekookt eitje (wit koken en eierdooier heel). En kijken of je dit af kunt bouwen.
Door Femke
#316306
[quote="Lizzy"]
Ik snap het wel, dat je er gefrustreerd van raakt! Maar vergeet niet dat deze hond altijd brokken heeft gegeten. En een soort van 'verslaaft' is geraakt aan de gekookte voeding, de zouten die erin zaten en eventueel zelfs smaak en geurstoffen. Word hij ineens 'afgescheept' met flauwe, smakeloos, rauw vlees. Tja, de een is er jaloers op en wil vandaag nog ruilen met Loebas en hij heeft zoiets van "geef me mijn junkfood terug".

Ik zou zeggen: blijf volhouden. En wen hem desnoods langzaam aan rauw (ik zou toch een ander merk ook proberen). Maar goed, giet er eerst gekookt water over. En bouw dit af. In de tussentijd kun je het vlees 'lekkerder maken' door er de ene keer een scheutje warme bouillon over te gieten, de andere keer er een beetje zalm uit blik doorheen te doen, de keer erop wat restjes gebakken vlees van je eigen maaltijd. Of een half gekookt eitje (wit koken en eierdooier heel). En kijken of je dit af kunt bouwen.
[/quote]

nou ik ga mijn best doen, eerlijk gezegd ben ik op dit moment allang blij dat hij Cb eet met gekookt water overgegoten.....dat dier begint zo mager te worden! Dan maar even niet zo heel rauw....
Door tieneke
#316471
Wat extra vuile pens erdoor misschien?
Hielp(haast) altijd goed als Kobus weer eens niet wilde eten
#318227
ik zit nu echt met de handen in het haar.....

Heb alles geprobeerd, blikje tonijn erdoor, blikje sardines erdoor, rauwe CB, gekookte CB, geen CB maar farmfood (heeft hij altijd goed gegeten), rauw eitje, tafelrestjes, brood met leverworst. maar loebas wil niets. Gisteren heeft hij een kleine portie frolic gegeten (excusez le mot) ik was allang blij dat hij wat binnenkreeg.

Op dit moment kan het me geen ruk meer schelen of het gezond is of niet, als die hond maar gaat eten. Hij is echt graadjemager geworden (je ziet het niet door zijn vacht maar ik voel het wel degelijk), eerdaags gaat die hond echt van zijn stokje!!

Weet je wat ik nou echt niet snap he? Die hond is vrolijk, buiten wil hij nog donderjagen, hij heeft goede ontlasting (ik vraag me in hemelsnaam af waarom en waarvan), hij is niet misselijk, ik heb zijn hele bek nagekeken of er niets met zijn gebit is maar ik kan niets, maar dan ook niets vinden. Het lijkt wel desinteresse, alles wat je hem voorzet intereseert hem niets. Helemaal niets, Hij ruikt er nog niet eens aan.

Vanmiddag gaat paul blikvoer ophalen, hij zal ook wel denken je kunt me de boom in met je gezond dit-en-dat. Ik ga Loebas (als hij het tenminste eet) er wel probiotica bij geven. Verder maar hopen dat hij het eet, anders maak ik een afspraak met Tannetje. Loebas is altijd een slechte eter geweest maar dit lijkt wel anorexia ofzo. Dit kan toch niet normaal meer zijn? Ik ben ook nog eens als de dood dat hij een maag torsie ofzo krijgt.....

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen :'( :'( :'(
#318229
Sjeeses Femke, wat een drama!! En toch he, ik zou naar de DA gaan.... Ik heb slechte ervaring met honden die helemaal niet willen eten. Meestal blijken ze toch iets te mankeren. Hoeft niet direct iets ergs te zijn. Maar er kan best, ik noem maar wat, een obstructie ofzo ergens zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door