Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jinxy
#315917
Hallo,

Mijn kat Fievel is nu 8 jaar en omdat de honden aan het versvlees zijn vond ik dat de kat dat ook maar moest.
De kat echter, denkt er duidelijk anders over.
Blikvoer was ook nooit zo haar ding, van die zakjes wel.
Brokjes eet ze eigenlijk altijd wel, niet de goedkope maar proplan ofzo vindt mevrouw wel te doen.
Ze krijgt nu Carnibest voor de kat.(maar eet er geen grammetje van)
Haar simpelweg niets anders meer geven durf ik in deze tijd van het jaar niet zo. We hebben een tuin met veel bomen, en vogelnestjes, waar ze nu fijn vanaf blijft. Maar ik weet ook zeker dat ze daar anders over gaat denken zodra ze honger krijgt.
Zou ik het eens lichtjes koken of heeft iemand een beter idee.....
:-\
Groetjes Suzy
Door Rosita
#315932
Ja, je zou het even op kunnen warmen in de magnetron, de meeste katten eten het niet gelijk rauw. Ik weet niet welke smaak CB je heb, maar anders zou je een andere smaak kunnen proberen of het frettenvoer. Sommige katten vinden de eend/rijst voor honden erg lekker. Ik weet niet of er in de buurt andere merken verkrijgbaar zijn, maar anders zou je Bibi of Prins kunnen proberen. Zo te lezen is jouw kat verslaafd aan de brokken :P, maar misschien dat ze vers vlees gemengd met blik wel wil eten. Anders als ze echt geen enkel merk KVV wil eten kan je altijd nog eendagskuikens of diepvries muizen kopen (slangenvoer dus). Misschien een heel gek idee, maar de meeste katten die brokken eten vangen muizen/vogels buiten. Maar ja, die zijn dan nog vers en warm. Ik ben ook van plan om van de zomer eens te kijken of mijn katten diepvries muizen willen eten :-X ;D.

Groetjes Rosita
Door Nelly
#316241
Mijn 2 ouwe katers beginnen gelukkig steeds meer interesse in kvv te krijgen. Zipper wil zelfs al wel een platgeslagen kippenekkie wegwerken; Mistral heeft daar nog zijn bedenkingen over, maar die krijg ik ook wel om. Zipper laat zelfs brok en blik al staan voor cb-kat en dat na 15 jaar brok en blik eten :-[. Goed he?Wil nu gaan kijken voor eendagskuikens en meer barfspul zoals hart, spiervlees, kopvlees ed.
Door Jinxy
#317179
Nou, ik ga het wel eens proberen met de magnetron en de andere smaakjes. Ingevroren muizen is me nog iets tè vers...... ;D

Uhm, ik ben dus zo iemand die de muisjes red van de kat enzo.... :D

Groetjes
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317188
Jinxy schreef: Nou, ik ga het wel eens proberen met de magnetron en de andere smaakjes. Ingevroren muizen is me nog iets tè vers...... ;D

Uhm, ik ben dus zo iemand die de muisjes red van de kat enzo.... :D

Groetjes
nou ik zou het niet in de magnetron doen , maar dan overgieten met gekookt water.
Door Jinxy
#317924
Katten!!!!!!!!!!!!!! :-\

Nou geloof maar niet dat mevrouwtje het lauw of hoe dan ook wel lust hoor!! ;)

Ga, straks maar weer eens de o zo gezonde zakjes Felix stukjes ´vlees´ in saus halen en dat mengen met de CB.

Dan moet het lukken, ik voel het ;D
Door Lizzy
#317933
Eventueel kun je nog een ander merk proberen. Mijn kat lust ook specifieke merken echt niet en andere merken echt wel. En zelf gemaakt, dat vind ze errrugg lekker (rundvlees, gemalen kippenvleugels, runderhart, kippenlever, blikje sardientjes, etc.).
Door SHIVA
#318161
Mijn katten eten dus geen kvv geen bibi en geen cb
heb ook al van alles geprobeert
maar soepvlees kipfile koolvis dat gaat er in als koek
en runderhart en kippehartjes en vooral de cb van de honden maar alleen als ze dat uit hun voerbak kunnen eten
doe ik het in hun eigen voerbak lopen ze met opgeheven neus weg
leer mij katten begrijpen ::)het zijn net mannen ;)
gr shiva
Gebruikersavatar
Door sylvia
#318200
SHIVA schreef: Mijn katten eten dus geen kvv geen bibi en geen cb
heb ook al van alles geprobeert
maar soepvlees kipfile koolvis dat gaat er in als koek
en runderhart en kippehartjes en vooral de cb van de honden maar alleen als ze dat uit hun voerbak kunnen eten
doe ik het in hun eigen voerbak lopen ze met opgeheven neus weg
leer mij katten begrijpen ::)het zijn net mannen ;)
gr shiva
BOINK!!!!!!!!! ;D
Door Jinxy
#318441
Ha, wat je zegt Shiva. :D
Zouden katers dan ook erger zijn dan poezen? :D

Stond gisteren bij de makro, kon het niet meer over mijn hart verkrijgen om 48 van die zakjes te kopen. Ga dus straks maar effetjes naar de plus om daar enkele stuks van dat troepje felix te kopen, om te mengen.

Mijn wonderlijk prinsesje heeft gisteren wel een heel half (?!) kippehartje gegeten.....en een stukje kuikenmaag.

Ik heb gisteren voor de honden dus hartjes staan drogen om mee te nemen met wandelen enzo.
Stond dus vanacht op de aanrecht uit te roken in een schaaltje.....enne, ze heeft er mee gevoetbalt, vanmorgen overal kippehartjes door de keuken, keihard waren ze, dat wel.
Stom ook van me maar ja, kleinigheidje hou je nietwaar?

Verse vis ga ik ook nog proberen....denk dat ze dat wel lust. Mevrouw prinses Fievel. 8)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Nelly
#319094
Heb ook al te vroeg gejuicht ::) Bibi voor de honden eet Zipper wel, CB voor katten is inmiddels uit de gratie. Mistral neemt af en toe een hapje bibi, verder houdt hij het vooralsnog bij brokjes....Nou ja, dan bewaar ik de katten CB maar voor S.R., en haal ik maar wat taurine-capsules voor die 2 ouwetjes. Bibi is altijd nog beter dan brokkies en blikken-meuk. En ga toch kijken of ik ze zover krijg dat ze hart, kuikens e.d. willen gaan eten.
Door Nelly
#319095
Andor heeft de katten zojuist een bekkie geholpen met de CB. Het is nu op ;D (stond op het aanrecht; Andor dus ook met 2 poten ::)) Hij ligt zich nu in een hoekje te schamen, want ik heb 'm op zeer boze toon uitgemaakt voor stoute pup ;)
Door hamada
#322942
Prince is destijds aan de kvv geraakt via de CB eend/rijst. Niet alleen dat hij het lekker vond, maar zijn lopende en langdurige diarree verdween er ook mee.
Tegenwoordig vindt hij zowel de lam/rijst en eend/rijst van CB redelijk te eten, maar er zitten witte stukjes in die hij laat liggen. Voor de afwisseling krijgt hij het nog wel. Maar de kip/rijst van CB is favoriet. Zijn bak wordt schoongelikt en bij iedere maaltijd staat hij al te springen. En een mooite vacht dat hij heeft :D
De kattenversies van CB of Prins lust hij niet. ???
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door