Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#318056
Herkent iemand dit?

Sophie is nu twee weken loops. De eerste week heeft ze ontzeeettend veel geplast (zie andere topic), echt, om de drie meter een drupje. Nu is dat over, ze plast weer normaal, hoewel, 'normaal'? Het lijkt alsof ze schrikt van haar eigen plas, of dat het pijn doet. Ze gaat er ook niet meer echt voor 'zitten', minder diep door haar poten... Ze doet een stukje plas, springt verschrikt op, en gaat meteen uitgebreid aan haar muts zitten likken... Wat zou dat kunnen zijn? Tijdens de eerste week zat ze echt met haar muts OP de grond te stempelen, zou het daarmee te maken kunnen hebben? En moet ik hiermee naar de DA of kan ik zelf aan de slag?
Door ''Lenie...
#318063
Denk dat het wel heel belangrijk is om te weten of je diertje geen blaasontsteking heeft, dat is na dat ze loops is geweest gewoon wel eens mogenlijk ja.
Als je het dan toch zeker wil weten is het even een plasje opvangen en eventjes na te laten kijken door de DA een goed idee lijkt me toch ? :D
Door Lizzy
#318099
Ik zou ook de pies even laten controleren op blaasontsteking. En als het geen blaasontsteking is, is het dan misschien een beetje schraal van het vele piesen?
Door Truus
#318117
Nu bedenk ik me opeens dat Mila dit ook had na haar eerste loopsheid. Als ze plaste schrok ze opeens en maakte dan een sprongetje.Dan keek ze nog eens achterom van....wat deed ik nou ???. Het is weer vanzelf over gegaan. Het zou trouwens ook door het vele likken kunnen komen dat het schraal is ofzo. :-\
Door geer
#318163
Ik weet het niet zo goed... Toen ze vorige week zo aan het plassen was, heb ik haar na laten kijken op blaasontsteking. Toen was er niets dat daarop duidde...alleen had ze basische urine. Ze plast ook niet meer veel kleine plasjes, alleen heeft ze moeite met haar 'grote plas'. Het ziet er echt sneu uit... Ze wil plassen, begint, vliegt al plassend de lucht in, gaat vervolgens midden in haar plas zitten om de boel schoon te likken, alsof ze door een wesp wordt gestoken.
Nog een keertje na laten kijken op blaasontsteking, of maar even afwachten?
Door Truus
#318167
Heeft ze toch geen wondje of iets dergelijks? Als daar urine langs komt, dan ga je wel jodelen :-\.
Bij blaasontsteking plassen ze kleine plasjes en heel vaak, maar je zegt dat ze dat niet meer doet.
Voor alle zekerheid nog een keer laten testen zou je kunnen doen om dit in ieder geval uit te sluiten.
Moeilijk he :-\
Door geer
#318171
Ik heb gekeken, maar zie geen wondjes (vool me wel een heuze gyneacoloog :P)...ik twijfel zo of ik haar naar moet laten kijken... Tannetje is naar een congres, dan zou ik dus naar mijn eigen DA moeten...ben bang dat die vanalles gaat uithalen voor iets dat misschien ook wel vanzelf overgaat...
Maar niemand heeft dus een "aha-erlebnis", niemand die het bekend klinkt?
Door Truus
#318175
geer schreef:
Maar niemand heeft dus een "aha-erlebnis", niemand die het bekend klinkt?
Jawel..heb ik al vertelt hierboven ;)
Door tieneke
#318189
Tara likte ook echt konstant aan haar doos toen ze loops was zonder last overigens....misschien is ie toch wat geirriteerd of lichte blaasontsteking :-\
Zou er zeker niet zomaar een zalfje opsmeren ;)waarschijnlijk maak je het dan nog veel erger.
Toch maar even langs de Da?
Door ''Lenie...
#318217
Ik zou het zeker even na laten kijken, maar heb toch nog even een vraagje.
Als ze haar plasje wil doen zit ze dan ook te persen bv ?
en maakt ze er dan kleinere plasjes van omdat ze er last van heeft ?

Mijn maltezer is namelijk ook zo begonnen en om een heel lang verhaal maar kort te maken ''zat er een grote struviet steen in haar kleine blaasje.
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op wo 11 mei 2005, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door