Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door çay_Rebecca
#3181579
Hoi iedereen,

Mijn hond, Çay, staat op kvv maar krijgt wel al kippen- en kalkoennekken, heeft ook al stukken runderstaart gehad, krijgt rauwe lams- en runderoren met vacht. Deze laatste eigenlijk meer als snack.

Nu kan ik een hele fazant krijgen maar weet dus niet goed wat ik hem ervan mag geven.
Kunnen jullie me aub op weg helpen?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door pike
#3181608
Ik vind runderstaart een behoorlijk hard gebeuren en bovendien ook enge botten, ik ben bang dat ze die in zijn geheel inslikken en dat die dan vervolgens ergens blijven steken. Komen er bij mij niet in. Als jouw hond die aankan kan hij van fazant naar mijn idee zeker alles eten. Fazant is weliswaar harder dan kip en parelhoen, maar ook weer niet knetterhard. Of je moet een bejaarde hebben. Even uittesten met de snoeischaar. Oren zijn gewoon zachte dingen, daar zit geen bot in wel een stukje kraakbeen. ;)
Door çay_Rebecca
#3181835
pike schreef:Ik vind runderstaart een behoorlijk hard gebeuren en bovendien ook enge botten, ik ben bang dat ze die in zijn geheel inslikken en dat die dan vervolgens ergens blijven steken. Komen er bij mij niet in. Als jouw hond die aankan kan hij van fazant naar mijn idee zeker alles eten. Fazant is weliswaar harder dan kip en parelhoen, maar ook weer niet knetterhard. Of je moet een bejaarde hebben. Even uittesten met de snoeischaar. Oren zijn gewoon zachte dingen, daar zit geen bot in wel een stukje kraakbeen. ;)

Hij is 8 maanden. en echt alles alles van fazant of bvb kop en/of voeten niet?
van de runderstaart mag hij al het vlees afknagen (zijn trouwens kleinere blokjes die ik heb) daarna mag hij max een 30min knagen. soms krijgt hij het bot geknaagd, soms niet. niet erdoor pech voor hem vliegt ie vuilbak :-) en ben blij tot nu toe knaagt hij nog echt op alles van zodra ik merk dat hij zou gaan proberen iets in zen geheel af te slikken wordt de fun voor hem ook een stuk kleiner. hoop toch dat ik zo goed bezig ben voor hem.
Gebruikersavatar
Door pike
#3181954
De mijne laten het (karkas) liggen als de darmen er nog inzitten. Organen eten ze wel. De met graan gevulde krop gooi ik trouwens zelf altijd weg.
Door Lizzy
#3181998
çay_Rebecca schreef:Hoi iedereen,

Mijn hond, Çay, staat op kvv maar krijgt wel al kippen- en kalkoennekken, heeft ook al stukken runderstaart gehad, krijgt rauwe lams- en runderoren met vacht. Deze laatste eigenlijk meer als snack.

Nu kan ik een hele fazant krijgen maar weet dus niet goed wat ik hem ervan mag geven.
Kunnen jullie me aub op weg helpen?
Alvast bedankt
Fazantkarkas is prima. Maar kalkoennekken zijn behoorlijk link en runderstaart al helemaal. Ken je dit topic?

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=801
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door