Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3181042
De hond van mijn zus is sinds donderdag ziek. Hij is na het wandelen in de avond ziek geworden. Met name braken. Zaterdag zijn ze bij de dierenarts geweest en heeft hij een prik met iets gekregen (geen idee wat). Klachten werden alleen maar erger. Maandag zijn ze terug gegaan naar de DA. Hij bleef braken, kwijlen en had uitvalverschijnselen. De DA dacht eerst aan vergiftiging. Later dacht hij aan iets neurologisch maar de DA heeft niet de apparatuur om een scan te maken. Kortom ze hebben geen flauw idee wat er aan de hand is.

Ze hebben een bloedonderzoek gedaan, t4 bepaling, grote screening. Heeft een infuus met zoutoplossing, Cerenia 60mg, Clindoral 200mg, Sulfatrim 80/400 per tablet, dexadreson 2mg gekregen. Het zegt mij allemaal niets. Hij draait nog steeds met zijn ogen, de ene naar links en de andere naar rechts. Hij loopt als of hij stomdronken is. Eet niet, kwijlt.
Hij is 30 november 5 jaar geworden.

Misschien dat hier iemand zegt van laat hem daar eens op checken of weet er iemand een goede DA die wel een scan kan maken in de omgeving van Helmond. Mijn medische (honden)kennis is erg klein. Ik dacht ik probeer het hier eens.

De hond krijgt overigens wel brokken :-X
#3181207
Kan ook nog vestibulair syndroom zijn. Dan kwijlen ze omdat ze zo misselijk zijn, ogen draaien, en dronkemans loop.

ff gekopieerd van internet:

Wat zijn de verschijnselen bij het geriatrisch vestibulair syndroom?
Alle verschijnselen hebben te maken met het niet meer goed functioneren van het evenwichtsorgaan:
– scheve kopstand
– dronkemansgang of zelfs omvallen
– wankel op de poten staan
– misselijkheid, braken en verminderde eetlust
– ongecontroleerde oogbewegingen (nystagmus): de pupil beweegt horizontaal heen en weer.

Hier de link. staat ook een filmpje bij.

http://www.dierenkliniekenkhuizen.nl/ho ... -syndroom/
#3181430
Ik denk ook aan iets wat geheel verkeerd gevallen is ( iets gevonden en stiekem opgevreten ) Of vergiftiging idd
Het lijkt mij toch niet dat een hond van 5 jaar GVS heeft , dat beeld zie je toch vaak bij oude(re) honden

Mijn Russell kreeg enige tijd geleden ook opeens klachten . Met hoge rug staan , rusteloos , wel willen slapen maar het niet kunnen
Gore stinkende ontlasting en uiteindelijk bloederige ontlasting . Ik vermoedde al wat het zou kunnen zijn
Het is ook een vreselijke viespeuk , en dat gaat 1000 keer goed ..... Dus naar de DA en een uitgebreid bloed en ontlasting onderzoek gedaan
Haar lever vertoonde al ontstekingswaardes . Zij had de E-Coli bacterie opgelopen

Hoe gaat het nu inmiddels ?
#3181571
Het gaat ietsjes beter met hem. Hij eet weer een klein beetje. Ligt nog wel heel veel. Ze hebben besloten om de medicatie van de DA te gebruiken en gaan maandag weer op controle.
Hij houdt zijn hoofd nog scheef en valt nog soms om. Haar man zit binnenkort zonder werk dus ze moeten even wat op de kleintjes letten. Hebben nu al een forse rekening van de DA gehad en geen reserve potje :-\

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties.
#3181600
Kop scheef houden, ogen die heen en weer gaan, omvallen, klinkt mij allemaal als een hersenbloedinkje of tia ofzo.
Hier heb ik dat bij 2 honden gehad. Wel waren ze beiden al wat op leeftijd toen ze het kregen. Eentje is goed opgeknapt daarvan en de andere redelijk.
#3181618
malinois. schreef:Toch doet t mij denken aan gvs... mijn hond heeft het 2x gehad wel op oudere leeftijd. Maar t komt ook bij jongere honden voor hoor, niet vaak maar t gebeurd wel.

Je hebt idd gelijk

https://dierenziekenhuizen.nl/honden/or ... j-de-hond/

En zijn de oren van de hond ook goed bekeken ? Er valt ook nog te denken aan bv een middenoorontsteking
Ook dat heeft mijn Russell gehad , een heel diepliggende . Ook o.a een scheve stand van de kop , niet meer willen en kunnen eten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door