Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cj
#3180899
Vreselijke bange hond. Huurden altijd een huisje in Verweggistan, maar dat is financieel niet haalbaar nu.
Ik hoop dat met het minder aantal uren knallen het beter gaat, alhoewel er nu al bommen afgaan.
Vuurwerk hoort bij Oud en Nieuw, maar die kutbommen zijn niet normaal.
Saskia
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3180903
Dat was toch al lang bekend of niet?

Ik heb een echte bange hond, ook voor onweer trouwens.
Toen ie voor het eerst zo paniekerig was, en gillend rondrende heb ik hem bij me gepakt en verplicht naast me laten zitten, op me liggen, tegen me aan hangen, wat ie ff fijn vond. Dus nu moeten we met onweer of vuurwerk in zijn buurt zijn anders komt ie ons wel zoeken en daar wil ie best ver in gaan ::) ;)
Maar goed we weten het. als ie nu maar bij ons kan zijn is het redelijk goed, fijn vind ie het niet, moet het in de gaten kunnen houden en we mogen niet weg he, niet naar een andere kamer op het grote moment dan.
Dus voor ons geen oud en nieuw feestje, maar er de hele dag en vooral snachts voor hem zijn. Maar goed het is wel managebaar en ook zonder medicatie als ie maar op onze steun kan rekenen.
Door Lizzy
#3180917
Oh OK! Ik wist het niet, heb er ook nooit op gelet moet ik je zeggen. Nou ja, beter 1 keer teveel gewaarschuwd. Ik hoorde op de radio dat honden dit middel nog steeds krijgen....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3180931
Ik heb het vroeger inderdaad aan een heel bang hondje gegeven. :'( Het was op advies van de dierenarts. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk dat ik het toen gaf, maar over de precieze werking was toen helaas nog niets bekend.
Gelukkig heb ik nu geen bange honden.

Ik vind het prima dat je er voor waarschuwt! Beter 10x teveel dan 1x te weinig!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3180966
Lizzy schreef:Oh OK! Ik wist het niet, heb er ook nooit op gelet moet ik je zeggen. Nou ja, beter 1 keer teveel gewaarschuwd. Ik hoorde op de radio dat honden dit middel nog steeds krijgen....

Er zijn van die dingen waar je niet teveel voor kan waarschuwen wat mij betreft en dit is zoiets ;)
Door Lil
#3181030
Lizzy schreef:Oh OK! Ik wist het niet, heb er ook nooit op gelet moet ik je zeggen. Nou ja, beter 1 keer teveel gewaarschuwd. Ik hoorde op de radio dat honden dit middel nog steeds krijgen....
Echt waar?!?! Dit was 12 jaar geleden al bekend...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3181092
vetranquil was het middel wat Loeka een paar jaar geleden kreeg ....
haar lichaam was als het ware verdooft maar haar ogen gingen tekeer met een innerlijke gepiep en angst .....
ik kon wel janken van de angst die ze had ... ben met dr op de verduisterde kamer met licht en radio aan naast haar gaan liggen .....het brak mn hart en heb gezworen dat dit haar nooit meer zou gebeuren ...
het jaar erna alprazolam gebruikt (en nog steeds) en ervoor gezorgd dat ze een paar uur voordat het geweld losbarst ze in diepe rust is .......
Gebruikersavatar
Door kiara
#3181633
M@rina schreef:Er is medicatie die wel een juiste werking heeft en goed werkt voor erg bange honden:

http://www.diergeneeskunde.nl/media/fil ... iek-01.pdf
Dit is een angstremmer en kalmeermiddel, maar niet zo dat de spieren slap worden, maar de prikkels nog net zo hard, zo niet harder binnen komen.
Die heb ik voor mezelf ook niet voor vuurwerk :P maar zou dat dus nooit aan hond geven
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door