Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#315531
De hond van mijn moeder gedraagt zich al heel de week heel raar en wij dachten dat ze weer last had van haar rug (ze heeft iets aan haar wervels wat niet verholpen kan worden en daar heeft ze weleens last van). Wat blijkt nu vanochtend. Ik zat dus met haar te kroelen en ik rook een bekende geur uit haar bek. Die geur die kende ik dus van de vorige keer dat ze een gespleten kies had. Die kies hebben ze er helemaal uit moeten trekken. En nu heeft ze dus weer een gespleten kies en waardoor dit komt is voor mij dus een raadsel, maar wat ik wel weet is dat ze straks twee kiezen mist en ze barft. Hoe kan ik dit dan doen, want ik wil gewoon blijven barfen, maar zonder de twee grootste kiezen lijkt me dit heel moeilijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#315538
Laura2004 schreef: De hond van mijn moeder gedraagt zich al heel de week heel raar en wij dachten dat ze weer last had van haar rug (ze heeft iets aan haar wervels wat niet verholpen kan worden en daar heeft ze weleens last van). Wat blijkt nu vanochtend. Ik zat dus met haar te kroelen en ik rook een bekende geur uit haar bek. Die geur die kende ik dus van de vorige keer dat ze een gespleten kies had. Die kies hebben ze er helemaal uit moeten trekken. En nu heeft ze dus weer een gespleten kies en waardoor dit komt is voor mij dus een raadsel, maar wat ik wel weet is dat ze straks twee kiezen mist en ze barft. Hoe kan ik dit dan doen, want ik wil gewoon blijven barfen, maar zonder de twee grootste kiezen lijkt me dit heel moeilijk.
De oudste hier mist 2x m1 en 1x p4. Ze eet gewoon alles en is nog niet eens de traagste ook :D
Door Lizzy
#315558
Heel vervelend natuurlijk, dat ze weer een gespleten kies heeft.... Hoe komt ze eraan he? Maar ik zou dus gewoon blijven barfen. Net wat Angelique zegt, ze kunnen ook eten zonder die kiezen. Te harde botten zou ik niet (meer?) geven.
Door youp
#315582
De Shih-tzu van mijn ouders had ook altijd last van haar tanden. Afbrokkelen, uitvallen.
Dit kan komen door nierinsufficientie. Vraag het je da eens.
Volgens onze da voelt de kaak dan ook vaak wat sponsachtig aan.
Door Laura2004
#315694
Ze krijgt echt nooit harde botten, dus vandaar dat ik het zo raar vind. Ze pakt weleens stenen op, misschien dat het daarvan is. Dus ik kan haar gewoon botten blijven geven. Daar ben ik (en vooral sarah) erg blij om. Ik heb vandaag alleen Ziggy en Kai geiteribben gegeven, omdat haar kies nog helemaal getrokken moet worden, ze hebben vandaag alleen het losse stukje getrokken. En ze vond het zo erg dat ze geen botten kreeg. Ik vond het echt zielig, maar als het dus gewoon kan dan krijgt ze gauw weer botten. Ik moet zeker wel wachten totdat de wond goed genezen is of is dat niet nodig? Ze moeten het nl. operatief verwijderen.
Door Laura2004
#315696
Lizzy schreef: Heel vervelend natuurlijk, dat ze weer een gespleten kies heeft.... Hoe komt ze eraan he? Maar ik zou dus gewoon blijven barfen. Net wat Angelique zegt, ze kunnen ook eten zonder die kiezen. Te harde botten zou ik niet (meer?) geven.
Ik zou het dus echt niet weten hoe het komt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#315699
Laura2004 schreef: Ik zou het dus echt niet weten hoe het komt.
Ze kan natuurljk gewoon een zwak gebit hebben. Zie ik hier ook. De een kan knoerharde botten vreten, gebeurd niks en bij een ander knallen de stukken eraf.
Door Truus
#315726
Ik zou gewoon blijven barfen maar zachte botten geven.
Zonder die kiezen moet het echt wel lukken hoor.
Het zou inderdaad van die stenen kunnen komen, erg vervelend allemaal.
Door Truus
#316250
Laura2004 schreef: Zachte botten zijn toch: kippebotjes, lamsribben en andere botten van gevogelte of niet?
Ja dit zijn zachte botten ;)
Door Elfy
#317034
Hoi,

Bonny heeft ook zo'n ontzettend slecht gebit en dat al van pup af aan!! Ze mist bijna alle tanden en kiezen wat achter de voortanden hoort. Ze had een gespleten kies en die is afgelopen woensdag getrokken met nog een tand... Ze barft al een aantal jaar en ze is pas 5.
Ik lag nog met die assistente in de clinch omdat die mij wel eens even vertelde dat haar gebit zo slecht is omdat ze geen brokken eet.... Ik had toch dat boekje "natural Immunity" moeten lezen in de wachtkamer; gewoon om alleen maar te jennen *gna gna* 8) ;D

Bonny eet weer als een reiger en geniet echt van haar eten! Ze heeft er geen moeite mee en ze mist toch heel wat tanden en kiezen.

Succes en sterkte met Sarah!
Door ''Lenie...
#318102
??? Mijn jackrussel doet ook sinds een tijd zo raar, hij at altijd alles en vooral ook kalfsbotten enz.
als ik hem nu een bot geeft dan versleep hij hem wel maar eet er niet van, ''hij blijft er gewoon naast liggen.
zelfs een korstje laat hij uit zn bekkie vallen, hij heeft ook een onaangename geur en eet met tegenzin of helemaal niet.
dat vind ik zo zielig en dan voer ik hem maar, dan eet hij wel maar kauwd er niet op.
Heb morgen een afspraak lopen bij de DA zodat ze zn gebit even kunnen na kijken.
Even afwachten nog dus.
Door Laura2004
#318112
Wat voor botten gaf je hem dan? Van de dragende botten kunnen de kiezen nl. kapot gaan. Dus bv een poot of knie etc. Die zijn heel hard, te hard voor het gebit.
Door ''Lenie...
#318125
Het waren geen dragende botten, het waren ribben met veel vlees er aan.
Heb nu weer ribben gekregen (gekocht dus) via carnibest, waar ook eenden nekkies bij zaten nu ''maar zelfs dat wil hij niet eten en dat is toch niks voor hem hoor om dat te laten liggen.
Het is eigenlijk een ECHTE alles eter ;)

Ik hoop eigenlijk niet dat het met zn Nierinsulficièntie te maken heeft.
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op di 10 mei 2005, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door