Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Syrae
#3180867
goed, eerder al gevraagd wanneer een pup over kon naar 2 maaltijden. Advies om daar vooral nog even mee te wachten.

Pupje Is nu 15 weken en ik zag gisteren dat hij volop aan het wisselen Is. Hij slaat eigenlijk standaard z'n ontbijt over. Vanmorgen wilde hij niet eens snuffelen. Nu zat er iets nieuws in, namelijk hertenlever. Ik heb dit even opgebakken waarna het met lange tanden werd opgegeten. Ik gok vooral vanwege de ghee waarin het Was gebakken.
Verder polderhoen karkas en kalkoenhart wat had liggen te ontdooien samen met lamspens.
Werd niet naar gekeken, alleen van een afstand aan gesnuffeld. Kalkoenhart kent ie, evenals pens en kip, hoewel die laatste alleen nog maar gemalen zijn langsgekomen.
Vanmiddag weer aangeboden, nu met lamspens erbij, klein scheutje yoghurt en ei. Yoghurt en ei zijn op, de rest Is uit de bak gehaald (en de hartjes "verstopt" en word niets mee gedaan!

Wat moet ik hier toch mee? Pup heeft duidelijk honger, loopt te bedelen en zielig naar z'n voerbak te kijken. Hij groeit opzich goed dus daar maak ik me niet druk om, maar t Is erg vermoeiend zo'n slecht etende pup. Zou dit met het wisselen te maken kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3180872
Ik denk dat dit wel met wisselen te maken heeft. Kauwen doet waarschijnlijk pijn, yoghurt en ei slobbert zo naar binnen natuurlijk.

Als hij echt niet wil eten zou ik tijdelijk overstappen naar kvv of zelf malen, dit eet ook wat makkelijker.

Omdat kou de pijn verdooft gebruikte ik bij mijn hond destijds bevroren washandjes. Gewoon natmaken, oprollen en invriezen. Ook kun je bijv een Kong vullen en invriezen.
Door Syrae
#3180880
Hoe lang duurt dat wisselen gemiddeld? Hij Is z'n snijtandjes al kwijt (zie al nieuwe in het tandvlees zitten)

Heb wel een vleesmolenaccessoire voor mijn bosch keukenmachine maar die gebruik ik eigenlijk om met extra accessoire pit en velloze fruitpuree van bijvoorbeeld bramen te maken. Als ik daar zijn vlees doorheen draai raak ik bang het voor onszelf te gebruiken en aangezien het apparatuur uit de jaren 50 Is durf ik het niet in de wasmachine te zetten.

Heb nog een paar rollen kvv liggen, daar kan ik een week of 2 op vooruit.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3180895
Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer hoe lang het bij onze hond heeft geduurd.
Ik weet wel dat hij de ene dag meer last had als de andere.

Voor het malen van bot zou ik je machine inderdaad niet gebruiken. De komende dagen zou ik kvv geven en dan eens proberen of hij wat spier of orgaan zo wil eten. Als hij niet wil kun je t altijd nog klein snijden.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3181000
Ik zou ook kvv geven, dat is zachter.
Ik heb nog nooit gebarft moet ik zeggen. Toen ik een pup had, kreeg hij KVV en had geen problemen tijdens het wisselen.

Dit vond ik op internet:
Voor de wisseling kunt u globaal het volgende schema aanhouden
Snijtanden: 3-5 maanden leeftijd
Hoektanden: 4-6 maanden leeftijd
Kiezen: 4-5 maanden leeftijd
Door Syrae
#3182655
goh, kennelijk toch een echte FRIEZE stabij. Stijfkoppig en eigenwijs met een aparte smaak, net als mijn (fazant)stropende overgrootvader.

Kipkarkas heeft anderhalve dag onaangeroerd gelegen, lamspens moest gezoet (koudgeslingerde honing) gezouten(grijs nat zeezout) en verwarmd in piepkleine brokjes(waar meneer dan nog 5 minuten op kon kauwen) maar de verse fazantkarkas word nog net niet naar binnen geademd! Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door