Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
#3179288
Gister hoorden ik opeens heel zacht gepiep uit de vogel kooi komen :???:
En na mama en papa van het nest af gehaald te hebben ( onder hevig protest van mama ) zag ik wel 2 super schattige kuikentjes liggen :smitten: :smitten: :smitten:

Er liggen ook nog 2 eitjes bij dus misschien krijgen we er nog meer maar o wat zijn ze schattig met hun gepiep :smitten: :smitten:

Het zijn Japanse meeuwtjes en ze wonen binnen dus geen probleem met de kou of zo.
Van het voorjaar gaan we een grote voileren buiten bouwen dus de jongen kunnen hier gewoon blijven wonen.


Hier een foto van pistof mama en als je goed kijkt een kleintje net achter het ei.

Afbeelding

wou haar vandaag niet weer van het nest halen dus een beter foto gaat niet lukken.
Door Lizzy
#3179298
Ohwwwwwwwwww, wat schattttttigggg! Zit mams er wel weer op nu? (is dat niet zielig om mams van het nest te trekken?).
Door jasmijn
#3179327
Lizzy schreef:Ohwwwwwwwwww, wat schattttttigggg! Zit mams er wel weer op nu? (is dat niet zielig om mams van het nest te trekken?).
Mama zit er rotsvast op, die krijg je enkel weg als je er zachtjes er van af duwt met een stokje of zo ( je vinger werkt niet want mevrouw is deels tam en schoomt er niet om haar snavel hard handig te gebruiken ::) :biggrin2: )

Ze zat er een halve minuut na ik haar er af had gehaald weer op, samen met manlief super pissig naar me te kijken ;)

Het is wel een beetje stres om ze er af te halen maar anders kon ik niet zeker weten hoeveel er het er waren en of er nog eieren lagen.
Door jasmijn
#3179700
Gister weer nest controle gedaan om te kijken of de anderen 2 eitjes ook uitgekomen waren, helaas niet maar wel een paar beter foto's van de super lelijke schatjes :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3179735
Gefeliciteerd met de kleine kuikentjes :D Wat zijn ze dan nog kaal zeg. Ik vind die mama wel een mooi vogeltje. Gaan die andere eitjes misschien ook nog uitkomen???
Door jasmijn
#3180594
Net waren papa en mama allebij van het nest af dus heb ik de kans gegrepen om weer wat foto's te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste eitje wat er bij lag heb ik er maar uit gehaald, het anderen eitje was er al uit gegooid.
Even geschoud en het was inderdaat leeg, dus het blijft bij 2 kuikens wat ik al zat vind ;)
Het mini eitje:

Afbeelding

Het bewijs dat het leeg is:

Afbeelding


Het zo leuk die kleintjes, ik kan niet wachten tot ze uit vliegen :D
Gebruikersavatar
Door Neally
#3180597
Dat is echt een mini-eitje.
Veel plezier met jullie nieuw huis genootjes. Mogen ze los?
Door jasmijn
#3180810
Neally schreef:Dat is echt een mini-eitje.
Veel plezier met jullie nieuw huis genootjes. Mogen ze los?
Wat bedoel je met "mogen ze los" ?

Of ze uit de kooi mogen?

Ja dat mag, maar dat willen ze niet ::)
Zitten ook 2 diamantduifjes in de kooi en die laat ik wel regelmatig rond vliegen in de huiskamer, de kooi staat dan open maar de japansen meeuwtjes blijven hardnekkig in de kooi zitten verbaast naar het open deurtje te kijken :???:

In het voorjaar komt er een grote voileren in de tuin waar ze dan naar toe verhuizen, dus dan krijgen lekker veel vliegruimte ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door