Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3180148
Wat dit jaar ons vooral gebracht heeft is een zelfstandig lopende Joep. Natuurlijk had ik gehoopt dat alles weer helemaal "normaal" zou worden en heb ik behoorlijk moeten slikken dat het niet zo is. Maar hoewel het niet mooi is in de ogen van ons mensen, is het voor Joep goed genoeg en geniet hij nog steeds met volle teugen van het leven. Maandag gaan we met Conleeuw mee wandelen op het Rozendaalse Veld! Zonder buggy, gewoon zo!

Helaas een bijzonder krakkemikkige Eddie (schrok me te pletter van zijn zorgkosten), maar dat kan van nu af aan alleen maar beter worden. Dat is het voordeel van vooruit kijken.., wat geweest is is geweest. 2016 wordt het jaar van "klacht naar kracht". En duimen voor een startbewijs voor de 100e Vierdaagse!

Veel liefde, warmte en steun van mensen om ons heen, dat is altijd geweldig! Alleen kom je nergens, samen kun je de hele wereld aan.

En Joris en ik..., wij zijn redelijk gezond door 2015 gehobbeld en dat gaan we in 2016 hopelijk continueren.
Door Dreetje
#3180172
2015 was voor mij een rustig jaar.
Geen diepe dalen en geen hoge bergen.
Qua gezondheid, werk en relatie/familie gaat het allemaal erg goed.
Voor volgend jaar een aantal leuke dingen om naar uit te kijken, in april een
reünie van het schippersinternaat in Leeuwarden waar ik zo'n 14 jaar
gewoond heb en afgelopen week de vakantie naar Noorwegen geboekt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3180180
Hoewel ik meestal heel positief ingesteld ben, was dit jaar best wel heel erg köt. Afscheid van mijn vader moeten nemen, mijn baan staat op de tocht, het afscheid van Oscar is diverse malen heel dicht bij geweest. En de realiteit is dat het afscheid akelig dichtbij blijft. En wegens meerdere redenen was 2015 ook wel een jaar waarin op diverse vlakken heel veel dingen niet konden en lukte.

Maar juist door alle nare dingen is ook zo duidelijk geworden dat ik een fantastische groep mensen om mij heen heb. Ze zeggen dat je op zo'n moment je vrienden leert kennen en dat klopt. Voor mij enkel in positieve zin, want ik heb zo veel steun en liefde mogen ontvangen. En begrip voor alles wat ik nodig had en juist ook voor wat ik niet aankon. Ik ben daar heel erg dankbaar voor.

En ik ben dankbaar voor alles wat ik wel heb kunnen doen dit jaar. Een aantal hele leuke foto opdrachten, een aantal geweldige concerten, een musical, een meidendagje met mijn nichtje. En talloze kleine uitstapjes, die allemaal veel plezier en energie hebben gegeven. Of het nou een wandeling met meneer K en Oscar was, of een ijsje halen met mijn neefje en nichtje. Dat zijn de dingen waar het om gaat in het leven. Ik heb niet veel wensen voor 2016, behalve dan dat we dan weer heel veel van die gouden momenten zullen hebben, met elkaar. En het liefst ook nog wel een poosje met die gekke Stinker erbij!
#3180205
2015 was voor ons ook wel een bewogen jaar waarin vooral de naslepen van 2013 en 2014 een rol speelden, we hebben in januari na ruim 2,5 jaar getouwtrek met manlief zijn baas de boel kunnen afsluiten, wat betekende dat er eindelijk einde kwam aan het op non-actief staan, niet kunnen/mogen werken.

Het voordeel hier van is dat onze vriendengroep wel een stuk hechter is geworden, het is juridisch een hele strijd geweest, met veel modder gooien vanaf baas zijn kant en beschuldigen waar wij dan weer niets over mochten zeggen, dus inderdaad, je leert zo je vrienden kennen. Dit zijn de mensen die ons door dik en dun gesteund hebben ondanks wat het grootste gros heeft, en misschien nog wel steeds, geloofd, want waar rook is, is vuur.

En manlief vond gelukkig ook gewoon een full-time baan weer in mei!
Hoewel ik het persoonlijk niet echt fijn vind, hij werkt nu vaak tot 20.00 uur of later, ik werk altijd overdag en moet er om 5 uur uit, dus ik eet alleen en we hebben veel minder tijd samen, vind ik dat ik niet mag zeuren, hij heeft werk en hij vind het nog leuk ook.

Ook ik ben benieuwd wat 2016 ons brengt, maar eerst gaan we een lekker week weg voor oud & nieuw met de vriendengroep, dus totaal 4 stellen, 6 kinderen en Brutus & Lola
Door Borke
#3180268
De eerste 9 maanden van dit jaar waren een tijd van hard werken, maar verder relaxed en ontspannen. Met fijne vakanties en momenten met vrienden, familie en onze beestjes.
Op mijn werk ben ik door HR een aantal malen gevraagd om collega's te begeleiden en coachen, wat ik een enorme eer vind en heel bevredigend on te doen.

In oktober ben ik samen met mijn collega's met een studie gestart, wat interessant en uitdagend is en ook heel zwaar.
Het valt tegen om na 38 jaar opeens weer te studeren voor een examen en dat vind ik best spannend.
Er gaat heel (te?) veel prive tijd in zitten en dat valt best tegen om je dan tussendoor te ontspannen.

Op 25/11 bleken onze laatste twee poezenmeisjes beiden ernstig ziek te zijn, zo erg dat we ze samen hebben laten inslapen. Wat tegelijkertijd heel mooi was, maar ook heel zwaar.

Tegelijkertijd ben ik heel blij en dankbaar dat het met Sofi zo geweldig gaat, ondanks haar leishmaniose en het feit dat ze al bijna 11 jaar is. Ook qua gedrag is ze veel gemakkelijker geworden.

Verder heb ik het na al die jaren nog steeds getroffen met een fantastisch lieve man en werken wij beiden van huis uit in leuk werk en wonen we in een heerlijk rustig huis in de natuur.
Mijn gezondheid heeft zo zijn ups en downs, maar ik denk maar zo: 'wijsheid komt met gebreken' en ik zou ook geen 30 meer willen zijn :cool:
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3180276
Mijn jaar is erg ummm bewogen geweest. Een tijd via een uitzendbureau gewerkt met toch wel wat onzekerheid hier en daar, nieuwe baan met contract en erg leuk, veel aan moeten passen in mijn leven. Trouwplannen gehad, uitgesteld en uiteindelijk ook afgesteld. In 8 weken tijd een nieuwe woning gezocht, gevonden en betrokken (ook met hulp van mede-bp'ers), leven op de kop komen staan en op het moment erg zwaar in gevecht met mezelf en ik weet nog niet wie er wint. Oude vrienden hervonden, veel als vrienden gewaande kennissen kwijt geraakt, nieuwe vrienden gemaakt in de buurt en als altijd gesteund door dik en dun door mijn familie. Het was best wel een bewogen jaar ja.
Door Martine-Tom
#3180282
Ook hier veel gebeurd, januari begonnen met het idee dat verhuizen er niet meer in zat...en in mei toch verhuisd :biggrin2:
Tom die het daar lastig mee had en veel ziek was, aangevallen werd en nu gelukkig helemaal thuis is hier.
Gezondheid die het af liet weten en daardoor mentaal ook flink moeten werken om dat te accepteren...het feit dat je 35 bent en gewoon lang niet alles kan wat je wilt, een fijne peut gevonden die daarin veel betekend.
Familiebanden die onder spanning staan en verbroken zijn, fijne vrienden die ervoor in de plaats zijn gekomen.

Ja...best veel gebeurd :)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3180297
Ik heb dit jaar EIN-DE-LIJK mijn studie af kunnen ronden, helaas niet op de manier die ik wilde.... :'(
In januari weer gezakt voor mijn examen, naar decaan geweest, schoolpsycholoog, echte psycholoog.. Examen herkanst en mens dat mij moest beoordelen schoot uit haar slof dat ik het nooit zou kunnen, besloten bijna €50,000 studieschuld op me te nemen.. Nog enkele maanden gesoebat over mijn scriptie, maar in november eindelijk: een certificaat waarop staat dat ik alles in mijn opleiding heb behaald behalve mijn stage, en een stagebeoordeling....
Sinds augustus ben ik gaan werken, ik werk in een geweldige huisartsenpraktijk met hele lieve mensen. Geweldige collega's, leuke artsen, echt geweldig!!

Mijn wens voor 2016: Een vast contract, een huisje en een nieuw pupje!
Door M@rina
#3180308
Eind 2014 kreeg ik de brief waarin stond dat mijn functie op hield te bestaan, er zou een nieuwe functie komen waarop we konden solliciteren, maar er waren 40 ex clustermanager en er zou maar plek zijn voor 13 nieuwe managers.... heftig zo de feestdagen in..

Pas begin maart was de procedure helder, tot die tijd heb ik mezelf op haken gestort en prachtige sjaals en omslagdoeken gehaakt, ik kon mezelf daarin lekker verliezen en dacht dan niet aan de stress. Procedure: Portfolio maken, en presentatie geven voor een 8-tallige commissie. Wat een stress en eind maart de uitslag, gelukkig ik had een nieuwe baan!!! :groupwave2:

Toen begon het pas echt. Mijn hemel, ik kreeg gelijk een bezuinigingsopdracht van 1,7 miljoen voor me kiezen. Reorganisatieplan schrijven, voorleggen aan adviesorganen zoals OR, cliëntenraad etc., uitvoeringsplan schrijven, zorgen dat je iedereen mee krijgt in het proces, zowel medewerkers cliënten als de ouders/vertegenwoordigers. Wel: It was A hell of a job en dit was niet wat ik me er van voorgesteld had.
Begin december zijn er 3 locaties gesloten, 120 cliënten verhuist, zijn medewerkers in nieuwe teams begonnen, achter de schermen heel veel werk voor ondersteunde diensten zoals HR, ICT, financiën, logistiek, cliëntadministratie etc. Het is gelukt!!! In het nieuwe jaar nog een kleine verhuizing in een andere regio en dan is de reorganisatie achter de rug! en kan ik eindelijk aan mijn oorspronkelijke baan beginnen.. Ik ga het nog missen die reorganisatie, de dynamiek, het netwerken, de stress wat minder, maar wat heb ik onwijs veel geleerd van dit proces!!!

Het heeft wel effecten gehad, lange dagen werken, veel in de avonden en soms ook weekenden, de poppeloppies hebben er onder geleden qua aandacht en verzorging, Gelukkig werkt mijn man thuis en heeft hij veel met ze gewandeld, maar juist in die drukke periode ging zijn eigen bedrijfje ook in eens als een speer. Soms kreeg een appje: Kom jij nog thuis vandaag? of kwam je nou thuis eten? Dat zijn toch wel tekenen aan de wand, maar die heftige periode is nu wel zo'n beetje achter de rug.

Om die reden is er dus ook niet veel voorbereiding gedaan voor de kerst, wel vorig weekend twee kleine boompjes op het dressoir gezet, maar normaal ben ik al lang bezig met wat te gaan eten, welk toetje etc. Minder tijd voor fora gehad, niet meer gehaakt.... van mij mag 2016 iets rustiger worden.
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 20 dec 2015, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3180315
Voor mij komt er dit jaar weer ontslag aan . Dus ik ben nu al aan het rondkijken naar een andere baan .
Manlief heeft het weer druk . De mensen hebben weer meer te besteden en geven dus weer meer geld uit aan verbouwingen .
Verder gaat alles hier zo zijn gangetje . Ook met de soos , Tessa heeft de DA dit jaar iets vaker gezien
Maar ja met het klimmen der jaren komt dat nu eenmaal weleens voor . Met Amber gaat het nog steeds erg goed .
Door MillyMol
#3180353
Het jaar begon met het verder herstellen van een enkelfractuur, opgelopen nadat een onoplettende automobiliste me over het hoofd had gezien op een rotonde en mijn motor omver reed, met mij erop.
Ik zat toen al halverwege een project voor een nieuw elektronisch patiënten dossier i.c.m een fusie met een ander ziekenhuis. Vanaf de start in april 2014 al veel maagklachten, diarree, misselijkheid, afvallen. Voor het eerst in mijn professionele carrière dacht ik: ben ik wel de goede projectleider, kan ik dit wel aan? Ik heb anders nooit zoveel last van stress? Totdat een lichtje ging branden. Deze klachten leken wel heel erg op klachten die ik in 1995 ook had na een allergische reactie op een antibioticum. Toen heel heftig, nu veel sluipender. Bloed laten prikken: veel te veel eosinofielen in het bloed. Gastroscopie: ook veel eosinofielen in het weefsel. Diagnose: eosinofiele gastro-enteritis. Nou dat wisten we dan tenminste. Gestart met prednison en later met entocort. Maar telkens als ik de dosering afbouwde werden de klachten erger. En een allergie kon niet worden aangetoond. Uiteindelijk in najaar doorverwezen naar hematoloog op verdenking van een zeldzame vorm van een bloedziekte. Scans, echo’s, functie-onderzoeken, nog meer bloedonderzoek, o.a. voor DNA-bepaling, en ondertussen in oktober de lucht in met het nieuwe patiënten dossier. Dagen gemaakt van 16 uur en ondertussen in afwachting van alle uitslagen. Die kwamen: het blijkt te gaan om een zeer zeldzame aandoening: chronische lymfoproliferatieve eosinofiele leukemie. Zo genoemd omdat door de woekering van de eosinofielen de andere leukocyten geen kans meer krijgen en in aantal dalen. Het goede nieuws: het is voorlopig goed te behandelen met de entocort en er is verder geen andere orgaanschade. Als dat niet meer werkt zijn er nog voldoende andere behandelopties. Voorlopig gaan we dus door met leven en zoveel mogelijk genieten van mijn kinderen, mijn allerliefste Tobias, steun en toeverlaat met zijn altijd kwispelende staart en vrolijke karakter, mijn vrienden, mijn huis, mijn werk. En lekker en gezond eten :D

Op naar 2016. :wavetowel2:
Door tt-tjes
#3180362
Voor ons was het een rot jaar. Het begon met Balou zijn problemen, zijn operatie en daarna het megacolon probleem. Verder een broer die overleden is en Fjurdy die ik heb moeten laten gaan. Daarna nog Chendo erbij met zijn leverprobleem.
Dat zijn nog maar een paar dingen. Ik zal blij zijn als dit jaar voorbij is, en dat 2016 iets rustiger zal zijn.
Door Lil
#3180387
Hier geen goed jaar helaas. Ik hoop gewoon op een beter 2016. Verder heb ik wel mega top vriendinnen die mij bijstaan als het moeilijk is. Daar ben ik heel dankbaar voor.
#3180874
2015 was een jaar zoals alle andere jaren tot eind oktober.....
Ben eind oktober gesteriliseerd.... Een week erna had ik nog steeds buikpijn, at weinig, huilbuien..... Toch naar het ziekenhuis gebeld..... Na echo, radiologie, ct scan, bleek ik een geperforeerde darm te hebben die ondertussen alweer uit zichzelf gedicht was, maar mn buik zat vol met abcessen...... Ik ben meteen onder het mes gegaan, het was levensbedreigend...... Na 4 uur operatie terug op de afdeling, om 3 uur later naar de IC gebracht te worden omdat het niet goed ging met me, de sonde en de sondevoeding er oa uitgooien omdat mn maag geen eten meer kon verdragen en ik bleek al een tijdje longontsteking te hebben zonder dat ik iets had gemerkt..... Nu ben ik, gelukkig, alweer 5 weken thuis........ Stap voor stap kom ik er wel weer, maar het heeft tijd nodig...... Zowel lichamelijk (energie opbouwen en kilo's aankomen) als mentaal....... Ik ben in ieder geval wel gestopt met roken vanuit het niets ........ Dus 2016 begint voor mij met een verder positief herstel en ik hoop weer snel te zijn waar ik was..... Alleen wel met dat ik anders ben gaan denken over het leven en de mensen om mij heen ;) ........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door