Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door becky3
#3180012
Hoi allemaal,

Ik heb 2 hondjes die op BARF staan, maar deze krijgen steeds vaker zachte poep/diarree (afgelopen week heb ik ze allebei 2x moeten wassen, ook is het er een keer 's nachts uitgekomen :-\ )
Ik heb niet echt het idee dat het aan diersoorten ligt, de ene keer hebben ze diarree bij parelhoen en de andere keer bij geit.

Ze krijgen qua botsoorten (tussen de 45 en 50% van het totale menu) : kwartel, parelhoenkk, reeribben, jonge geitjes, (zachte, goed bevleesde) lamsribben, eendenvleugels en soms gans
Als spiervlees krijgen ze (tussen de 25 en 27%) : lama, paard, ree en rund
Verder krijgen ze tussen de 16 en 19% orgaan en tussen de 8 en 10% groenten, met af en toe een visje en een kwarteleitje.

Waardoor kan diarree komen en kan het worden verminderd?

Alvast bedankt voor de reacties
Door Lizzy
#3180022
Ze eten allebei hetzelfde en ze hebben beide op dezelfde dagen dunne ontlasting? Want als dat zo is, dan moet het volgens mij toch in de combinatie van de voeding zoeken. Zoals bijv. een dag orgaanvlees + een rauw ei. Of orgaanvlees + vette vis. Want dat is allemaal erg laxerend.

Hoe lang eten je honden nu BARF?

Hoe oud zijn ze?
Door becky3
#3180036
Ze krijgen meestal hetzelfde te eten, ze hebben echter niet altijd op dezelfde dag dunne ontlasting.
Ik geeft elke dag compleet, 's morgens spier, begin van de middag orgaan en groente, 's avonds bot. Als ze een eitje of een visje krijgen, mogen ze dat bij het bot.
Ze krijgen al bijna 1,5 jaar BARF (augustus 2014), dus ze hoeven niet meer aan bot te wennen.

De ene hond is 6 en de andere bijna 2.

Mijn ouders beginnen al te schelden met 'zullen we ze maar weer gewoon br*k geven??!'
Gebruikersavatar
Door pluk
#3180039
becky3 schreef:Ze krijgen meestal hetzelfde te eten, ze hebben echter niet altijd op dezelfde dag dunne ontlasting.
Ik geeft elke dag compleet, 's morgens spier, begin van de middag orgaan en groente, 's avonds bot. Als ze een eitje of een visje krijgen, mogen ze dat bij het bot.
Ze krijgen al bijna 1,5 jaar BARF (augustus 2014), dus ze hoeven niet meer aan bot te wennen.

De ene hond is 6 en de andere bijna 2.

Mijn ouders beginnen al te schelden met 'zullen we ze maar weer gewoon br*k geven??!'
Als je overstapt naar 1 of 2 complete maaltijd per dag dan verwacht ik dat de problemen wel over zullen zijn. Spiervlees, orgaan en sommige groenten laxeren namelijk, dus beter combineer je die in 1maaltijd met vleesbot.
Door Lizzy
#3180051
Ik zou ook eerst beginnen met alles in 1 maaltijd te stoppen en eigenlijk gewoon nog maar 1 maaltijd per dag geven. Je kunt voorlopig ook wat probiotica (een goede) geven ter ondersteuning van de darmflora.
Door becky3
#3180067
Bedankt voor de reacties, ik zal komende tijd eens 1x per dag geven en kijken of ze nog steeds last hebben.

@Lizzy wat zou een goede probiotica zijn?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3180270
becky3 schreef:Of is er nog iemand die een goede probiotica weet?
Even voor je gezocht op het Forum, kwam een post van Lizzy tegen en die adviseerde deze:
Solgar Advanced 40+ Acidophilus
Gebruikersavatar
Door pluk
#3180271
Solgar Advanced 40+ wordt regelmatig geadviseerd.
Ik heb zelf goede ervaringen met Phytonics.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3180273
pluk schreef:Solgar Advanced 40+ wordt regelmatig geadviseerd.
Ik heb zelf goede ervaringen met Phytonics.


Haha ik was je net voor Pluk! :P
Door tt-tjes
#3180307
Ik zou idd ook voor een complete maaltijd gaan. Ik lees dat je 3x per dag eten geeft. Ik zou naar 2 of 1 x per dag gaan.
En idd Solgar probiotica. Fantastisch product.
Door becky3
#3180329
Oké dan denk ik dat ik voor de Solgar Advanced 40+ acidophilus ga.

Het zit in capsules, kan je deze gewoon openbreken en door de groente/orgaan doen?
En wat is de dosis die ik aan moet houden ( voor mensen is het 1 tot 6 capsules per dag)? Ik heb 2 hondjes die elk ongeveer 8-9 kilo wegen
Door tt-tjes
#3180361
becky3 schreef:Oké dan denk ik dat ik voor de Solgar Advanced 40+ acidophilus ga.

Het zit in capsules, kan je deze gewoon openbreken en door de groente/orgaan doen?
En wat is de dosis die ik aan moet houden ( voor mensen is het 1 tot 6 capsules per dag)? Ik heb 2 hondjes die elk ongeveer 8-9 kilo wegen
Ik geef meestal 1 capsule per dag, als het echt nodig is 2 capsules. Je kunt ook 1 capsule verdelen over 2x. Ze zijn erg makkelijk open te maken en ook weer dicht. Ik kiep het gewoon over het eten.
Door becky3
#3180826
Als het goed is krijg ik vandaag, of anders morgen de solgar capsules binnen.
Ik voer nu sinds zaterdag 1x per dag, vannacht had een van de honden weer diaree (ik moest haar vannacht 3x wassen :( ), dus ik hoop dat ze werken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door