Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3180048
2015....

Vandaag is echt zo'n dag dat ik eens terug kijk op een heel heftig jaar ! Wat een rollercoaster zeg !
Normaal vind ik het leuk om dingen te posten in de Bar, maar dit jaar kwam het er steeds niet van... Ik dacht dat doe ik later wel- maar er gebeurde zo waanzinnig veel, dat later er nooit van kwam. Toch zijn er wel een paar dingen die ik wil delen :)

Het begon gelijk al goed.... Abby haar bevalling begon veeel eerder dan verwacht, op oudjaarsavond ! En jawel op 1 januari hadden wij dus een nestje border collie pupjes liggen.... heel byzonder in ons vakantie huisje !
Afbeelding

Ze hadden al vrij snel allemaal een baasje, en ze zouden allemaal gaan verhuizen... maar er was 1 pupje... ja die lelijke, met die witte kop.... pffff.... een Mega klik van hier tot Tokio ! En toen de dag kwam dat het nieuwe baasje voor de eerste keer zou komen kijken, was ik er letterlijk ziek van- ik wilde haar niet afgeven ! Mijn zesde nestje, en nog nooit zo sterk dat gevoel gehad. Dus, knoop doorgehakt en Doortje mocht blijven !!! Mijn andere borders waren immers al 7(Abby) en 11(Joy).
Afbeelding

Tja, en voor je het weet ben je dat pupje ook weer kwijt en heb je een puber...... Wat is ze gaaf geworden !!!
Afbeelding

April.... Mickey gaat ineens heel snel achteruit. Ze wordt super dement, iets wat al jaren een probleem was. Maar als ze niet meer alleen kan blijven, maar ook niet meer meekan zonder de weg kwijt te raken, van slag raakt en niet meer terug kan settelen, moeten we de knoop doorhakken en haar laten gaan.
Mn eerste hondje, mn maatje, ik mis haar nog steeds... maar tis goed zo.
Afbeelding

Zomer 2015.... Foxy heeft een prachtige vacht.... super trots ben ik op dat leuke vrolijke hondje !
Afbeelding
soms....
Afbeelding
Na deze actie.... is geloof ik de tondeuse eroverheen gegaan en kreeg ze modelletje naakthond. Foxy is een schatje, maar ook een viespeuk eersteklas. Zonder vacht mag ze lekker modderen en prutsloten opzoeken zoveel ze wil !

Meestal hebben we eens per 2 jaar een nestje. Dit jaar komt het anders uit en mocht ook Venna gedekt worden. Zij krijgt midden in de zomer een prachtig nestje pups ! Doortje is geweldig en speelt wat af met de pups. Venna is een schatje en vind alles goed. Tis nog wel even heel spannend als Venna mastitis krijgt nadat alle pups weg zijn, maar ook dat is goed gekomen.
Afbeelding

In augustus breekt mijn oma haar heup en blijft ze wat kwakkelen. Maar ze was redelijk oke, en vroeg of ik langs wilde komen met de pupjes. Dus ja, natuurlijk doe je dat !!! Samen hebben we genoten. Twee dagen later is ze in haar slaap overleden. Wat een kostbare foto's ! En wat ben ik blij dat ik gelijk gegaan ben toen oma daarom vroeg !
Afbeelding

En tussendoor genieten we ook... Tess de Duitse Staande komt zoals elk jaar nu ook weer een paar weken logeren in de vakantie ! Heerlijk om zo'n fijne roedel te hebben, dat dat gewoon allemaal kan !
Afbeelding

Ook krijgen we het mooiste nestje kittens ooit ! Sientje krijgt 3 prachtige somali kittens, 2 zilver sorrel en eentje sorrel....oftewel 2 zilvertjes en een draakje ;) Zo leuk dat 1 kitten vlakbij mag blijven wonen !
Afbeelding

Al jaren ben ik ook gek van de sledehonden sport. En dit jaar had ik voor het eerst een officiele ontheffing zodat ik ook daadwerkelijk mee mag doen met wedstrijden ! Super gaaf, we werden over 2 dagen 9de vd ruim 50 teams. Het mooie is dat Joy en Abby rustig naar de start lopen en braaf wachten... En de sledehonden-mensjes ons stom verbaasd na kijken als die 2 gewoon weg knallen :) en ze ons dan niet meer in kunnen halen !
Ik moest Joy even bij de arts laten zien, want ruim 11 jaar oud... of ze dat nog wel kon ? Ja dus !!!
Afbeelding

Deze foto van Vivi vind ik zo mooi, het geeft heel goed mijn gevoel weer...het ietwat sombere, serene, maar toch ook mooie........ een jaar met ups en downs, september, mn moeder is een jaar geleden overleden. Mijn pa is druk met zijn nieuwe vriendin.... pfff... gelukkig zijn er mijn hondjes, eindeloos wandelen we samen !
Afbeelding

November.... ik train nog steeds fanatiek met mn honden, tis mn lust en mn leven.... ik wilde heel graag met Abby haar Obedience 1 diploma halen, dus meegedaan met een wedstrijd. Groot was de verrassing dat we niet alleen het examen gehaald hadden, maar dat Abby ook nog eens tweede werd ! Echt super gaaf !
Afbeelding


November.....ik ben ruim 50 kilo afgevallen....
Iets wat ik normaal niet zo aan de grote klok zou willen hangen. Maar ik ben dr trots op. Ik heb er keihard voor gewerkt, maar daarnaast heb ik ook heel veel steun en support gehad van heel veel lieve vrienden hier op Barfplaats ! Zonder hun, weet niet of ik het dan had gered ! De voor foto's zijn van een jaar geleden. In april heb ik een gastric bypas gehad. Mijn voedingspatroon was al langer op orde, maar ik viel niet meer af. En als ik meer ging sporten kreeg ik alleen maar meer blessures....
Afbeelding
De rotweiler was een leenhondje, omdat mijn honden tijdelijk op rust stonden na een controle vd fysio ;)

Na de operatie ben ik het sporten weer gaan opbouwen en dat is gelukt ;) Vooral het canicrossen vind ik superleuk !
We trainen in ieder geval 2x in de week met een groepje. En ik loop dus gewoon al ruim 9 km !!! En weet je, ik vind het nog leuk ook ! Ik had dat echt nooit gedacht ! Maar ben er zo onwijs blij mee !
Afbeelding

Tja en dan ga je ook gekke dingen doen.... haha... hier met mn zusje samen mee gedaan met de dogsurvival !!!
Afbeelding

Begin december. Helpen met pap verhuizen- het ouderlijk huis is verkocht en moet leeg. Zoooo wat komen er dan een hoop herinneringen voorbij !!! Dit medaillon vonden we, ik heb t bewaard, weet niet zo goed wat ik ermee moet. Maar ik weet dat mijn moeder het altijd droeg en zorgvuldig heeft bewaard.... dus doe ik dat ook !
Afbeelding

19 december- vandaag.....
Mijn pa is getrouwd met zijn nieuwe vriendin..... Ik heb er vrede mee, ze is lief en ze is goed voor hem. Hij was niet happy alleen en ik hoop echt dat ze gelukkig zullen zijn samen ! Maar ja, voor sommige vd familie is dit veel te snel.
Dus het was een heftig dagje vandaag, met een boel mixd feelings !
Afbeelding

Ik geloof dat ik blij ben dat 2015 bijna over is...
Ben benieuwd wat 2016 gaat brengen... maar het zal vast wat rustiger zijn dan dit jaar ;)
#3180056
Ohhww, allereerst moet ik gezegd hebben dat ik genoten heb van je verslag met foto's! Wat heb je dat leuk gedaan!

Maar wat een jaar hee :o

Wat is je "pup" leuk geworden!!! Wow, niks lelijke witte harses, ze is prachtig!

En ja jeetje, wat zie jij er onwijs anders uit.... Ik zou je werkelijk niet meer herkennen! Je ziet er fantastisch uit, ik denk dat je met recht ontzettend trots op jezelf mag zijn. Wow!

En je paps. Tja. Ik vind het knap dat je er vrede mee hebt. Het is ook het beste wat je kunt doen. Maar dat neemt niet weg dat ik ook wel snap dat niet iedereen zoiets even makkelijk te verteren vindt. Toch, het is zijn leven en hij leeft maar 1 keer!

Super bedankt voor het delen van je jaar. Nogmaals, wat een gaaf verslag!

Op naar een topjaar, 2016 :-*
#3180076
Je hebt een turbulent jaar achter de rug, met hoogte- en dieptepunten. Dank voor het delen ervan!
Je hebt je er fantastisch doorheen geslagen en kunt met trots terugkijken op tenminste 1 megaprestatie.
Wat er ook op je afkomt in 2016, dit jaar heeft je geleerd dat je het aankunt.
Ik wens je een fantastisch 2016 toe!
#3180124
Wat een ontroerend verslag... Een bewogen jaar waarin je veel moois hebt meegemaakt maar ook veel verdriet. Je hebt je er als een kanjer doorheen geslagen zeg, bewonderenswaardig. Je ziet er ontzettend goed uit en wat een mooie roedel heb je, heerlijk dat je daar zo actief mee bezig bent. Ik hoop voor je dat 2016 iets minder verdriet zal brengen dan afgelopen jaar :-* .
#3180128
Dankjewel voor alle lieve reacties !
Vanochtend nog een poging gedaan om een mooie groepsfoto te maken van mn clubje, maar nee, dat wilde echt niet lukken !
Lol, dus dan maar een collage.
Mn 3 borders, Joy, haar dochter Abby en haar kleindochter Doortje. De chinees Foxy, mam dr hondje die bij mij mocht blijven en Vivi de windhond. Alleen Venna staat er niet bij, dochter van Abby die ik co-own heb en dus bij haar eigen baasje is.

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door