Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg58
#3179207
Afbeelding

Gisterenavond kreeg ik deze ring van mijn oudste zus.De ring van onze moeder die al haast 25 jaar dood is.
Mijn zus doet er niks mee en vond dat hij bij mij hoort. :)
Ik ben er erg blij mee en ga hem bij de juwelier laten restoreren.
De ring is door het vele dragen van mijn moeder erg dun geworden,dus voor de zekerheid laat ik hem opknappen.
Dan ga ik hem zeker dragen.:)
Laatst gewijzigd door Ingeborg58 op vr 18 dec 2015, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3179215
Mooi! En ook heel speciaal, omdat hij van je moeder is geweest. Dat draagt toch anders, is mijn ervaring (ik heb een tijdje terug van mijn vader de ring van mijn overgrootoma gekregen, die mijn moeder altijd heeft gedragen en na haar overlijden mijn vader. Voelt gewoon bijzonder.).
Door Cathelijn
#3179221
Heel bijzonder zo'n ring. Lief van je zus dat ze hem heeft overgedragen zodat jij hem kunt gaan dragen.
Door Oso-Bayou
#3179267
Wat fijn dat jouw zus de ring van jullie moeder niet zomaar in de la laat liggen, maar hem aan jou geeft. :flowers:

Fijne herinnering aan je moeder en een goede band met je zus :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3179277
Ik houd van sieraden met historie. :)

Hier ook een ring in het bezit, die al heel veel generaties van/voor de oudste dochter van de generatie is. Goede reminder, want ik moet hem nog steeds naar de juwelier brengen, er is een steentje uit.
Na mij gaat de ring (inclusief stamboom en fotoboekje van alle dames die de ring dragen) naar de dochter van mijn nichtje. Ik heb geen kinderen, dus moet de ring een "takje" van de stamboom opschuiven na mij.

Waardevol bezit, koesteren!
Door Lizzy
#3179301
Wat mooi! Zit er een bloedkoraal in?

Laat je 'm zien, als ie gerestaureerd is?
Door Ingeborg58
#3179305
Lizzy schreef:Wat mooi! Zit er een bloedkoraal in?

Laat je 'm zien, als ie gerestaureerd is?
Zeker laat ik hem dan zien. De steen is volgens mij calciet.
Door Lizzy
#3179308
Ingeborg58 schreef:Zeker laat ik hem dan zien. De steen is volgens mij calciet.
Dat kan ik me eerlijk gezegd lastig voorstellen.... Ik denk dan eerder aan een Carneool.
Door Ingeborg58
#3179318
Lizzy schreef:Dat kan ik me eerlijk gezegd lastig voorstellen.... Ik denk dan eerder aan een Carneool.
Zou zomaar kunnen. Ik zal het de juwelier vragen als hij klaar is!
Door Tibbies
#3179353
Mooi! Ik ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien.

Zucht.... ik heb ook zo'n soort ring, in een doosje, van mijn overleden moeder.
Ik denk dat het tijd word dat ik er ook iets mee ga doen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3179358
Mooi Inge, dierbaar en onbetaalbaar. Ben heel benieuwd hoe de ring worden gaat.

Op de avond dat mam stierf zijn haar ringen en armband afgedaan en bij mij weer omgegaan. Van haar en paps trouwring heeft pap voor mij een nieuwe ring laten maken, die draag ik nu een jaar. Ik heb nooit meer andere sieraden nodig, op de één of andere manier maakt het mij "volledig". Al weet ik niet heel goed hoe ik het precies moet zeggen.
Door Borke
#3179395
Ook ik koester de sieraden van mijn moeder en grootmoeder, het voelt altijd alsof ik hen meeneem als ik die sieraden draag.
Jouw ring vind ik prachtig, goed idee om hem even weg te brengen en na te laten lopen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door