Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door faya
#3178537
Hier wordt of werd er na de brokken jaren geleden gestart met voorzichtig KVV en daarna meer BARF nu toch weer van plan meer op KVV over te gaan - prijzen BARF en KVV flink gestegen of ligt dit aan mij? Ik bestel nu bij Dogmeat vnl Barf en enkelvoudige vleesmixen, vind al het spiervlees daar eigenlijk nogal duur - verder af en toe bij Lotgering naast de compleetmixen met wild en variatie eend / lam ook de eendennekken en kalkoennekken daar qua prijs gunstig, of sinds kort ook bij natuur en dier de kennellijn, voor mij dan leuke aanvulling is ook compleet KVV, soms gaan we naar slagerij voor "vuile" pens, runderhart ( hier in de regio ) en heel af en toe haal ik - als ik in de buurt van Rotterdam ben - geitensnippers, lamshart, kipkarkas, eendnek, lamslever, lamsnier bij het Islamcentrumm. Zoek eigenlijk nog wat meer adressen, gunstig in prijs en toch qua kwaliteit goed - hoe denken jullie over Lotgering Natuur& dier en de enkelvoudige mixen van Dogmeat - hoor altijd zeggen dat Lotgering minimaal van kwaliteit is maar mijn dames vinden het meestal lekker. Graag jullie ervaringen en suggesties voor andere merken die niet zo heel prijzig zijn en waar jullie goede ervaringen mee hebben
#3178544
Ik bestel zelf voornamelijk bij dogmeat, dat bevalt uitstekend.
Laatst een keer een aantal porties lotgering lam en eend/paard gehaald, maar ik vond de kwaliteit niet constant. In de 8 kilo die ik had, dus 16 pakjes, was de kwaliteit al erg wisselend. En mijn honden haalden hun neus er voor op. Terwijl ze normaal echt alles eten, met veel smaak.
Met de kennellijn van natuur en dier heb ik geen ervaring.
Door faya
#3181413
Dank voor reacties, zijn er meer meer mensen die de enkelvoudige mixen van Dogmeat ook geven, zijn niet compleet, maar als aanvulling op 2 dagen Barf, 2 dagen Lotgering eend/lam of eend/paard of variatie met wild, 1 dag natuur en dier heb de kalkoen,parelhoen, paard, 1 dag bijv. geitmix, zalmmix, vleesmix omdat deze niet op andere dagen gegeven worden.
#3181861
Hier wel hoofdzakelijk dogmeat en de kwaliteit bevalt goed. Als ik puur alleen dogmeat geef word de ontlasting wel iets harder maar niet echt krijtjes. Ik wissel het wel af met carnivoer en barfmenu. Af en toe en ander merk om uit te proberen. Het verschilt natuurlijk per hond waar hij het goed op doet. Die van mij hoef ik bv geen lotgering meer te geven, dan krijgt ze slappe ontlasting en er zijn der genoeg die het er goed op doen.
Als je genoeg enkelvoudige smaken afwisselt ben je ook compleet!
#3181867
Ik heb ook wel eens de enkelvoudige mixen van dogmeat ter afwisseling van diersoorten die ik bij barf minder makkelijk kan krijgen.
Mijn ene hond moet ik er wel nog extra spiervlees bijgeven omdat ze anders te harde ontlasting krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door