Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BusKay
#3178380
Sinds zeker een week heeft Kay een zelfde bultje als onderstaand op de neus (toevallig ook dezelfde plek).

Iemand een idee wat het kan zijn??

Afbeelding
Door smulpaap
#3178387
Amber van mij heeft jaren geleden ook eens een bultje gehad , op de foto rechts te zien .
Bij haar kwam het door het eten van spiervlees van de geit . Dat heb ik geschrapt en het is nooit meer terug gekomen

Nu is die bult op jouw foto wel groter . Ik weet het niet , wat het kan zijn .
Ik zou het even in de gaten houden , en bij twijfel even aan de DA laten zien
Wat ik ervan zie is het niet onrustig etc . Maar ja je weet maar nooit


Afbeelding
Door Lizzy
#3178443
BusKay schreef:Sinds zeker een week heeft Kay een zelfde bultje als onderstaand op de neus (toevallig ook dezelfde plek).

Iemand een idee wat het kan zijn??

Afbeelding
Hoe oud is Kay?

Het lijkt op een histiocytoom. Dat is een onschuldig goedaardig dingetje dat vanzelf weer weggaat. Maar omdat je het niet met zekerheid kunt zeggen, zou ik toch even overleggen met je DA. En eventueel een dunne naald biopt laten maken.
Door BusKay
#3178454
Kay is 4 jaartjes.
Je klinkt eng... :cry2: :cry2:
Door Retrievers
#3178548
Ik zou er meteen naar laten kijken. Senna mijn lab van bijna 3 jaar had een half jaar geleden een kwaadaardige mastceltumor.
Meteen weg laten halen en naar een Duits lab gestuurd. Gelukkig was het toen helemaal weg.
Door Lizzy
#3178571
Ja, en dat is dus een beetje het probleem Buskay. Het lijkt op een histiocytoom. En die is goedaardig. Maar het onderscheid tussen een histiocytoom en een mastceltumor is moeilijk te maken en vergt toch een biopt. En ja, dat is ook eng.... Bultjes zijn gewoon niet fijn.
Door BusKay
#3178594
Zojuist afspraak gemaakt voor maandag..
Door Retrievers
#3178714
Lizzy schreef:Ja, en dat is dus een beetje het probleem Buskay. Het lijkt op een histiocytoom. En die is goedaardig. Maar het onderscheid tussen een histiocytoom en een mastceltumor is moeilijk te maken en vergt toch een biopt. En ja, dat is ook eng.... Bultjes zijn gewoon niet fijn.
Ik kreeg te horen dat ze ook op wondjes kunnen lijken, die kr*ngen kunnen veel verschillende vormen aannemen. :'( Ik ga nu met alles naar de dierenarts. Met beide honden. Dan maar consult kosten kwijt mocht het niks zijn.
Door BusKay
#3179010
Goed.. terug van de DA...
Het leek hem goedaardig en hij vond het wat vroeg voor allerlei scenario's.
Bij een biopt zou hij het liever direct in z'n geheel weg halen.
Het kon ook nog net zo goed een ontstoken haarvat zijn.
Invloed door voeding/voedsel leek hem uitgesloten daar er dan sprake is van meer bultjes..
Even wachten tot januari. We zien hem dan toch weer.. voor de nieuwjaarswandeling.
Door BusKay
#3201924
Update...

Het heeft lang en met veel ergernis (soms ook een beetje angst) geduurd maar het bultje is weg en de haartjes groeien weer een beetje.
Paar weekjes nog en het plekje is niet meer zichtbaar..
Vele malen deed het bultje vervellen en het werd zo kleiner...

Dus gelukkig toch een histiowegbultje!!
Door Lizzy
#3201940
Nou, super goed nieuws! De beste bultjes zijn onschuldige rakkers die vanzelf verdwijnen ja!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door