Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3177400
Morgen haal ik oa vijf kilo hele kwartels en zeven eendenlijven op. Van de eend weet ik nog niet of daar iets van orgaan inzit, kwartel wel. Kan ik bij de kwartel ook al zijn de organen maar klein, stellen dat dit compleet is en enkel groente toevoegen? Kan ik in beide gevallen in ieder geval de verhouding spiervlees/vleesbot als compleet zien? Ik wil beide eenmaal per week serveren, verder weeg ik alle onderdelen afzonderlijk af in het weekmenu

Gaarne jullie visie :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3177701
AnoukFrodo schreef:Dank Lizzy. Ben benieuwd wat ons geboefte ervan vindt. Kwartelkarkas en eendenvleugels gaan er goed in, dus zal wel goed komen
Hier moest ik hele prooidieren in het begin even open snijden, en dan nog wordt er uitvoerig gekeken of het speelgoed is, of eten.
#3177708
Hope schreef:Hier moest ik hele prooidieren in het begin even open snijden, en dan nog wordt er uitvoerig gekeken of het speelgoed is, of eten.
haha, we gaan het zien. Desnoods hang ik nog wel even de slager uit
#3177912
Nog nooit zag ik Frodo zo argwanend cq behoedzaam omgaan met zijn eten ;D
Een hele kwartel is blijkbaar iets dat met chirurgische precisie ontleed dient te worden. Poten en kop zijn inmiddels na twintig minuten verwijderd en op, het lijf is licht aangeknaagd. Ik mik het zo wel weer in de koelkast en zet het vanavond weer voor zijn neus. Ik heb vijf kilo liggen dus hij doet het er maar mee
#3178251
Eet Frodo zijn kwartel inmiddels?

Ik vraag me dat al langer af met dit soort dieren: bied je ze in het geheel aan, inclusief veren e.d.? Of moeten die er eerst vanaf?
En de darmen, worden die ook opgegeten?
En kun je ook meerkoet geven?
(ik ben nog met de theorie over Barven bezig ;) )
#3178286
Joh ik snap er niet veel van, karkas jummie, hele kwartel gemuts. Was overigens zonder veren maar verder compleet. Twee kwartels zou precies een mooi dagmenu zijn zonder gedoe. Uiteindelijk heb ik het maar even laten marineren in pens en groentemix, toen ging het wel op....Jan Jurk

Enneh...meerkoet, geen idee :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3178290
Border Bandit schreef:Eet Frodo zijn kwartel inmiddels?

Ik vraag me dat al langer af met dit soort dieren: bied je ze in het geheel aan, inclusief veren e.d.? Of moeten die er eerst vanaf?
En de darmen, worden die ook opgegeten?
En kun je ook meerkoet geven?
(ik ben nog met de theorie over Barven bezig ;) )
Meerkoet kan je ook geven (als ze het lusten).
Sommige honden eten darmen, sommige niet. De mijne slurpen ze als spaghetti op. Maar niet die van fazant.
Veren worden door mijn honden doorgaans na een halve dag uitgekotst (ook donsveer). Haren zijn nooit een probleem.
#3178391
Haha, die Frodo. :) Grappig dat hij ze 'gemarineerd' wel gewoon opeet.
Nou ja, als je maar weet wat werkt voor hem, toch?

Goh, wel makkelijk als je het hele dier in zijn geheel kan geven.
Darmen opslurpen, he gatsie. ;D
Fijn om te weten dat de honden zelf bepalen wat ze eten van het dier, dat ze zelf weten of iets goed of slecht voor ze is.
I.v.m. Bandits voedselallergie, wordt het over een tijdje misschien toch een beetje barven voor mij.
Van die meerkoet, vroeg ik me af omdat er eens een voor mijn huis doodgereden is. In principe had ik die zo aan mijn hond kunnen geven en kijken of hij hem eet?
Gebruikersavatar
Door pike
#3178493
In principe wel ja. Als het nog als vogel herkenbaar is maar als hij platgereden is en je hem van het asfalt moet schrapen zou ik het niet doen. Ik heb zelf 2x een haas meegenomen en een gans.
#3178494
Kwartels eten ze hier allemaal met veren en al. Zelfs de pup die erg lastig met t eten van kvv was at wel met gemak en smaak de kwartel....
Grouse heeft de volwassen reu ook met veren en al op. Konijn in de vacht ook. Denk dat dit straks als de pup wat ouder is ook geen probleem is. Eet inmiddels ook al alle kvv met smaak. Hier liggen regelmatig onthoofde meeuwen onder de windmolen. Die laten ze dan wel braaf liggen dat lusten ze niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door