Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3178422
okay, ik weet dat het belangrijk is om zo veel mogelijk diersoorten te voeren en ook daarin afwisseling te hebben, tussen soorten orgaan, karkas zowel nekken ( deze niet te veel ivm schildklierhormoon?) en spiervlees. Maar als je de volgende soorten hebt: kip, rund, paard, kalkoen, parelhoen, konijn, zalm, sardientjes, lam en geit welke soort dan het beste met meeste voedingsstoffen?
Door Lizzy
#3178428
faya schreef:okay, ik weet dat het belangrijk is om zo veel mogelijk diersoorten te voeren en ook daarin afwisseling te hebben, tussen soorten orgaan, karkas zowel nekken ( deze niet te veel ivm schildklierhormoon?) en spiervlees. Maar als je de volgende soorten hebt: kip, rund, paard, kalkoen, parelhoen, konijn, zalm, sardientjes, lam en geit welke soort dan het beste met meeste voedingsstoffen?
Er is niet "een de beste".

Het enige dat je waarschijnlijk wel kunt stellen is dat echt wild (en dan bedoel ik geen opgefokte fazanten die uit worden gezet of herten die in een hertenweide staan) het beste is. En ik denk te kunnen zeggen daarop volgend biologisch gehouden dieren. En pas daarna alle dieren uit de bio-industrie. Gekweekte zalm en kip bevat antibiotica. Bijvoorbeeld. En een vleeskip heeft in zijn korte leven (van iets van 6 weken) nog nooit de zon gezien.

Barfplaats wordt gesponsord door