Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3178237
Hoi!!

Wat eten jullie met de kerstdagen? Wij zijn kerstavond en eerste kerstdag lekker samen 's avonds. maar ik heb echt weinig tot geen inspiratie met wat we zullen gaan eten. Voor kerstavond had ik wel al bedacht om schol of tong lekker te bakken en dan met pommes duchess en haricoverts met spek, en ik denk dat ik ook stoofpeertjes ga maken. Maar wat zal ik dan voor eerste kerstdag doen? Ik kan geen rauw vlees eten omdat ik zwanger ben :'( anders had ik wel hertenbiefstuk gedaan :biggrin2:

Kortom alle ideeën zijn welkom :biggrin2:
Door Syrae
#3178243
2e kerstdag vieren we hier met de familie en gaan we de appie leegkopen op kant en klare oven gerechten.
In mijn fornuis zitten 3 ovens, een grill en dan nog de combi in de bijkeuken dus ik kan veel tegelijk klaarmaken. :biggrin2:

Laatste keera dat ik echt heb gekookt met kerst was voor de kinderen. Dat waren 8 of 7 gangen en tussengangen. Ik heb toen wild-zwijn filet geserveerd als hoofdgerecht. In de oven geroosterd op een bedje van groenten. Van de aanbaksels een wildsausje gemaakt met een scheutje port. Wild zwijn kook je in principe helemaal gaar dus kan goed als zwangere.

De geroosterde groenten als bijgerecht, samen met sperziebonen in spek, en gebakken aardappeltjes geloof ik. Verder eerst als amuse een zalmtartaar ( mocht toen als zwangere nog mits echt vers van een goede visboer en niet vacuüm verpakt geweest) een ossenstaart soep onder dakje van bladerdeeg, bospaddestoelen salade met gerookte eendenborst, spoom, hoofdmaaltijd, kaas, koffie met likeur en dessert.
We hebben een uur of 3 aan tafel gezeten en je moet er echt op letten dat je de gerechten klein houd. Heb alles zelf gekookt toen. Was een dag of 2 keukenwerk.

Jaar daarna hoogzwanger en niet gekookt, jaar daarna met baby, niet gekookt, jaar daarna weer hoogzwanger en gevolgd door weer een jaar met baby en nu te druk met 2 Kids en hond om echt weer een dag of 2 puur te koken helaas. We hebben ook eindelijk weer een kerstboom! Op een tafeltje met een hekje er omheen maar dat mag mijn pret niet drukken :)

Heel veel succes!
Door hamada
#3178244
Hier een biologische kalkoen, Kun je gewoon in de oven zetten. In combi met cranberries, peertjes, appelmoes en een vulling (gehakt, spekjes, ui, abrikozen en cranberries; bij elkaar in een springvorm gebakken). Evt. in combi met brocolli en aardappels of yorkshire puddings (zijn heel snel klaar en redelijk spectaculair). Als toetje een lading Viennetta's.
Veel inspiratie toegewenst.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3178248
2de kerstdag eet ik en mike bij zoonlief in Haarlem
Afgesproken dat wij ook allerlei hapjes meenemen..
Dus geen echt kerstdiner maar gewoon lekker hapjes, kletsen en genieten!
Eerste kerstdag s ochtends ff naar mn ma en verders ben ik home alone, mike naar zn vriendin, jongens waarschijnlijk in Nwh maar daar moet ik nog ff over nadenken!!
Door fransbulletje
#3178252
Wij zijn maar samen en hou het gewoon lekker simpel.
Eerste kerstdag 1/2 biologische kip met salade
Tweede kerstdag broodje biologische beenham
Derde kerstdag speltpasta met bio beenham en ... moet ik nog verzinnen.
Toetje Ben en Jerry ijs.
Door BusKay
#3178259
[align=center]Trio van Hollandse Garnalen, Zalm en Kabeljauw met een Sherry/saffraansaus
toast en boter

Witte Slurp
~~~...~~~
Dry Aged Entrecote met pepersaus
Andijvierolletjes
Haricots Verts
Aardappelkroketjes

Château La Tulipe de la Garde Bordeaux Supérieur
~~~...~~~
Bavarois van Morellen[/align]
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3178261
Afgelopen jaren altijd met schoonouders 1ste kerstdag uit eten gegaan (kinderen kregen aangepast menu), 2de kerstdag met zn 4tjes gegourmet...... Dit jaar gaat mn schoonmoeder koken omdat ik herstellende ben van een darmperforatie (eet nog weinig en kan nog nuet zo lang in een restaurant zitten zonder moe te wrden) en nichtje is te jong (5maanden pas) en 2de kerstdag gaan de kids koken..........
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3178263
Bij mijn ouders weer hetzelfde ;D maak niet uit welke dag, staat nog niet vast.
En voor de rest maak ik thuis maar iets simpels gezonds ter compensatie :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3178311
Wij blijven dit jaar thuis, omdat we niet weg kunnen met Oscar. Mijn moeder komt in ieder geval en verder verwachten we eigenlijk niemand. Ik ga de avond dat mijn moeder er is iets leuks verzinnen. Ik denk tapas. En de andere avond lijkt een lekker kaasfonduetje mij wel wat.
Gebruikersavatar
Door AnnemiekevD
#3178312
Anne in Duitsland schreef:Heb van de buren drie kilo elandenbief gekregen. 's Kijken wat ik daarmee kan... :help:
Opeten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3178329
Ik heb dan 2 Sheltie dames te logeren. Blijf dus thuis de 3 dagen. Familie heb ik niet (meer). Normaal eet ik 1 dag bij een vriendin hier om de hoek, maar ik ga echt niet lang van huis, door de kostgangers. Ik kan ook naar mijn vriendin in Dordrecht, maar dan zitten de honden alleen, dus dat doe ik niet. Ik schaf mezelf wel wat lekkere dingen aan, zoals zalm garnalen andere vis ed. stokbroodje met lekkere salades. Misschien stoofpeertjes en ijs. Heb er nog niet goed over nagedacht.
Door Martine-Tom
#3178350
Jeetje, ik heb echt geen flets idee wat ik ga eten :???:
Zie ik tegen die tijd wel, nog tijd zat om ovetpr na te denken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door