Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3177953
Ja, helaas. Ik ben 2 weken geleden in 6 dagen tijd alle vier mijn konijnen verloren. En die waren keurig gevaccineerd. Heel weinig verschijnselen. Ze stopten met eten en een paar uur later waren ze dood. En echt, vlak daarvoor nog kerngezond: rennen, spelen, eten, normale keutels.
* horror *
Ik durf voorlopig ook echt geen nieuwe konijnen nemen, al is het maar omdat het bij ons in de tuin waarschijnlijk barst van het virus. Daar kan je niet tegenop ontsmetten.
Ik ben er nog naar van.
#3177979
ik ben ook mijn beide konijnen kwijt
twee weken geleden, toen was er bij de DA's nog niets bekend...
de eerste was in een paar uur weg. de tweede vermagerde snel, maar wilde nog wel door. tot zijn achterhand verlamde, toen was het afgelopen...
DA vond het nog zo raar en kon ook geen verklaring bedenken. nu dus wel...
#3178058
ach vandaar ineens onze dame kwijt. Idd broodmares binnen no time en met verlamde achterhand in de ren. Uiteindelijk ook nog een gasaansluiting erbij. Hopelijk slaat het onze Willem over, die heeft al genoeg meegemaakt bij z'n vorige eigenaar
#3178120
Op het nieuws werd geadviseerd om je handen te wassen en schoenen te wisselen als je buiten bent geweest, dus ook voor binnenkonijnen een risico. Dan doe je er denk ik ook wel goed aan je honden bij je konijnen weg te houden...
#3178121
eelke schreef:Op het nieuws werd geadviseerd om je handen te wassen en schoenen te wisselen als je buiten bent geweest, dus ook voor binnenkonijnen een risico. Dan doe je er denk ik ook wel goed aan je honden bij je konijnen weg te houden...


Is dat besmettelijk voor een hond dan?
#3178122
Nee dat lijkt me niet maar een hond zit buiten nogal eens op plekken waar wilde konijnen zitten, holen enzo, en daardoor kunnen zo je eigen konijnen weer besmet raken.
Mijn honden wassen graag de oren van mijn konijn uit, maar dat mag dus voorlopig even niet...
#3178153
We hebben ook een bizarre hazen sterfte dit jaar. Ook heel zwakke dieren die de honden zo zouden kunnen vangen. En er liggen veel dode dieren. Zou dit hetzelfde zijn? Onze konijnen leven nog, hoewel ik ze wel minder vind eten...
#3178160
eelke schreef:Op het nieuws werd geadviseerd om je handen te wassen en schoenen te wisselen als je buiten bent geweest, dus ook voor binnenkonijnen een risico. Dan doe je er denk ik ook wel goed aan je honden bij je konijnen weg te houden...
Ik denk dat het enige wat echt het risico verkleind ophokken is. Vogels bijvoorbeeld, vliegen ook overal rond.
#3178170
Jantina schreef:We hebben ook een bizarre hazen sterfte dit jaar. Ook heel zwakke dieren die de honden zo zouden kunnen vangen. En er liggen veel dode dieren. Zou dit hetzelfde zijn? Onze konijnen leven nog, hoewel ik ze wel minder vind eten...
Heb begrepen dat dit hetzelfde virus betreft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door