Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Thurin
#3177910
Mijn honden hebben duidelijk een te goed leven en moeten toch echt nu een paar kilotjes inkrimpen.....
Maar hoe pak ik dat aan. Koekjes e.d. krijgen ze niet op gedroogde pens of kip na....

verder krijgen ze per dag per hond 250 gram KVV.....De honden wegen nu 25 kilo en moeten naar de 21 kilo toe....

Iemand tips wat ik het beste nu kan doen?
Door Lil
#3177921
Thurin schreef:Mijn honden hebben duidelijk een te goed leven en moeten toch echt nu een paar kilotjes inkrimpen.....
Maar hoe pak ik dat aan. Koekjes e.d. krijgen ze niet op gedroogde pens of kip na....

verder krijgen ze per dag per hond 250 gram KVV.....De honden wegen nu 25 kilo en moeten naar de 21 kilo toe....

Iemand tips wat ik het beste nu kan doen?
Dat is wel heeeeeeeeeeeeel weinig 2% van 21 kilo is 420 gram per dag. Je zou dan kunnen minderen naar 1.5% is 315 gram per dag. 250 gram zit nog onder 1,5% en dan zou je bang moeten zijn voor tekorten. Of bedoel je 2 x 250 gram = 500 gram per dag? Dan zie hierboven hoe je kunt minderen.

Hoeveel pens en kip krijgen ze? ik haal gedroogde snacks van de hoeveelheid voer af. Het is al snel veel dat je geeft hiervan, omdat na drogen weinig gewicht over blijft.
Door petralita
#3177942
Indien mogelijk meer bewegen?
Of kijken of je magerder kan voeren? Ik heb altijd het idee dat KVV toch vetter is dan bv zelf samengesteld. En vet is toch energie.
Door smulpaap
#3178050
Ik weet niet of je de site Voerwijzer kent ? Op deze site kan je kvv vergelijken . Klik je nu het merk van je keuze aan dan zie je gelijk de verhoudingen ( ook het percentage vet )
En dat kan per merk enorm verschillen hoor . Het is echt de moeite waard om dat eens te bekijken
Zo gaan we er altijd vanuit dat bv konijn een magere diersoort is , nou ik heb zelf ook eens gekeken naar de percentages vet bij zomaar wat merken

Barfmenu konijn percentage vet 20,1 %
Alaska konijn percentage vet 15,8 %
Haaksbarf konijn percentage vet 7,2 %
Kivo konijn percentage vet 15,8 %

Barfmenu kip percentage vet 10 %
Haaksbarf kip percentage vet 11,5 %
Carnivoer kip percentage vet 12,9 %
Alaska kip percentage vet 7,9 %

Kivo eend percentage vet 26,4 %
Haaksbarf eend percentage vet 19,9 %
Barfmenu eend percentage vet 9,8 %
Lotgering eend 23 %
Lotgering Totaalvoer 19,5 %
Lotgering Totaalvoer pens 21,2 %

Hier de link van Voerwijzer

http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Door smulpaap
#3178164
petralita schreef:zo dat zijn beste verschillen :o
Ja , zeker als een hond (te) dik wordt is het de moeite waard om dit eens te vergelijken
En alweer een reden om de diverse merken af te wisselen
Gebruikersavatar
Door chery
#3178196
250 gram??? Per dag?? Ik vind dat ook erg weinig..... Hier een hond van 11,5 kilo die al 300 gram per dag eet. Inderdaad let goed op de percentages in de verschillende kvv's! Die van mij kan niet tegen een hoog vetgehalte, maar de verschillen in merken zijn zo groot!
Door Thurin
#3179719
sorry voor de late reactie

Maar ja ze krijgen echt 250 gram per dag....en nog worden ze dik.
Ik geef ze KVV van Lupa, glutevrij en in alle varianten, paard, eend, rund, kip, lam, vis.
Dus daar ligt het helaas niet aan.

Meer bewegen gaat bij 1 hond in elk geval niet meer. Daar is helaas afgelopen week zwaar botverwoekering in de ellebogen geconstateerd en hij wil nu ook echt niet meer mee naar het bos. Dus hij vind de tuin of een klein blokje om meer dan zat.

Dank je wel voor de link naar voedselwijzer...ik ga is kijken wat ik nog voor hem aan kan passen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door